تعداد افرادی که به طور غیرقانونی از کانال مانش عبور می کنند از سال 2021 سه برابر شده و به رکورد 28000 نفر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری PA، حداقل 28395 مهاجر در سال 2021 با قایق های کوچک به سواحل انگلیس رسیده اند.
این افزایش قابل توجهی نسبت به سال قبل است، زمانی که بیش از 8400 نفر با موفقیت این سفر خطرناک را انجام دادند.
تنها در نوامبر سال 2021، نزدیک به 6900 نفر - از جمله رکورد 1185 نفر در یک روز - علیرغم خطر ترافیک سنگین دریایی، جریان های قوی و دمای پایین آب، از آنجا عبور کردند.
این ارقام همچنین نشان میدهد که قایقها در حال بزرگتر شدن هستند و به طور متوسط 28 نفر در هر کشتی که 13 سال قبل به بریتانیا میآیند، سرنشین هستند.
برخی از مهاجران با جان خود هزینه کرده اند. در همان ماه ۲۷ نفر پس از غرق شدن قایقشان جان باختندکه منجر به نزاع دیپلماتیک بین انگلستان و فرانسه شد.
این موضوع برای بوریس جانسون، نخستوزیر بریتانیا و پریتی پاتل، وزیر کشور، که مقابله با مهاجرت را اولویت اصلی پس از برگزیت قرار دادند، سردرد سیاسی بود.
او همچنین روابط بین لندن و پاریس را مسموم کرد و انگلیس فرانسه را متهم کرد که علیرغم قرارداد 63 میلیون یورویی برای تقویت گشتزنی و فناوری در سواحل شمالی فرانسه، به اندازه کافی برای جلوگیری از عبور از این کشور اقدام نمیکند.
پاریس این اتهامات را رد کرد و مذاکرات با لندن را در اواخر نوامبر لغو کرد، زمانی که جانسون از فرانسه خواست مهاجرانی را که از مرز عبور کرده بودند، پس بگیرد.
دولت بریتانیا همچنین گاو نر بحثبرانگیزی را پیشنهاد کرده است که در حال برنامهریزی تدابیر سختگیرانهتری علیه قاچاقچیان و همچنین علیه مهاجرانی است که به طور غیرقانونی وارد کشور شدهاند. در صورت پذیرش، افرادی که به طور غیرقانونی از طریق یک "کشور امن" وارد کشور شده اند به آن کشور بازگردانده می شوند.
دولت می گوید که یک "سیستم مهاجرت عادلانه اما باثبات" ایجاد خواهد کرد، "حفاظت از آسیب پذیرترین افراد و سرکوب مهاجرت غیرقانونی و باندهای جنایتکار که آن را تسهیل می کنند".
اما فعالان از دولت بریتانیا میخواهند که فرصتهای بیشتری را به پناهجویان در تلاش برای کاهش تعداد گذرگاهها در کانال انگلیسی ارائه دهد.
تیم نئور هیلتون، مدیر اجرایی Refugee Action، گفت سیاست دولت بریتانیا منجر به مرگ و میر بیشتر در تنگه دوور خواهد شد.
ناور هیلتون گفت: «مردم با قایق های شکننده به عبور از کانال مانش ادامه خواهند داد و قاچاقچیان به سود خود ادامه خواهند داد مگر اینکه وزرا راه های بیشتری را برای پناهندگان به اینجا باز کنند.
کلر موزلی، بنیانگذار موسسه خیریه Care4Calais، که به پناهندگان ساکن در شمال فرانسه کمک می کند، با این موضوع موافقت کرد.
او گفت: "اگر دولت در مورد جلوگیری از قاچاقچیان انسان جدی بود، راهی امن برای پناهندگی مردم ایجاد می کرد و یک بار برای همیشه قاچاقچیان را از کار خارج می کرد."
[ad_2]
مقالات مشابه
- هیچ کس صحبت کردن در مورد یک مانع است که ممکن است طولانی بیماری همه گیر کوروناویروس
- بریتانیا و هند مذاکرات توافق تجاری پس از برگزیت را در دهلی نو آغاز کردند
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- بهترین ماشین ظرفشویی
- لوله بازکنی اصفهان ۰۹۱۳۸۲۷۴۴۷۹
- یوتیوب ممنوعیت ویدئوها ادعا که 5G سیگنال های ناشی از گسترش coronavirus
- داکت اسپلیت هیوندای گرید B
- برای موفقیت در کارمون چکار کنیم؟
- T-Mobile گسترش و بهبود آن بهترین خدمات معامله برای مشتریان موجود و جدید
- افراد بدون علامت می تواند گسترش coronavirus برای بیش از یک هفته مطالعه می گوید: