استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2023-02-21
ROI یا نرخ بازگشت سرمایه چیست و چگونه محاسبه می شود؟ > آکادمی دیجیتال مارکتینگ گرشا
این امر نشان میدهد که تبلیغدهندگان باید بر تولید محتوایی تمرکز کنند که تعامل کاربران را تشویق میکند، تا بتوانند هزینه تبلیغات را کاهش دهند. نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد.
استفاده از تصاویر با کیفیت، پیام رسانی و داستان گویی ساده و آسان در تبلیغات می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. در این مقاله به بررسی مفهوم تبلیغات به عنوان یک سرمایه گذاری و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات در ایران می پردازیم. ROI برخلاف ROAS، شامل هزینههای نرمافزار، نیروی انسانی، تولید و انتشار محتوا و سایر هزینههای صرف شده است. ROI واقعی که در پایان کمپین به دست میآید چیزی است که به شما میگوید کدام فعالیتها برای کسب و کار شما موفقیتآمیز بوده است.
برنامههای وفاداری مانند ارائۀ تخفیفهای ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف میتوانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، میتوانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمعآوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژهای را ارائه دهید. این کار نه تنها نرخ بازگشت مشتریان را افزایش میدهد، بلکه باعث میشود مشتریان احساس ارزشمندی بیشتری داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند.
در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. تبلیغات شاپینگ، یکی از روشهای تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا میکنید. در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند.
با در نظر گرفتن این عوامل، برخی کسبوکارها برای رشد و سودآوری به نسبت 15 به 1 و برخی دیگر به نسبت 2 به 1 نیاز دارند. با رشد و تغییرات سریع دنیای دیجیتال، اینستاگرام به طور مداوم الگوریتمهای خود را بهروزرسانی میکند تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهد و محتوای مناسبتری را به کاربران نمایش دهد. شرکت تبلیغاتی واژه گستر با بیش از ده سال تجربه در زمینه تبلیغات اینستاگرام، شاهد این تغییرات بوده و با آنها سازگار شده است. این مقاله به بررسی تأثیر تغییرات الگوریتمی اخیر اینستاگرام بر هزینه تبلیغات اینستاگرام و راههای سازگاری با این تغییرات میپردازد.
با استفاده از این گزارش میتوانید به خوبی بازدهی کمپینهای خود را ارزیابی کنید. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در شبکههای اجتماعی باید میزان Return (بازگشت) و میزان Investment (سرمایه) را محاسبه و سپس نرخ بازگشت سرمایه را بدست آوریم. یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی، محتوای جذاب و باکیفیت است.
شما میتوانید عمر تبلیغات در اینستاگرام خود را با ایجاد پستهایی که مخاطب را وادار به انجام عمل خاصی میکنند، تمدید کنید. با اینحال، این استراتژی به مخاطبان شما این شانس را میدهد که با توجه به پیغام شما دست به اقدام بزنند. با این مراحل بهینهسازی، میتوانید تلاشهای خود را برای جذب سرنخهای جدید نیز در طول فرایند بهبود ببخشید، زیرا این یکی از حوزههایی در بازاریابی است که بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) در آن بهویژه مفید است.
حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که آیا فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی شرکت سودآور بوده است یا نه؟ بهترین کار برای پاسخ به این سؤال مراجعه به شاخصی بهنام نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است. HubSpot یکی از منابع اصلی برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی است و ابزارهای آن میتوانند به بازاریابان در تحلیل بازگشت سرمایه کمک کنند. بهطور کلی، عبارت ROI یا Return on Investment به میزان بازگشت سرمایه در یک پروژه یا فعالیت خاص اشاره دارد. این معیار به شما امکان میدهد تا بازدهی و موفقیت سرمایهگذاری در پروژههای مختلف، مثل بازاریابی را ارزیابی کنید. از ROI در بازاریابی برای محاسبه نسبت بازدهی کمپینهای بازاریابی و مقایسه هزینهها با درآمد حاصل از آنها استفاده میشود.
با استفاده از این شاخصها، میتوانید اندازهگیری کنید که چقدر استراتژی مبتنی بر داده با اهداف و استراتژی کلی شما سازگار است و چه میزان تاثیرگذاری دارد. هدفگیری مخاطبان هدف و بهینهسازی وبسایت از راههای بهبود نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین و یا راه افزایش نرخ بازگشت سرمایه است. وقتی بتوانید دادههای درستی را از مخاطب کسب کنید، پس او را شناسایی کرده و متناسب با رفتار او محتوای کپیرایتینگ برای تبلیغات کلیکی را به نحو احسن انجام میدهید.
