برگزیده استراتژی دیجیتال

10 گام طلایی در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق تک تیپ

این نوع پیش‌بینی می‌تواند به کسب‌وکارها در بهینه‌سازی موجودی و افزایش فروش کمک کند. برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، تولید محتوای ویدیویی ممکن است کار دشواری بیاید؛ اما خبر خوب این است که نیازی به ویرایش‌های پیچیده یا محتوای سرگرم‌کننده نیست. A/Bتست، به‌روزرسانی محتوای قدیمی، تغییرات در طراحی تجربه ‌کاربری و تحلیل داده‌های جدید، همگی در این گام نقش مهمی دارند. برای مثال، دپارتمان بازاریابی ممکن است آن را به چشم کانال‌های سطح وب مانند شبکه‌های اجتماعی و ایمیل ببیند، اما در دنیای مالی ممکن است به آن به چشم ابزارهای کسب درآمد آنلاین نگاه شود. برای افراد فعال در حوزۀ شبکه ممکن است منظور از استراتژی دیجیتال، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های عملکرد تیم باشد. استراتژی به شما این امکان را میدهد که مسیر رسیدن به هدف را بررسی و اندازه گیری کنید و به مسیر رشد خود سرعت ببخشید.

در حقیقت این استراتژی‌ها، استراتژی‌های مجزا برای فناوری نیستند بلکه استراتژی‌های کسب‌وکاری هستند که شامل فرصت‌های به وجود آمده توسط اقتصاد دیجیتال می‌باشند. استراتژی‌های دیجیتال ازآنجایی‌که دامنه اثر و نتایج عظیمی دارند در پی افزایش یکپارچگی و اولویت‌بخشی به ابعاد مستقل تحول دیجیتال هستند. این استراتژی دیجیتال به‌منظور ایفای نقش خود در کل سازمان، باید هم‌سطح با سایر استراتژی‌های موجود در کسب‌وکار بوده و با آن‌ها هم‌راستا شود. بازاریابی مبتنی بر داده، که از تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان برای ایجاد استراتژی‌های هدفمند استفاده می‌کند، به یکی از ارکان اصلی این حوزه تبدیل خواهد شد. به‌ویژه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، استراتژی‌های مبتنی بر الگوریتم‌ها و تحلیل رفتار کاربران می‌تواند به برندها کمک کند تا درک بهتری از نیازها و خواسته‌های مشتریان خود پیدا کنند.

ترکیبات یونی به‌طور طبیعی در سنگ‌های معدنی و به صورت محلول در آب دریاها و اقیانوس‌ها یافت می‌شوند اما در هواکره وجود ندارند. نخستین توضیحات علمی در مورد این ترکیب‌ها به دانشمند انگلیسی مایکل فارادی بر می‌گردد که نام «یون» به معنی «رونده» یا «متحرک» را بر روی اجزای سازنده این ترکیبات قرار داد. نخستین توصیف علمی از ساختار بلوری این ترکیبات توسط ویلیام هنری و ویلیام لورنس براگ در سال ۱۹۱۳ انجام گرفت. ترکیبات یونی به‌وسیله گونه‌ای پیوند شیمیایی بسیار قوی به نام پیوند یونی تشکیل می‌شوند؛ در نتیجه، این ترکیبات از دمای ذوب و جوش بالایی برخوردارند و عمدتاً در دمای اتاق به صورت جامد هستند. در حالت جامد، ترکیبات یونی می‌توانند شکل بلورین منظم داشته باشند که از قواعد موجود برای توصیف ساختارهای بلوری در علم بلورشناسی پیروی می‌کند.

