نظرات بیان شده در مقالات مروری فقط نظرات نویسندگان است.
سال 2022 سال بسیار مهمی برای دموکراسی و حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا خواهد بود. دهه طولانی خودکامگی مجارستان قبلاً تصویر و قدرت دموکراتیک اتحادیه اروپا را ویران کرده است.
انتخابات پارلمانی مجارستان در آوریل 2022 فرصتی عادلانه برای رای دهندگان فراهم می کند تا از شر دولت نخست وزیر اوربان خلاص شوند، باسابقه ترین مرد قدرتمند غیرلیبرال در اتحادیه اروپا، که حکومت 12 ساله او دموکراسی اتحادیه اروپا را به یک رژیم ترکیبی تبدیل کرده است. اما این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که انتخابات به شیوه ای عادلانه و دموکراتیک برگزار شود.
یک دهه اضطراب
از زمان روی کار آمدن اوربان در سال 2010، بحثهای زیادی در سطح اروپا بر سر حاکمیت قانون، کاهش فضا، آزادیهای دانشگاهی و رسانهای و سوء استفاده از بودجه اتحادیه اروپا در مجارستان وجود داشته است.
این مبارزه منجر به تصمیمات نقض بیشماری، قطعنامههای پارلمان اروپا و روند جاری ماده 7 علیه کشور شده است - همه اینها بدون تأثیر قابل توجهی بر تحولات اقتدارگرای داخلی یا برداشتهای اوربان به هیچ وجه.
اما دو جنبه مهم از خودکامگی مجارستان بارها توسط اتحادیه اروپا نادیده گرفته شده است: سیستم انتخاباتی تقلبی و محیط رسانه ای مغرضانه که به حزب فیدس اوربان یک مزیت استراتژیک داد. تعداد فزاینده بی نظمی ها از یک انتخابات به انتخابات دیگر، یکپارچگی روند انتخابات را تضعیف می کند.
انتخابات آزاد و عادلانه حداقل شرایط برای دموکراتیک تلقی شدن یک رژیم سیاسی است. مجارستان آخرین انتخابات آزاد و عادلانه خود را 12 سال پیش در سال 2010 برگزار کرد.
یکپارچگی انتخاباتی در مجارستان از آن زمان به شدت کاهش یافته است و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) انتخابات پارلمانی 2014 و 2018 را "آزاد اما نه عادلانه" خواند.
بی نظمی در روز انتخابات هر سال بدتر می شود
به دلیل افزایش نارضایتی مردم از رژیم اوربان، اپوزیسیون متحد به رهبری پیتر مارکی زی، نخست وزیر منتخب، در واقع در آستانه یک نظرسنجی با فیدز قرار دارد. با این حال، به دلیل ماهیت زشت سیستم انتخاباتی، اپوزیسیون برای کسب اکثریت در پارلمان مجارستان به سه تا پنج درصد رای بیشتر نیاز دارد.
با توجه به محیط رسانه ای مغرضانه و قوانین مبارزات انتخاباتی، هیئت نظارت بر انتخابات سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2018 خاطرنشان کرد که هر دو با هم "همپوشانی جامعی بین منابع دولت و حزب حاکم" ایجاد می کنند که توانایی رقبا را برای "رقابت برابر" تضعیف می کند و مانع " توانایی رای دهندگان برای انتخاب کاملا آگاهانه».
علاوه بر این، افزایش احتمالی بی نظمی در روز انتخابات باید بیشترین نگرانی را برای شرکای اروپایی و بین المللی مجارستان ایجاد کند.
نهادهای ناظر انتخابات مشکلات گسترده و قابل توجهی را در طول انتخابات پارلمانی آوریل 2018 ثبت کردند، از جمله پروتکل های جعلی، ارعاب رأی دهندگان و رأی دهندگان، مشتری گرایی انتخاباتی، از جمله خرید گسترده رأی، و حمل و نقل غیرقانونی رأی دهندگان از کشورهای همسایه.
از آن زمان، مقیاس و تعداد چنین بینظمیهایی افزایش یافته است که تأثیر زیادی بر یکپارچگی پارلمان اروپا در سال 2019 و انتخابات شهرداری مجارستان داشته است.