تحلیل دقیق نمودارهای مالی و عملکردی، بازاریابان را قادر میسازد تا منابع را به صورت بهینه تخصیص دهند و بازدهی بالاتری داشته باشند. عنوان، تصویر، پیام و حتی رنگهای استفاده شده در لندینگ پیج باید با تبلیغ همخوانی داشته باشند. این هماهنگی باعث میشود که کاربر احساس کند به صفحه درستی هدایت شده است و اعتماد بیشتری به شما پیدا کند. اگر ارزشهای کسبوکار به قانونهای غیر قابل تغییر یا به بیان بهتر تعصب کسبوکار تبدیل شوند، ریسکگریز شدهایم.
هنگام هدفگیری مخاطبان بر اساس محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید، از تقسیمبندی خاص و مرتبط با متن استفاده کنید. مشتریان بالقوه را بر اساس اقدامات قبلی آنها در هر یک از کانالهایتان با استفاده از روش شخصیسازی هدف بگیرید. کمپینهای خلاقانه بهتر است مخاطبانی که احتمال تبدیل شدنشان کم است را حذف کنید، مخصوصا اگر با بودجه محدود کار میکنید. با تعیین بودجه و حاشیه سود بهعنوان معیار، شاخص بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) مناسبی تعیین کنید. همچنین باید عملکرد کانالهای بازاریابی مختلف را بررسی کنید و کانالهای موفق و ناموفق را شناسایی نمایید.
- {
- برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود. |}{
- به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینهسازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن نیز ضروری هستند. |}
- اگرچه معیار معمول ROAS نسبت 4 به 1 (یا به ازای هر یک دلار هزینه، چهار دلار درآمد) است، به یاد داشته باشید که این نسبت بسته به سلامت کلی کسبوکار، حاشیه سود و هزینههای عملیاتی معمول آن، میتواند تغییر کند. {
- این شاخصها میتوانند شامل نرخ تبدیل، هزینه به ازای هر خرید (CPA)، و بازگشت سرمایه (ROI) باشند. |}
- تبلیغات کلیکی باعث میشوند تا با هدفگیری دقیق مخاطبان بر اساس سن، جنسیت و علایق، لیدهای باکیفیت جذب کنید.
- با دادهها به اسرار مهمی پی میبرید که در بخشهای مختلف کسبوکار به شما کمک میکند فرایندهای بیعیب و ایرادی بسازید و در نتیجهٔ آن نرخ بازگشت سرمایه را بالا ببرید.
این روش نیازمند زمان و تلاش نسبتاً زیاد است اما نتایج بلندمدت و پایداری دارد. از طرفی، بازاریابی محتوایی با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مخاطبان، نه تنها ترافیک ارگانیک را افزایش میدهد، بلکه اعتماد مشتریان و اعتبار برند شما را نیز تقویت میکند. به عبارتی، با پذیرش این رویکرد، شما میتوانید در برابر روندهای جدید انعطافپذیر باشید، به فرصتهای نوظهور پاسخ دهید و استراتژیهای خود را بر اساس نیازهای مخاطبان هدف تنظیم کنید. در نهایت، تبلیغات هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری هوشمندانه است که می تواند رشد پایدار و سود دهی قابل توجهی را برای کسب و کارها ایجاد کند.
این قابلیت توسط گوگل ادز ارائه شده و باعث میشود تا کلیکهای نامرتبط انجام نشده و هزینه تبلیغات را برای کلیکهای بینتیجه و بدون شانس تبدیل کاهش دهد. با استفاده از دادههای دقیق بهدستآمده از لینکهای UTM، میتوانید بودجه بازاریابی خود را بهینهتر مدیریت کنید. بهجای اینکه بودجه خود را بهصورت مساوی بین تمام کانالها تقسیم کنید، میتوانید آن را به کانالهایی اختصاص دهید که بیشترین بازدهی را دارند. این کار نهتنها به صرفهجویی در هزینهها کمک میکند، بلکه باعث افزایش بازگشت سرمایه (ROI) نیز میشود.
جمعآوری بازخوردهای مشتریان به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف کسبوکار خود را شناسایی کنید. از نظرسنجیها، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی و ایمیلها برای جمعآوری بازخورد استفاده کنید. برای مثال، میتوانید پس از خرید، از مشتریان بخواهید تجربۀ خود را به اشتراک بگذارند. این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسبوکار شما کمک میکنند، بلکه نشان میدهند که به نظرات مشتریان اهمیت میدهید.
به زبان سادهتر آنچه که در بنر به مخاطب وعده میدهید باید در لندینگ پیج به صورت عملی انجام دهید. از رنگ و اندازه گرفته تا متن، تصویر، فونت و حتی موقعیت قرارگیری عناصر، همه میتوانند در تست A/B بررسی شوند. با آزمایش این عناصر، میتوان به ترکیب بهینهای رسید که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطبان هدف داشته باشد. با کمک آنالیز دادهها همچنین میتوانید متغیرهایی را که بر نرخ تبدیل اثر میگذارند، کشف کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید. از این ابزار بصورت بسیار شفافی برای کارهایی استفاده کنید که دوست دارید مخاطبانتان آن را انجام دهند.
در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست. از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.
با این تعاریف نیز به بهبود نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین نیز دستیافتهایم. اگر میخواهید کسبوکار دیجیتال خود را در یک کمپین تبلیغات آنلاین موفق ببینید، باید از همان ابتدا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را در نظر بگیرید. در یک کمپین موفق، همه چیز به هم متصل است تا در نهایت مخاطب هدف بر روی فراخوان شما کلیک کند. از دریافت و ردیابی دادهها گرفته تا بهینهسازی سایت و جذابیت صفحه فرود، هر جزئی برای موفقیت کمپین تبلیغات کلیکی اهمیت دارد. از سوی دیگر، خدمات سئو وردپرس برای ارزیابی عملکرد و بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی به کار میآید.
در انتها نیز به این نکته اشاره خواهیم کرد که چگونه میتوانید از خدمات ارائهدهندگان هاستینگ مانند پارسپک برای مدیریت بهتر ترافیک ورودی خودتان بهرهمند شوید. به طور کلی میتوان تمام استراتژیها را در افزایش میزان تبدیل مخاطبان عادی به مشتری موثر دانست. به علاوه، برای افزایش نرخ تبدیل، بهینهسازی تجربه کاربری و استفاده از کال تو اکشن نیز ضروری هستند. بهبود طراحی وبسایت، سادهسازی فرآیند خرید و ارائۀ محتوای مرتبط میتواند تجربه کاربری را ارتقا دهد. همچنین، استفاده از دکمههای CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبتنام) تشویق میکند.
اما به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید لندینگ پیج مناسبی برای هر کمپین خود طراحی کرده باشید در غیر اینصورت هدف اصلی تبلیغات محقق نخواهد شد و نرخ تبدیل و لید و فروش افزایش نخواهد داشت. در این مقاله مفهوم نرخ بازگشت سرمایه و روشهایی را که برای محاسبه آن در کمپین های مختلف دیجیتال مارکتینگ وجود دارد آموزش داده شده است. تا وقتی دنبال افزایش نرخ بازگشت سرمایه هستید، باید نتایج فعالیتهای خود را آزمایش کنید. فرض کنید تیم شبکههای اجتماعی تمام تلاش خود را روی افزایش تعداد فالوور بگذارد و بر همین اساس معتقد باشد بازدهی بالایی از شبکههای اجتماعی گرفته است. در نتیجه، کسبوکار بیشتر برای این کانال هزینه کند؛ ولی در آخر کار، مشخص شود میزان درآمد کسبشده از شبکههای اجتماعی هرگز کفاف هزینههای آن را نداده است.
ابزارهای تحلیل داده اینستاگرام به شما امکان می دهند تا عملکرد تبلیغات خود را به دقت بررسی کنید. با استفاده از این ابزارها می توانید اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها نرخ تعامل و نرخ تبدیل را تحلیل کرده و بر اساس آن ها تصمیم گیری کنید. در بیشتر موارد بهترین راه برای بهبود بازگشت نرخ سرمایه تبلیغات PPC این است که از یک متخصص کمک بگیرید. یک کارشناس یا آژانس ارائهدهنده تبلیغات PPC، تجربیات و بینشهای فراوانی را به برایتان به ارمغان میآورد. با تحلیل دادههای بهدستآمده از لینکهای UTM، میتوانید تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. برای مثال، اگر متوجه شوید که کاربران از کانال خاصی وارد صفحهای میشوند که نرخ پرش (Bounce Rate) بالایی دارد، میتوانید آن صفحه را بهبود دهید یا مسیر کاربر را به صفحات جذابتر هدایت کنید.
با خودکارسازی این نوع فرآیندها، کسبوکارها میتوانند در وقت و هزینه صرفهجویی کنند. این کار همچنین به تیمهای بازاریابی اجازه میدهد تا بر وظایف خلاقانهتر و ارزشافزاتر تمرکز کنند، که منجر به بهبود عملکرد کمپینها و افزایش ROI میشود. با این حال، هنگام استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در مارکتینگ اتومیشن، باید دقت داشت که آنها کاملاً بینقص نیستند.