ترسیم نقشه‌های راهبردی مشخص به دنبال یک بیماری همه‌گیر که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد، و آماده شدن برای بهبود آتی، به این معنی است که نمی‌توان طبق معمول برنامه‌ریزی کرد. در دو سال گذشته کسب‌وکارها با چالش‌های مختلف سروکار داشتند و مجبور شدند قواعد بازی قبل از پاندمی را کنار بگذارند و روش‌های جدیدی را برای انجام کسب‌وکار خود به‌کار ببرند. با مستندسازی دارایی های دیجیتال فعلی خود، درک کاملی از آنچه کسب و کار شما در حال حاضر دارد به دست آورید. سپس، به عمق هر یک فرو رفته و آن را از موثرترین به کم اثرترین رتبه بندی کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌دانید که کدام دارایی‌ها نیاز به بهبود دارند و کدام‌ها باید از ابتدا بازسازی شوند. می‌توانید ویدیوها را به وب‌سایت، صفحات فرود، تبلیغات کلیکی یا رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید تا تبدیل و فروش بیشتری را تشویق کنید.

هنگامی که موارد فوق را در کنار اهداف و شخصیت‌ها در نظر گرفتید، می‌توانید برنامه خود را برای اینکه دقیقاً چه محتوایی ایجاد می کنید و هر منبع اضافی که نیاز دارید نهایی کنید. با مستندسازی دارایی‌های دیجیتال فعلی خود، درک کاملی از آنچه کسب و کار شما در حال حاضر دارد به دست آورید. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC یک استراتژی است که در آن شما (تبلیغ کننده) هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات آنلاین شما کلیک می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنید. شما از آنچه در مورد مشتری خود می دانید استفاده می‌کنید و کمپین خود را برای رفع نیازهای خاص آنها تنظیم می‌کنید. بازاریابی درونگرا یک رویکرد کلی برای جذب، واجد شرایط بودن، پرورش و خوشحال کردن مشتریان و مشتریان بالقوه است و بر رابطه بلندمدت با مشتریان متمرکز است. هر چالش بزرگی که امروزه شرکت‌ها با آن روبرو هستند، نیاز به نوآوری سریع دارند.

برای عبور از رقبا، سوارشدن بر ترند روز و آمادگی برای نوآوری‌های اجتناب‌ناپذیر در آینده، بهره‌بردن از یک استراتژی دیجیتال را بیش از پیش ضروری و مهم می‌کند. تیم طراحی و ساخت وب سایت و اپلیکیشن وال ویرا با داشتن بیش از 10 سال سابقه در برنامه نویسی سایت و اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود به کار می گیرد. سعی کنید با مشتریان خود، یک رابطه طولانی برقرار کنید تا به مشتریان وفاداری تبدیل شوند که در آینده نیز از شما خرید می‌کنند. برای مثال شما باید سابقه خرید مشتریان خود را ارزیابی کرده و از آن‌ها بخواهید تا با شرکت در نظرسنجی به شما بازخورد ارائه دهند. مشتریان، زمانی که ببینند بازخوردهایشان موثر بوده، احساس خوبی پیدا می‌کنند و به احتمال زیاد، باز هم برای خرید به سراغ شما می‌آیند. داده‌های یکپارچه که در مرحله قبل به دست آوردید، به شما کمک می‌کند تا مخاطبانی که رفتار مشابه دارند را شناسایی کنید.

این استراتژی‌ها نه تنها به بهبود عملکرد بازاریابی کمک می‌کنند، بلکه به جذب مخاطبان هدفمند نیز می‌پردازند. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مهم است زیرا به کسب و کارها کمک می کند تا به طور موثر به مخاطبان هدف خود در فضای دیجیتال دست یابند و با آنها درگیر شوند. با افزایش استفاده از اینترنت و دستگاه‌های دیجیتال، داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی برای کسب‌وکارها برای رقابتی ماندن و دستیابی به مشتریان بالقوه ضروری است. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به خوبی برنامه ریزی شده می تواند به کسب و کارها کمک کند تا آگاهی از برند را افزایش دهند، ترافیک وب سایت خود را هدایت کنند، سرنخ ایجاد کنند و در نهایت فروش و درآمد را افزایش دهند. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا مشتریان از بین ده‌ها انتخاب ممکن، یک محصول خاص را انتخاب می‌کنند؟ پاسخ این سوال در رفتار مصرف‌کننده نهفته است.

مایکرواستراتژی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دارنده بیت کوین در جهان، نام خود را به "استراتژی" (Strategy) تغییر داده است تا تمرکز بیشتری بر هسته اصلی مأموریت خود داشته باشد. تصمیمات بدون تحلیل عمیق می‌توانند به سازمان آسیب بزنند و منابع محدود را به‌طور غیر بهینه مصرف کنند. به‌عبارت‌دیگر استراتژی یک نقشه نیست، بلکه جهت‌گیری است.استراتژی تلاش نمی‌کند همه‌چیز را پوشش دهد، بلکه بر اولویت‌ها و تمرکز بر حوزه‌هایی خاص تأکید دارد. چگونه از صفر بدون مشتری شروع کنیم؟ راه‌اندازی کسب‌وکار بدون نیاز به مخاطب شاید در نگاه اول چالش‌برانگیز به نظر برسد، اما داستان... چرا وردپرس برای فروشگاه آنلاین مناسب است؟ وردپرس به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، کاربری آسان و امکانات گسترده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی... در اینجا پنج اصل برای چگونگی استفاده بیشتر از استراتژی دیجیتالی ارائه شده است.

با تحلیل دقیق داده‌ها، طراحی کمپین‌های موثر و ارائه راهکارهای خلاقانه، آوادیس کسب‌وکار شما را به نتایج بهتر و سریع‌تر می‌رساند. موضوع ایمیل‌های ارسالی به کاربران، می‌تواند تخفیف‌های انحصاری، تبلیغ محتوای وب‌سایت، فروش‌های آتی یا پیام‌های کلی از طرف کسب‌وکار شما باشد. استراتژی دیجیتال کسب‌وکار یا همان استراتژی تحول دیجیتال مفهوم جدیدی است که نیاز به شفاف­‌سازی دارد. گاها در تعریف استراتژی دیجیتال، دیدگاهی مبتنی بر منابع وجود دارد و آن را تمام اقدامات سازمان در قبال دارایی‌ها و ابتکارات دیجیتال خود می‌بینند. این دیدگاه هرچند استراتژی دیجیتال را بالاتر از استراتژی فناوری اطلاعات و بازاریابی دیجیتال می‌بیند ولی دید تحول‌گرایی در آن دیده نمی‌شود و به تغییرات و اصلاحات تدریجی در منابع دیجیتال سازمان می‌پردازد. باید توجه نمود که استراتژی دیجیتال صرفاً در مورد فنّاوری نیست و برای موفقیت باید با رهبری و فرهنگ مناسب با این تحول ترکیب شود.

این روش به بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای جستجوی صوتی می‌پردازد و با توجه به رشد روزافزون استفاده از دستیارهای صوتی مانند سیری و الکسا، به کسب‌وکارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی صوتی دیده شوند. اصطلاح استراتژی بازاریابی دیجیتال اغلب با مفاهیم مرتبط دیگر اشتباه گرفته می شود. یک استراتژی بازاریابی واقعی یک برنامه بازی جامع است که نحوه دستیابی به مخاطبان هدف خود و تبدیل آنها را به مشتریان پولی را مشخص می‌کند. دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح چتر برای بازاریابی است که در فضای آنلاین و دیجیتال انجام می شود. آگاهی از محصولات یا برند خود را در بین مخاطبان هدف خود افزایش دهید.استراتژی (چگونه به هدف می رسید).

تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط با کسب و کار شما، یکی از بهترین راه ها برای جذب و حفظ مشتریان است. این برنامه شامل استراتژی‌های دقیق برای بازاریابی اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و بهینه‌سازی قیف‌های فروش است. به‌جای صرف ساعت‌ها وقت یا استخدام مشاور، می‌توانید در عرض چند دقیقه یک برنامه کاملا سفارشی ایجاد کنید. هوش مصنوعی به شما کمک کند تا یک برنامه بازاریابی کاملا سفارشی‌شده برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. با وارد کردن اطلاعات مربوط به نوع کسب‌وکار، بازار هدف و چالش‌هایتان، می‌توانید یک برنامه جامع و دقیق دریافت کنید.

بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) یک استراتژی بازاریابی قدرتمند B2B است که حساب‌های خاصی را که شما انتخاب می‌کنید هدف قرار می‌دهد. در نظر گرفته شده است که به تیم‌های فروش و بازاریابی کمک کند تا مشتریان بالقوه را به سرعت در قیف فروش حرکت دهند. صرف نظر از اینکه کدام یک از 10 استراتژی بازاریابی دیجیتال ما را انتخاب کرده اید، تعیین اهداف، تعریف مخاطبان و ایجاد آنچه که باید ایجاد کنید حیاتی است. در دیدگاهی جامع­‌تر که ونکاترامن در کتاب ماتریس دیجیتال (۲۰۱۷) به آن اشاره کرده است، نگاهی مبتنی بر شبکه به استراتژی دیجیتال وجود دارد. در اینجا منبع خلق ارزش، ایجاد شبکه‌هایی از مشتریان و شرکا است که در این شبکه‌ها نوع برقراری رابطه متفاوت از روابط کنونی در کسب‌وکار است. اما دیدگاهی وسیع­‌تر این است که این استراتژی دیجیتال، با استفاده از فناوری‌های تحول‌آفرین سعی دارد قابلیت‌هایی درون کسب‌وکار ایجاد کند تا یک سازمان بتواند به شرایط متغیر بازار پاسخ دهد.

این اطلاعات می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال مفید باشد. فرآیندهای تدوین و جاری‌سازی استراتژی‌های دیجیتال باید به صورت پیوسته، یکپارچه و همزمان انجام شوند. همچنین مشارکت تمامی سطوح و بخش‌های سازمانی در مراحل تدوین و اجرای استراتژی‌ها لازم است. در این راستا، سازمان باید به ارتقای مهارت‌های دیجیتال کارکنان و ترویج فرهنگ دیجیتال توجه نماید. این چشم‌انداز باید در سطح سازمان اطلاع‌رسانی شود و منافع حاصل از تحقق آن برای ذینفعان تشریح گردد.

بررسی کنید که مشتریان در کدام مرحله قرار دارند (مثلاً جستجوی محصول، مشاهده تبلیغات یا بازدید مجدد از سایت). اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و زمان‌بندی‌شده (SMART) تعریف کنید. مثلاً افزایش ۱۰ درصدی ترافیک وب‌سایت از طریق تبلیغات در یک پلتفرم خاص در دو ماه آینده. این کار نیاز به هزینه تبلیغاتی مداوم و در بیشتر مواقع یک صفحه فرود وب سایت دارد که به طور خاص برای کاربران از آن هزینه تبلیغاتی طراحی شده است. استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ترویج محصولات یا خدمات، ایجاد آگاهی از برند و تعامل با مشتریان.

هدف‌گذاری اسمارت در دیجیتال مارکتینگ، به شیوه استفاده از تکنولوژی و بینش‌های مبتنی بر داده، اشاره دارد که در آن تلاش می‌شود با پیام‌های تبلیغاتی، توجه مخاطبان هدفتان را به خود جلب کنید. بدون هدف‌گذاری اسمارت، تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ به بیراهه می‌رود اما در صورتی که اهداف به صورت واضح و روشن، بیان شده باشند، بهره‌وری اعضای تیم مارکتینگ نیز بیشتر خواهد شد. رسانه‌های اکتسابی به زبان ساده، به معنای پوشش و معرفی کسب و کار، محصولات یا رویدادهای شما است که توسط شخص ثالثی نوشته شده و شما برای آن هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اید. برای مثال، وقتی یک مجله آنلاین یا سایت خبری، درباره محصولات و خدمات‌تان، مطلبی می‌نویسد، شما یک رسانه به دست می‌آورید. در صورتی که از این سایت‌ها به سایت شما لینک داده شود، روی سئوی سایت شما، تاثیر مثبتی خواهد گذاشت و باعث می‌شود تا در موتورهای جستجو، رتبه بهتری به دست آورید. با گسترش موتورهای جستجو مانند گوگل و پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر، بازاریابان ابزارهای بیشتری برای تعامل با مخاطبان پیدا کردند.