دولت اوربان در نوامبر 2021، برای اضافه کردن توهین به جراحت، «گردشگری انتخاباتی» را در مجارستان قانونی کرد و اجازه دستکاری در فهرست رأی دهندگان و ثبت نام واقعی شهروندان مجارستانی ساکن در میدان های جنگ کشورهای همسایه را داد.
در این زمینه، انتظار برای برگزاری انتخابات عادلانه و دموکراتیک به سادگی واهی به نظر می رسد. انتظار می رود که در 10 تا 15 منطقه حاشیه ای اختلاف بین دو کشور کمتر از 1000 برگه رای ارسال شده باشد. با توجه به نزدیکی رقابت ها، این بی نظمی ها در روز انتخابات اهمیت خواهد داشت.
آنچه اتحادیه اروپا باید در مورد آن انجام دهد
اتحادیه اروپا ممکن است با اولین انتخابات بزرگ تاریخ در یکی از کشورهای عضو خود روبرو شود.
نحوه پاسخگویی نهادهای اروپایی و سایر کشورهای عضو به این چالش، تأثیر درازمدت تعیین کننده ای بر اختیارات دموکراتیک اتحادیه اروپا و یکپارچگی انتخابات در اروپای مرکزی و شرقی به طور کلی، به ویژه لهستان، خواهد داشت.
اروپا باید برای انتخابات احتمالی تقلبی در مجارستان آماده شود. باید تمام تلاش خود را برای پرهیز از این امر به کار گرفت و آمادگی های لازم را برای نحوه واکنش اندیشید.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به ایالات متحده ملحق شوند و از سازمان نظارت بر انتخابات سازمان امنیت و همکاری اروپا، دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا، بخواهند که یک ماموریت ناظر تمام عیار را با صدها ناظر کوتاه مدت به مجارستان بفرستد. فرآیندهای روز
چنین مأموریتی میتواند رژیم را از تشدید بینظمیهای روز انتخابات باز دارد - و حتی اگر انجام شود، میتواند نقش مهمی در مستندسازی داشته باشد.
علاوه بر این، رهبران اروپایی باید در صورت حفظ قدرت اوربان از طریق انتخابات تقلبی، یک طرح احتمالی را در نظر بگیرند.
مکانیسم های تحریم، مانند رویه ماده 7، همچنان توسط لهستان مسدود خواهد شد. توقف روابط دوجانبه، همانطور که در سال 2000 با اتریش اتفاق افتاد، و اعمال تحریم های هماهنگ اما ملی علیه سهامداران کلیدی رژیم اوربان، ممکن است بهترین ابزاری باشد که اتحادیه اروپا می تواند از آن استفاده کند.
در انتخابات مجارستان در سال 2022، دموکراسی اروپایی ممکن است به لحظه خود در کاپیتول نزدیک شود. مؤسسات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باید از زمان در دسترس برای آماده شدن برای این امر عاقلانه استفاده کنند.
دانیل هگدوس یک همکار فراآتلانتیک برای اروپای مرکزی در صندوق آلمانی مارشال ایالات متحده است.
[ad_2]
مقالات مشابه
- ظرف اعلام برنامه های جدید برای افزایش همراه مشتریان
- بر اساس یک مطالعه، کووید: نوعی از Omicron که با افزایش خطر عفونت مجدد مرتبط است
- در آستانه رسمی رونمایی Xiaomi تایید می کند صفحه نمایش بزرگتر برای Mi Band 5 و بیشتر
- Elon Musk می گوید خود را تسلا خواهد بود قادر به رها کردن شما و پارک خود را بعد از این سال
- توجه داشته باشید کهکشان 20 جدید HOP صفحه نمایش با تکنولوژی هنوز هم ممکن است مبارزه با درست رفرش 120 هرتز مشخصات
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- Samsung Galaxy A31 و A71 5G آغاز در استرالیا
- اطلاعات مرد تنبل به لباس بچگانه
- ما ممکن است بدانید دقیقا زمانی که PS5 در نهایت نشان داد
- چوب بیلیارد حرفه ای خود را به واقعیت تبدیل کنید