با سپردن آن به این متخصصان می توانید به جای آزمون و خطا و هزینه های اضافی از بهترین استراتژی ها و تکنیک ها استفاده کنید. یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای به شما کمک می کند تا بودجه خود را به طور بهینه مدیریت کنید و در زمان کمتری به نتایج بهتری برسید. در این مثال، با اینکه ROAS ثابت است اما کل پروژه سودآور نیست (مجموع هزینهها از کل درآمد، بیشتر است و نرخ بازگشت سرمایه، منفی شده است).
شخصیسازی سفر و پیامهای مشتری
یکی دیگر از راهکارهای افزایش نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات کلیکی اجرای تبلیغات در زمان مناسب است. با تجزیهوتحلیل دادهها و درک اینکه چه زمانی مخاطبان شما فعال یا پذیرا هستند، میتوانید بودجه خود را به طور مؤثرتری تخصیص دهید و ROI را بهبود بخشید. ابزارهای مبتنی بر اتوماسیون بازاریابی، مانند پلتفرمهای مدیریت دادههای مشتری (CDP)، میتوانند دادههای مشتری را از چندین منبع جمعآوری و ادغام کنند. این تجزیهوتحلیل به تیمهای بازاریابی کمک میکند تا رفتار و نیازهای مشتریان را بهتر درک کنند و سپس پیامها و توصیههای محصول را براساس این دادهها شخصیسازی کنند.
ویژگیهای کلیدی کوکو
در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای وبسایت یا لینکسازی داخلی و خارجی، تنها به جذب ترافیک ارگانیک منجر نمیشود. این کار علاوه بر افزایش اعتبار وبسایت شما، بهبود تجربۀ کاربران را نیز به همراه دارد و آنها را به سمت مسیرهای درست هدایت میکند.
{از هدفگذاری برای برقراری رابطه با مخاطبان محلی خود استفاده کنید.
|}UTM گوگل آنالیتیکس (Google Analytics UTM) به شما امکان میدهد که عملکرد کمپینهای بازاریابی خودتان را با دقت بیشتری بررسی کنید. پس از اضافه کردن لینکهای UTM به کمپینها، میتوانید دادههای مربوط به ترافیک ورودی، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و دستگاههای کاربران را مشاهده کنید. این پارامتر یا تگ UTM بیشتر برای کمپینهای تبلیغاتی کلیکی (مانند گوگل ادوردز Google adwords) استفاده میشود و کلمات کلیدی خاصی که کاربران جستجو کردهاند را نشان میدهد. با استفاده از این پارامتر، میتوانید تحلیل کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به وبسایت شما هدایت کردهاند. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است.
بزرگترین قطعه پازل نرخ بازگشت سرمایه، میزان درآمدی است که از محتوای شما بدست آمده. ابتدا باید ارزش یک تبدیل را تعیین کنید که میتواند با توجه به نحوه کسبوکار شما در ارائه نرخ تبدیل، بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد. به عنوان مثال اگر برای فروش محصولاتی ارائه میدهید، تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که قیمت خرید متوسط را محاسبه کنید.
یکی از اصلیترین چالشها کوتاه بودن مدت توجه کاربران در دنیای دیجیتال امروزی است. با توجه به حجم بالای اطلاعاتی و بمباران تبلیغاتی که کاربران به صورت روزانه با آن مواجه میشوند، جلب توجه آنها و ترغیب آنها به کلیک بر روی بنر، کار سادهای نیست. در ادامه، دربارهٔ این صحبت میکنیم که تجزیهوتحلیل و بهینهسازی چطور به افزایش نرخ بازگشت سرمایه کمک میکند.
این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است.
همچنین، برندها باید از ابزارها و فناوریهای مدرن برای بهینهسازی استراتژیهای خود و حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه استفاده کنند. یکی از شاخصهای کلیدی برای ارزیابی موفقیت در بازاریابی دیجیتال، نرخ بازگشت سرمایه یا ROI است که به شما کمک میکند میزان بازده سرمایهگذاریهای خود را بسنجید. در این مقاله، به بررسی مفهوم ROI، روشهای بهبود این شاخص، و تاثیر اتوماسیون بازاریابی بر افزایش ROI خواهیم پرداخت.