این مقاله به بررسی تغییرات و تکنیک‌های نوینی خواهد پرداخت که برندها می‌توانند برای موفقیت در این فضای رقابتی اتخاذ کنند. در نتیجه، هر کسب‌وکاری که به دنبال موفقیت در سال 2025 است، باید تمرکز ویژه‌ای روی رفتار مصرف‌کننده داشته باشد. این راهبرد نه تنها به افزایش فروش کمک می‌کند، بلکه موجب ایجاد رابطه‌ای بلندمدت با مشتریان می‌شود. با استفاده از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانید بهبود قابل‌توجهی در رتبه سایت خود در گوگل داشته باشید. با به‌کارگیری صحیح این روش‌ها و پایبندی به استانداردهای سئو، می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کرده و نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.

بازاریابی ویدیویی شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی برای تعامل و اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد محصولات یا خدمات است. بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ شامل شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در ازای دریافت کمیسیون در فروش است. ممکن است کمپینی را برای تبلیغ یک محصول جدید، ایجاد ترافیک بیشتر یا جذب جمعیت‌شناسی مشتری جدید راه‌اندازی کنید. استراتژی‌‌های دیجیتال به علت پیشرفت‌های سریع حوزه فناوری‌های دیجیتال و عدم اطمینان بازار برای باز‌ه‌های زمانی یک‌ساله و به صورت چابک و منسجم تدوین می‌شوند و در صورت لزوم مورد بازبینی قرار می‌گیرند. در‌نهایت راهکارها و برنامه‌های عملیاتی برای اجرای استراتژی‌های دیجیتال دارای اولویت تدوین می‌گردد و نیز شاخص‌های کلیدی عملکرد مناسب طراحی می‌شود.

پیش از راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، باید به خوبی درک کرده باشید افرادی که خواهان محصول شما هستند، چه نوع شخصیت و نیازهایی دارند. شناخت بازار هدفی که قصد دارید بازاریابی دیجیتال خود را در آن اجرا کنید، به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربران هدف را چگونه پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بازاریابی دهان به دهان، یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. می‌توانید از دوستان و خانواده خود، درخواست کنید که در این کار به شما کمک کنند. برای این منظور، از کاربران سایت خود بخواهید که با استفاده از دکمه اشتراک‌گذاری، محتوای شما را برای دوستان خود ارسال کنند یا پست‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

استراتژی باید به‌وضوح توضیح دهد که چرا این مسیر انتخاب‌شده است، چرا این تصمیمات برای سازمان مهم هستند و چگونه با اهداف کلی سازمان هم‌راستا می‌شوند. برای درک عمیق‌تر این جمله، باید ابتدا به معنای «استراتژی واقعی» و تفاوت آن با استراتژی‌های سطحی بپردازیم. در دنیای رقابتی امروز، استراتژی یک سازمان باید فراتر از یک سری تصمیمات پراکنده و مقطعی باشد و باید ویژگی‌های خاصی را دارا باشد تا به موفقیت پایدار منجر شود. حال که با این استراتژی‌ها آشنا شدید، زمان آن است که آنها را در کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید و به نتایج دلخواه دست یابید. به عنوان مثال، «جان هال» با کمتر از ۷۰،۰۰۰ دنبال‌کننده، خبرنامه‌اش را به بیش از ۳۳۰،۰۰۰ مشترک می‌رساند.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان اطمینان حاصل کرد که پیام شما به مخاطبان هدفتان می‌رسد. استراتژی‌های موفق دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر درک نیازهای مخاطبان و استفاده از ابزارهای مناسب است. اگر پاسخی برای این سوالات ندارید، نگران نباشید در انتهای این مقاله، به یک جواب مشخص برای هر یک از این سوالات، خواهید رسید که همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما خواهد بود. اغلب از طریق Google Ads، Bing Ads یا سایر موتورهای جستجو انجام می‌شود، و می‌تواند راهی موثر برای دستیابی به افرادی باشد که در جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار شما هستند. اهداف کلی کسب و کار شما، اهداف مشتریان و نحوه برنامه ریزی شما برای دستیابی به هر دو را تعیین می‌کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری