در کمپهای موقت بین دانکرک و کاله در سواحل شمالی فرانسه، مهاجران در حال حفاری هستند و منتظر فرصتی برای عبور از کانال انگلیسی هستند، علیرغم جان باختن حداقل 27 نفر در هفته گذشته که قایق آنها هنگام تلاش برای سفر غرق شد.
حدود 150 مرد جوان کرد و تعداد کمی از خانواده ها در یک خط راه آهن متروکه در نزدیکی دانکرک کمپ زده اند و امیدوارند از زمین مرطوب پایین فرار کنند.
همراه با مجموعهای از چادرهای سبز و آبی، مهاجران روپوشها را روی سر خود میکشند، شانههای خود را با ژاکتهای زمستانی بالا میاندازند و در کنار اجاقهای کوچک جمع میشوند تا در حالی که دمای هوا در حدود 4 درجه سانتیگراد است، گرم بمانند.
بوی پلاستیک سوخته در هوا معلق است زیرا از هر چیزی که پیدا می کنند به عنوان سوخت استفاده می کنند.
پلیس در روزهای اخیر گشتزنیهای پلیس را تشدید کرده است و وضعیت جوی بدتر شده است و همین امر زمان را برای عبور و مرور بد کرده است.
اما اکثر مهاجران می گویند که این فاجعه آنها را از سوار شدن بر قایق بادی شکننده پر از 50 نفر به امید رسیدن به بریتانیا باز نمی دارد.
یک مهاجر 22 ساله از ایران که خود را فقط کاوا معرفی کرده بود، شش روز گذشته را با پدرش در دانمارک گذراند و به گفته خودش هرگز احساس آزادی نمی کرد زیرا مجبور بود مدام به پلیس و سایر مقامات گزارش دهد.
حالا آنها می خواهند به انگلیس و احتمالاً کانادا بروند.
"من از هیچ چیز نمی ترسم. من از آب نمی ترسم، از مرگ نمی ترسم. متاسفم که می گویم، اما ما مرده ایم. هیچ کس ما را هیچ جا قبول نمی کند. ما بی فایده ایم. نگاه کنید. کاوا گفت.
فاجعه هفته گذشته بر ترکیبی از رویاها و ناامیدی تأکید می کند که باعث می شود مردم در زیر باران چادر بزنند تا فرصتی برای به خطر انداختن جان خود در دریا داشته باشند.
پس از غرق شدن کشتی مرگبار چهارشنبه گذشته، بریتانیا فرانسه را متهم می کند که به اندازه کافی برای متوقف کردن این گذرگاه اقدام نکرده است.
اماندج فعال 20 ساله کرد که به طور ناشناس شهادت داد، اعتراف کرد که گشت های پلیس پس از مرگ های اخیر در امتداد ساحل فعال تر شده اند.
پدرش اخیرا در زندان بوده و خانواده اش نمی دانند چه بر سر او آمده است. امان می ترسد که او نفر بعدی باشد.
"اکنون پلیس همه جا است. آنها دیگر نمی گذارند به راحتی سوار شویم. اکنون در ساحل بررسی های زیادی انجام می شود. اکثر مهاجران منتظر هستند تا اوضاع به حالت عادی بازگردد و سپس سعی می کنند به انگلیس بروند." او گفت.
با این حال، مهاجران ابتدا باید به قاچاقچیان حدود 3000 یورو برای قرار گرفتن در یک قایق بادی بپردازند.
این نوع قایق می تواند تا 50 نفر را در خود جای دهد.
به گفته دولت بریتانیا در سال جاری تاکنون بیش از 23000 مهاجر از کانال مانش عبور کرده اند در حالی که این رقم در سال گذشته 8500 نفر بوده است.
با وجود این افزایش، تعداد پناهجویان در بریتانیا همچنان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً کم است.
"خطرناک یا نه، من به انگلیس می روم"
در حدود 25 کیلومتری غرب، در اردوگاهی در نزدیکی کاله، مهاجران سودانی توپی را به دور یک زمین برهنه میکوبند و لباسهای شستهشده را روی حصار آویزان میکنند به این امید که در آفتاب ضعیف خشک شود.
پاتریک آرزوی رسیدن به لیورپول و تحصیل در علوم سیاسی را دارد. او می گوید که در شش ماه گذشته هر روز سعی کرده آن را به وسیله نقلیه ای که به سمت بریتانیا می رفت، قاچاق کند.
حالا اگر بتواند پولش را پیدا کند آماده است قایق ها را امتحان کند.
او گفت: "من بیش از هر چیزی در دنیا می خواهم به انگلیس بروم. خطرناک باشد یا نه، می روم. من به این رویا ایمان دارم."
در کاله، گروههای امدادی انباری را تصرف کردهاند که در آن آذوقههایی مانند کیسهخواب، غذا و هیزم جمعآوری میکنند و آنها را در مکانهای خاصی در شهر بین مهاجران توزیع میکنند.
مردان در اردوگاهها کفشهای خود را در میآورند و پاهای خود را تا حد امکان به آتش نزدیک میکنند و سعی میکنند آنها را خشک کرده و گرم نگه دارند.
در میان ناامیدی عزمی وجود دارد.
[ad_2]
مقالات مشابه
- تحلیل رقبا با مشاوره سئو سایت
- سامسونگ دسترسی به برنامه راه اندازی برای Galaxy S20 شامل 1TB از ذخیره سازی ابر و Office 365
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- طراحی داخلی - مرده یا زنده؟
- این ممکن است اولین عکس واقعی از سامسونگ توجه داشته باشید کهکشان 20 فوق العاده
- If you’re looking for extraterrestrial life, these four planets may have it
- هکرها اخبار جعلی درباره برکناری رئیس جمهور پرتغال ارسال می کنند
- انواع سیم های Hdmi. انتخاب کابل HDMI - چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی