روز چهارشنبه، یک کمیته پارلمانی بریتانیا از برنامههای دولت برای بازدارندگی مهاجران و پناهندگان از تلاش برای رسیدن به بریتانیا با قایق کوچک انتقاد کرد و گفت اقدامات بدون توقف سفرهای خطرناک در سراسر کانال مانش، مانند کشته شدن 27 نفر در هفته گذشته، تهدید کننده زندگی خواهد بود. .
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، قانونی را پیشنهاد کرده است که به مقاماتی که در کانال مانش در حال گشت زنی هستند، حق دفع قایق های حامل مهاجران را می دهد. لایحه ملیت و مرزها همچنین درخواست پناهندگی را برای افرادی که به طور غیرقانونی وارد کشور می شوند دشوارتر می کند و به پناهجویان اجازه می دهد تا در خارج از کشور بررسی شوند.
اما کمیته مشترک حقوق بشر، یک گروه بین حزبی که شامل اعضای هر دو مجلس پارلمان است، روز چهارشنبه گفت که "سیاست دفع" احتمالاً در تضاد با قوانین بین المللی حقوق بشر و قانون دریاها است.
این کمیسیون در گزارشی گفت: «معروف است که دافعه زندگی در دریا را به خطر می اندازد. این موضوع هنگام کار با افراد در کشتیهای کوچک و نامناسب، در یک مسیر شلوغ، اغلب در آبهای ناآرام، بدون تجهیزات نجات کافی، مهمتر است، همانطور که در مورد مهاجران در قایقهای کوچک در کانال انگلیسی صادق است.
یک قایق بادی مملو از جمعیت در 24 نوامبر در آب های بین بریتانیا و فرانسه غرق شد و 27 نفر را کشت. او که از مرگبارترین حادثه مهاجرتی که تاکنون در جاده خائنانه ثبت شده جان سالم به در برده است، گفت که مسافران با مقامات انگلیسی و فرانسوی تماس های اضطراری داشتند، اما هر دو طرف به آنها گفتند که با یکدیگر تماس بگیرند.
بیش از 25000 نفر در سال جاری با قایقهای کوچک به بریتانیا رسیدهاند که از 8500 نفر در سال 2020 و تنها 300 نفر در سال 2018 افزایش یافته است و این امر بر جانسون و دولت محافظهکار او برای مداخله فشار آورده است.
جانسون میگوید لایحه ملیت و مرزها که اکنون در پارلمان تصویب میشود، مدل کسبوکار قاچاقچیانی را که هزاران یورو برای سازماندهی سفرهای مانش دریافت میکنند، تضعیف خواهد کرد.
تام پارسگلو، وزیر بریتانیا که مسئول مبارزه با مهاجرت غیرقانونی است، این ایده را رد کرد که پیشنهادات دولت ناقض قوانین بین المللی است. او گفت که دولت برای جلوگیری از مرگ و میر در دریا و توقف گروه های جنایتکار تلاش می کند.
"من فکر می کنم آنچه هفته گذشته دیدیم یک تراژدی وحشتناک بود. پرسلو به کمیته گفت که این غیرقابل تصور است. «این تصور که زنان، کودکان و مردان جان خود را در این راه از دست داده اند وحشتناک است. و برای من، این فقط عزمم را تقویت می کند که تا آنجا که می توانم تلاش کنم تا نقش خود را ایفا کنم، مسیر را غیرقابل دوام کنم، با هدف نهایی در ذهن نجات جان انسان ها.»
یکی از بازماندههای فاجعه هفته گذشته، محمد ابراهیم زاده، یک مهاجر کرد اهل ایران، به شبکه رسانهای کردی «روداو» گفت که فرانسه و بریتانیا درخواستهای مسافران برای کمک را در زمانی که قایقشان شروع به دریافت آب کرد، نادیده گرفتهاند.
او گفت: «ما با پلیس فرانسه تماس گرفتیم و از آنها خواستیم به ما کمک کنند. ما محل خود را به پلیس فرانسه فرستادیم و آنها گفتند شما در آب های بریتانیا هستید. بنابراین ما در آبهای بریتانیا بودیم و با پلیس انگلیس درخواست کمک کردیم، اما آنها گفتند: با پلیس فرانسه تماس بگیرید.
مقامات انگلیسی نادیده گرفتن این تماس ها را رد کرده اند و می گویند که به همه تماس های دریافتی در روز کشته شدن 27 نفر پاسخ داده اند. دن اوماهونی، فرمانده تهدیدات برای کانال های مخفی بریتانیا، روز چهارشنبه به کمیسیون گفت که در روز غرق شدن قایق های مهاجران زیادی در آب وجود داشت.
وی با بیان اینکه گارد ساحلی در تلاش برای کشف این موضوع است، گفت: نمی توانم به طور قطع به شما بگویم که آیا قطعاً از این قایق با ما تماس گرفته شده است یا خیر.
اوماهونی گفت: "مقامات فرانسوی در مورد حضور این قایق به ما هشدار دادند - در آن زمان این قایق در آب های سرزمینی فرانسه بود." «شاید هرگز نتوان با اطمینان مطلق گفت که آیا این قایق قبلاً در آبهای بریتانیا بوده است یا آبهای فرانسه.
آژانس دریانوردی فرانسه نیز از ماجرای بازماندگان ابراز تعجب و نگرانی کرد و گفت که آژانس به محض شنیدن خبر غرق شدن قایق از یک کشتی ماهیگیری مجاور، همه قایق های منطقه را مجدداً ارسال کرد.
سخنگوی آژانس همچنین این ایده که مقامات پول را منتقل کرده اند را رد کرد و تاکید کرد که مقامات فرانسوی و بریتانیایی همیشه برای کمک به کشتی هایی که در کانال مانش با مشکلات مختلفی روبرو هستند همکاری می کنند.
سخنگوی گفت: "ما تقریباً هر روز با هم کار می کنیم" از جمله عملیات مشترک در آب های طرف مقابل. ما هیچ مشکلی برای هماهنگی نداریم.»
لایحه مرزی دولت بریتانیا همچنین برای پناهجویانی که مخفیانه وارد بریتانیا می شوند نسبت به افرادی که از چندین مسیر مجاز پناهندگی استفاده می کنند، رفتار سخت تری را پیشنهاد می کند. کمیته حقوق بشر گفت که این برخلاف کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل است که "به صراحت مجازات پناهندگان را برای ورود غیرمجاز ممنوع می کند."
هریت هارمن، قانونگذار کارگر، که ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد، گفت که برنامه های دولت عبور از کانال انگلیسی را متوقف نمی کند و دریاهای سرد را حتی خطرناک تر نمی کند.
او گفت: "شکست های فعلی در سیستم مهاجرت و پناهندگی را نمی توان با مجازات های سخت تر و اجرای قانون خطرناک تر جبران کرد."
[ad_2]
مقالات مشابه
- پابلو اسکوبار برادر شکایت اپل برای 2.3 میلیارد دلار بیش از اتهام آیفون نقص امنیتی
- Coronavirus نیروهای ضد vaxxers خود را به تجدید نظر خطرناک اعتقادات
- نگهبانان فرانسوی به خاطر کارت شناسایی جدید فرانسه از زبان انگلیسی ناراحت بودند
- داوطلبان به بازماندگان گردباد کنتاکی کمک می کنند کریسمس را جشن بگیرند
- خیره کننده, مرور زمان, ویژگی های یک دهه از خورشید
- محققان فکر می کنم یک داروی معمول می توانید بلوک coronavirus از آلوده کردن سلول های
- این طرح دعوی در دادگاه می تواند سفر خود را به یک دولت که quarantining تازه واردان
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- ناسا کارکنان در حال ارسال مریخ نورد دستورات به مریخ از خانه های خود
- Here’s how Dr. Fauci responds to moronic conspiracy theories