قیمت هر شاخه میلگرد

  قیمت هر شاخه میلگرد میلگرد، یک عدد از اهمیت ‌ترین مصالح هر سازه‌ ی

توسط EMROOZTAFAHOM در 25 شهریور 1400

 

قیمت هر شاخه میلگرد

میلگرد، یک عدد از اهمیت ‌ترین مصالح هر سازه‌ ی بتنی استهمین دوران فولادی در کشورهای متفاوت حساس استانداردهای متمایز تولید می‌شود. به طور معمول، متاع میلگرد از فولاد است؛ البته بایستی بدانید که تنوع ایجاد این محصول، دوچندان زیاد بوده و در صنعت، اشکال میلگرد، ساخت و استفاده می‌شود.

به میلگردی که بر روی تراز آن، آج یا برجستگی وجود نداشته باشد، میلگرد معمولی می‌ گویندمدل دیگری از میلگرد ها، میلگردهای آجدار میباشند که در ساختمان ‌سازی به وفور استعمال می‌شوند. میلگرد ساده و میلگرد آجدار، هرمورد کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دارند. از میلگرد های آجدار، طبق معمول در ساختمان ‌سازی استفاده می‌ شود؛ در حالی که میلگردهای بی آلایش به جهت صنعت های مختلف، قابل استعمال هستند.

اتصالات ساختمانی، مهم‌ترین کاربرد میلگرد ساده است و برج سازی، تولید پل‌ها و ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس از مهم‌ ترین کاربردهای میلگرد آجدار هستند. به طور کلی، میلگردها در سه گرید A3 - A2 و A4 اکثر اوقات در صنعت ساختمان سازی آیتم استفاده قرار می‌گیرددسته دیگری از همین محصول، خواص انعطاف ‌پذیری بالایی دارد و حیاتی سطحی صاف و صیقلی می باشد که مفتول نامیده می‌ شود.

بندیل چیست؟

اگر در فعالیت ساخت و ساز باشید مطمئناً کلمه و واژه بندیل را شنیده‌ اید. جهت بسته ‌بندی محصولات فولادی از بندیل به کار گیری می‌کنند و آن‌ها را دور متاع می‌پیچندوقتی همین جنس فولادی میلگرد باشد به آن بندیل میلگرد می‌گویندالبته چه ضرورتی به وجود آن احساس می‌شود؟ از سویی همین طرز بسته ‌بندی نسبت به دیگر روش‌های موجود اندک هزینه ‌تر هستند، و به برهان صرفه اقتصادی مورد اعتنا زیادی قرار می‌گیرند و به کارگیری بیشتری دارند.

 البته تمام محصولات فولادی را نمی‌توانیم اهمیت این شیوه بسته ‌بندی نماییم و از آن به خواسته بسته ‌بندی میلگردها، لوله ‌های فراوان باریک و شمش به کار گیری می‌کنند. یک نکته که در ارتباط اهمیت بندیل‌ های میلگرد در لحاظ داشته باشید این فرمان میباشد که شاخه ‌های میلگرد موجود در هر بندیل باید طول برابر داشته باشند..

هر بندیل میلگرد چندین شاخه است؟

تعداد شاخه ‌های موجود در هر بندیل میلگرد متفاوت است، برای اینکه بدانیم یک بندیل میلگرد یکسری شاخه است، وزن هر بندیل را بر وزن هر شاخه تقسیم می‌کنند، به این صورت مشخص می‌شود هر بندیل میلگرد چندین شاخه دارد.

هر بسته میلگرد چند شاخه هست و طبق چه ضوابطی بسته‌بندی می‌شوند؟

میلگردها به دو شکل شاخه یا این که کلاف در بندیل قرار داده می‌شوندبه جهت اینکه بدانیم هر بسته میلگرد چند شاخه است بایستی وزن هر بندیل و هر شاخه را داشته باشیم که در ادامه به آن اشاره خوا‌هیم کرد.

 اما در گزینه ضوابط بسته ‌بندی میلگردها می بایست بدانید که همین قوانین نسبت به گرید فولاد و قطرشان، متفاوت خواهد بود. وزن هر بندیل میلگرد بستگی به تعداد و قطر شاخه ها دارااست و هر گونه وزن اختصاصی به خویش را داراستبه عنوان مثال میلگرد 8 میلی متری ذوب آهن اصفهان 5 کیلوگرم هست و میلگرد 16 میلی متری 20 کیلوگرماما وزن استاندارد جهانی برای میلگرد ها در جدول اشتال تعریف شده هست که در آن سایز , وزن آنتراز برهه زمانی و پایه دوران به صورت ظریف تعین شده است

همینطور قیمت میلگرد نیز بر مبنا این فاکتور ها مانند وزن هر شاخه

آخرین مطالب