شرکتهای مخابراتی ایالات متحده AT&T و Verizon راهاندازی یک سرویس بیسیم جدید را در نزدیکی برخی فرودگاهها به تعویق میاندازند، زیرا بزرگترین خطوط هوایی این کشور اعلام کردند که این سرویس فناوری هواپیما را مختل میکند و باعث اختلالات گسترده در پروازها میشود.
تصمیم شرکتهای آمریکایی در روز سهشنبه زمانی اتخاذ شد که دولت بایدن در تلاش برای میانجیگری برای توافق میان شرکتهای مخابراتی و خطوط هوایی در مورد معرفی یک سرویس جدید 5G، برنامهریزی شده برای چهارشنبه، شد.
خطوط هوایی می خواهند که خدمات جدید در فاصله دو مایلی باند فرودگاه ممنوع شود.
AT&T گفته است که گنجاندن دکل های تلفن همراه جدید در اطراف باند فرودگاه های برخی فرودگاه ها را به تعویق می اندازد - او تعداد آنها را مشخص نکرد - و با تنظیم کننده های فدرال برای حل این اختلاف همکاری خواهد کرد.
ورایزون بعداً گفت که شبکه 5G خود را راه اندازی خواهد کرد، اما اضافه کرد: "ما به طور داوطلبانه تصمیم گرفتیم شبکه 5G خود را در اطراف فرودگاه ها محدود کنیم."، اگرچه در بیش از 40 کشور فعالیت می کند.
این اطلاعیه ها پس از آن منتشر شد که این شرکت هواپیمایی هشداری وحشتناک در مورد تأثیری که نوع جدید سرویس 5G بر پروازها خواهد داشت، صادر کرد. مدیران عامل بزرگترین خطوط هوایی کشور گفتند که اختلال در سیستم هواپیما بدتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد و بسیاری از پروازها را غیرممکن می کند.
مدیران اجرایی در نامهای به مقامات فدرال، از جمله وزیر حملونقل، پیت بوتیگیگ، که قبلاً در این موضوع از خطوط هوایی حمایت کرده بود، گفتند: "بیایید صادق باشیم، تجارت کشور متوقف خواهد شد مگر اینکه خدمات در نزدیکی فرودگاههای اصلی مسدود شود."
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر "صدها یا هزاران پرواز" متوقف شود، بر مسافران و تامین کالاهای مورد نیاز برای زنجیره تامین کشور تاثیر خواهد گذاشت. او گفت: «ما می خواهیم از این امر جلوگیری کرده و از آن جلوگیری کنیم.
ساکی گفت که بوتیجیگ، اعضای تیم اقتصادی جو بایدن، اداره هوانوردی فدرال و کمیسیون ارتباطات فدرال از جمله کسانی بودند که در مذاکرات جاری با خطوط هوایی و مخابرات شرکت داشتند.
سرویس بی سیم پرسرعت جدید از بخشی از طیف فرکانس رادیویی به نام C-Band استفاده می کند که نزدیک به آن چیزی است که ارتفاع سنج ها استفاده می کنند، دستگاه هایی که ارتفاع هواپیما را از سطح زمین اندازه گیری می کنند. ارتفاع سنج برای کمک به فرود خلبانان در زمانی که دید ضعیف است و اتصال به سایر سیستم های هواپیما استفاده می شود.
AT&T و Verizon می گویند که تجهیزات آنها با تجهیزات الکترونیکی هواپیما تداخل نخواهد داشت و این فناوری در بسیاری از کشورهای دیگر به طور ایمن استفاده می شود.
مدیران عامل 10 شرکت هواپیمایی مسافربری و باری، از جمله امریکن، دلتا، یونایتد و ساوث وست، می گویند 5G مخرب تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد، زیرا ده ها فرودگاه اصلی که برای جلوگیری از اختلالات هواپیماهای 5G مجبور به داشتن مناطق حائل بودند، همچنان مشمول محدودیت های پروازی اعلام شده خواهند بود. هفته گذشته توسط FAA آنها اضافه می کنند که این محدودیت ها محدود به مواقعی نخواهد بود که دید ضعیف است.
«تا زمانی که مراکز اصلی ما اجازه پرواز نداشته باشند، اکثر مسافران و کشتیرانان اساساً زمینی خواهند بود. این بدان معناست که در روزی مانند دیروز بیش از 1100 پرواز و 100 هزار مسافر با لغو، انحراف و یا تاخیر مواجه خواهند شد.
تضاد بین دو صنعت و تنظیمکنندههای رقیب آنها - FAA و FCC که طیف را کنترل میکنند - صنعت هوانوردی را که نزدیک به دو سال است تحت تأثیر همهگیری قرار گرفته است، تهدید میکند.
این بحرانی بود که سال ها در حال شکل گیری بود.
خطوط هوایی و FAA می گویند که سعی کرده اند هشدارهایی را در مورد تداخل احتمالی با باند C 5G به صدا درآورند، اما FCC آنها را نادیده گرفته است.
مخابرات، FCC و حامیان آنها می گویند که باند C و ارتفاع سنج هواپیما با فاصله کافی در طیف رادیویی برای جلوگیری از تداخل کار می کنند. آنها همچنین می گویند صنعت هوانوردی چندین سال است که از فناوری C-Band اطلاع داشته است، اما هیچ کاری برای آماده سازی انجام نداده است - خطوط هوایی ترجیح داده اند ارتفاعات را که ممکن است در معرض تداخل باشد ارتقاء ندهند، و FAA در شروع مطالعه تجهیزات هواپیما شکست خورده است. در چند هفته گذشته
پس از اینکه T-Mobile رقیب آنچه را که طیف میان رده از خرید Sprint نامیده می شود دریافت کرد، AT&T و Verizon ده ها میلیارد دلار برای طیف C-Band در یک مزایده دولتی که توسط FCC برگزار شد برای رفع نیازهای میان رده خود پس از آن هزینه کردند. میلیاردها دلار بیشتر برای ساخت شبکههای جدید هزینه کردند که قصد داشتند در اوایل دسامبر راهاندازی کنند.
با این حال، در پاسخ به نگرانی های خطوط هوایی، آنها موافقت کردند که این سرویس را تا اوایل ژانویه به تعویق بیاندازند.
اواخر شب سال نو، استفان دیکسون، مدیر FAA و بوتیگیگ از شرکتها درخواست تاخیر دیگری کردند و نسبت به "اختلال غیرقابل قبول" در خدمات هوایی هشدار دادند.
جان استنکی، مدیرعامل AT&T و هانس وستبرگ، مدیر عامل Verizon، در نامهای با لحنی سرزنشآمیز و حتی تمسخرآمیز این درخواست را رد کردند. اما پس از مداخله که به کاخ سفید رسید، نظر خود را تغییر دادند. آنها با یک تعویق دوم و کوتاهتر موافقت کردند، اما اشاره کردند که دیگر مصالحه ای وجود نخواهد داشت.
به دنبال این قرارداد، شرکت های مخابراتی موافقت کردند که ظرفیت شبکه های خود را در نزدیکی 50 فرودگاه در مدت شش ماه کاهش دهند، مشابه محدودیت های بی سیم در فرانسه. در مقابل، FAA و بخش حمل و نقل قول دادند که با اجرای بیشتر باند C 5G مخالفت نکنند.
بایدن از این توافق ستایش کرد، اما خطوط هوایی از این توافق ناراضی بودند و گفتند که این یک پیروزی برای مخابرات بود که به اندازه کافی به نگرانیها در مورد تلاش برای فرود هواپیما در فرودگاههایی که سرویس جدید در آنجا فعال خواهد بود، رسیدگی نکرد.
[ad_2]
مقالات مشابه
- اپل راه اندازی جدید برنامه های امنیتی به اپل و iPads امن تر
- 10 معاملات شما نمی خواهید به دست در روز شنبه: 80¢ ماسک صورت $36 واقعی بی سیم earbuds, سیمز 4 برای $4.99 بوز بیشتر
- باربری کاشانی - اتوبار کاشانی - 44440426 - 28% تخفیف ویژه
- سامسونگ Galaxy S9 و S9+ دریافت طعم و مزه خود را از عمده یک UI 2.1 به روز رسانی
- نگین بار - بزرگ ترین و مجهز ترین باربری شهر تهران
- سامسونگ باقی مانده در بالای در اروپا که در آن گوشی های هوشمند فروش کاهش یافته است 24 درصد در طول Q2
- ‘Black Widow’ delayed to 2021, which means no Marvel movies this year
- Samsung Galaxy تماشای Active2 جدید نظارت بر سلامت برنامه با اندازه گیری فشار خون
- آلدو مورو: نامه آدم ربایی بریگادهای سرخ در حراجی به قیمت 26000 یورو به فروش رفت.
- سه نمونههایی از قلعه بادی