این شخصیسازی نهتنها مشتریان را راضیتر میکند، بلکه میتواند به وفاداری بیشتر آنان و در نهایت بهبود مستمر در ROI منجر شود. تحلیل نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در بازاریابی، به تیمها کمک میکند تا عملکرد کمپینها را ارزیابی کرده و تصمیمات هوشمندانهتری برای سرمایهگذاریهای آتی بگیرند. به عنوان مثال، اگر تبلیغات در گوگل، تبلیغات بنری در وب سایت ها و غیره را انتخاب کنید، می توانید اعداد را از ابزارهایی مانند Google Tag Manager و Google Analytics دریافت کنید. قطعاً هدف از صرف هر گونه هزینه، کسب درآمد است؛ چه به صورت ارتقای ویژگیهای یک نرمافزار باشد، چه کسب مشتریان جدید و یا افزایش درآمد. در بازاریابی، باید همیشه تلاش کرد که میزان درآمد نسبت به میزان هزینه، بیشتر و درآمد، روندی رو به رشد داشته باشد. شاید بهتر است که سعی کنید به این سوال که “ROI چقدر خواهد بود؟” قبل از اجرای هیچ تستی، پاسخ ندهید.
برای شروع، تقریباً تمامی ترافیک ارگانیک شما (از موتورهای جستجو) حداقل بطور غیرمستقیم به استراتژی بازاریابی محتوایی شما مربوط میشود. محتوای شما لینکهای ورودی را جذب میکند، که باعث افزایش قدرت دامنه شما میشود، و همچنین توسط موتورهای جستجو بیشتر دیده خواهد شد. بر این اساس هنگامی که محاسبات نرخ بازگشت سرمایه خود را نهایی نمودید، باید این دو مسئله را در نظر داشته باشید. این نرخ دارای یک استاندارد است و هر چقدر میانگین آن پایین باشد، موفقیت کمپین نیز پایین است.
اما بعضی مواقع نتیجه فعالیتهای بازاریابی کم شدن ریزش فروش و افزایش وفاداری مشتریان است. به عبارت دیگر مشتری به کسب و کار ما وفادار باشد و کسب و کار دیگری را انتخاب نکند برای همین باید به این نکته نیز در محاسبه نسبت سود توجه کنیم چون بدون تبلیغات ممکن است فروش و در نتیجه سودآوری کم شود. برای همین موضوع تنها با محاسبه عددی ROI شاخص نرخ بازگشت سرمایه نمی توان در مورد هر کمپین نظر داد و باید با توجه به نوع تبلیغات و شاخص های دیگر اظهار نظر کرد. بارها دیده شده است که افراد برای گرفتن حداکثر کلیک وعدهای دروغین یا غیر واقعی در بنر تبلیغاتی خود میدهند یا به اصطلاح از روش تبلیغات زرد استفاده میکنند. این کار نتیجهای از بین رفتن بازگشت سرمایه و اعتبار کسبوکارتان نخواهد داشت. درآمد حاصل از بازاریابی را از هزینههای مربوطه کم کنید و بر سرمایهی اولیه تقسیم کنید.
مدیران بازاریابی نیز ادعا میکنند که استفاده از محتوای بومی میتواند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهد. تبلیغات در اینستاگرام یکی از موثرترین روش ها برای جذب مخاطبان جدید و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است. با استفاده از استراتژی های هدفمند و بهره گیری از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام می توان نه تنها برندینگ قوی تری ایجاد کرد بلکه تعامل بیشتری با فالوورها برقرار نمود.
برای بهرهمندی از امکانات کوکو، کافی است به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید و ثبتنام نمایید. نوآوری در تولید محتوا و اجرای کمپینهای تبلیغاتی یکی از مهمترین عوامل در کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام است. با ایجاد محتوای خلاقانه و جذاب که مخاطبان را به تعامل وادارد، شرکتها میتوانند دیده شدن بیشتری داشته باشند و در نتیجه، با هزینه کمتری به مخاطبان بیشتری دست یابند. افزونههای تبلیغاتی یک قابلیت و قسمت توضیحات بیشتر برای کمپین تبلیغات آنلاین کلیکی است. این افزونهها در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس نیازتان میتوانید انتخاب کنید.
به طور کلی زمانی که شما کسبچکار خود را تبلیغ میکنید، با بررسی چند آیتم میتوانید بازخورد آن را متوجه شوید. نرخ بازگشت سرمایه (ROI) معیاری ساده برای محاسبه میزان سودآوری یک سرمایهگذاری است. این معیار، محدودیتهایی نیز دارد ولی با این حال، هنوز شاخصی کلیدی است که تحلیلگران تجاری برای ارزیابی و رتبهبندی گزینههای سرمایهگذاری و فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی، از آن استفاده میکنند.
این وب سایت