8 از جنجالی‌ترین تقویت خودرو جناس‌ها شما کشف خواهد کرد

رینگ آلومینیومی در واقع به دلیل متریال و جنس تولید شده خود، از رینگهای فلزی بسیار سبک تر هستند و این تعویض می

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

رینگ آلومینیومی در واقع به دلیل متریال و جنس تولید شده خود، از رینگهای فلزی بسیار سبک تر هستند و این تعویض میتواند در شتاب و سرعت اولیه تاثیر به سزایی داشته باشد. البته همه جلو پنجرهها به این منظور تعویض نمی شوند. تیونینگ خودرو به زبان خودمانی یعنی ارتقا دادن خودرو که این ارتقا ممکن است فقط در ظاهر ماشین و یا مشخصات فنی، داخلی و یا تقویت موتور و یا حتی همه این موارد با هم باشد. یا آنکه خودروهایی را دیدهاید که ظاهرشان به طرزی عجیب، متفاوت و اسپرت ارتقا پیدا کرده و سرعت و شتاب بالاتری پیدا کرده اند؟ سامانه EGR با چرخش مجدد بخشی از گازهای خروجی موتور به سیلندرهای موتور کار می کند، سیستم فوق اگرچه مزایای دیگری به همراه دارد اما متاسفانه با شرایط فیزیکی و سوخت کشورمان ایران موجب بروز ایرادات مکرر میشود که هزینه های زیادی روی دست صاحب خودرو می گذارد و استهلاک موتور افزایش پیدا می کند. با توجه به امکان تخصیص مجدد زمین، حدود ۷۰ درصد از زمینهای مرکز شهر در چندین شهر ایالات متحده برای استفاده توسط خودروها اختصاص داده شدهاند. آلودگی هوایی بیرونی بهطور کلی سبب مرگ حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان در طی یک سال میشود و دور نگه داشتن خودروها از مناطق پرجمعیت میتواند پیامدهای این آلودگی را کاهش دهد. پرشیا خودرو به جهت کاهش هزینههای تعمیر و نگه داری خودروهای بامو با عمر بالای ۵ سال طرح فروش قطعات با برند «پرشیا ساین» را راه اندازی کردهاست. برای مثال خودروسازان با استفاده از موتورهای قدیمی و از رده خارج، برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی، اقدام به ضعیف کردن خروجی این موتورهای میکنند تا از این طریق بتوانند آلایندگی را کاهش دهند. این فناوریها اغلب از دهه ۱۹۸۰ میلادی توسط خودروسازان بزرگ دنیا طراحی، تولید و مورد توسعه قرار گرفتهاست. ادبلو که تحت عنوان مایع اگزوز دیزل (Diesel Exhaust Fluid DEF) نیز شناخته می شود مایعی است که از ترکیب اوره و آب دیونیزه شده تشکیل شده است، این مایع در سیستم اگزوز پاشیده می شود و به کاهش انتشار اکسید نیتروژن تولید شده توسط موتورهای دیزلی کمک می کند.

پیامدهای زیستمحیطی شهرهای بدون خودرو شامل کاهش انتشار گازهای گلخانهای و همچنین بهبود سطح آلودگی صوتی میباشد. انگیزههای زیادی در میان طراحان شهری و عموم مردم برای ساخت یا گذار به یک شهر بدون خودرو وجود دارد. به طور کلید در مبحث بهینه سازی و ریمپ خودروهای سنگین تجاری با سامانه ای به نام SCR یا Selective Catalytic Reduction بیشتر سر و کار داریم زیرا سیستم فوق نقش کلی در کنترل پارامترهای آلایندگی خودرو سنگین دارد و زیر مجموعه های (Sub-Category) زیادی را شامل میشود که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم. وجود دارد که امکان تعمیر، پروگرام و ری پروگرام مجدد آن ها توسط مهندس داوود کلایی وجود دارد.همچنین امکان ریمپ ماشین آلات فوق نیز برای بهبود توان تولیدی و گشتاور نیز وجود دارد. برنامهریزی مجدد کامپیوتر خودرو (ECU) : کامپیوتر خودرو یا ECU یکی از مهمترین قطعات خودروهای امروزی است که تقریباً تمامی قسمتها و پارامترهای موتور و حرکات اتومبیل را کنترل میکند. به کمک علم ریمپ میتوانیم محدودیت های اعمال شده در کامپیوتر خودروها را برطرف کرده و موجب افزایش شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت نیز شد. به کمک علم ریمپ میتوان برنامهریزی کامپیوتر خودرو را اصلاح نمود. در برخی وسایل نقلیه خاص ایسیو یا کامپیوتر خودرو به ما اجازه دسترسی های (Permission) های خاص از راه پورت دیاگ یا همان پورت OBD را نمیدهد و یا به علت قدیمی بودن ایسیو خودرو از استانداردهای پورت های عیب یابی (Dignosis) پشتیبانی نمی کند در نتیجه پروگرام از راه J-Tag یا K-tag و کابل های ISP جدید بسیار کمک کننده است. به طور مثال در کامیون های ولو سوئد قطعات سخت افزاری خاصی وجود دارند که مانع دسترسی به اطلاعات فلش یا ایپرام ایسیو خودرو می شوند و به علت تحریم های اعمال شده علیه کشورمان باید با راهکارها، تهمیدات و لینک هایی که به مرور زمان با آن ها آشنا شدیم به خوبی به مشکلات فوق فائق بیاییم. در نهایت نرم افزار EVO-RACE برای پیدا کردن بهینه و با سهولت جداول و ماتریس های هگزادسیمال فریمور ایسیو بسیار کمک کننده است. دور موتور در زمان تعویض دنده کاهش پیدا می ­کند و افزایش سرعت متوقف می­ شود. ایجاد تغییرات فنی در موتور ماشین برای به­دست آوردن شتاب و سرعت بیشتر انجام می­گیرد، هم­چنین در کنار این تغییرات باید سیستم ترمزگیری و کنترل ماشین هم بهبود پیدا کند تا به­صورت همروند یک ماشین تقویت شده داشته باشید. میتوان با تغییر و تعویض یک سری از قطعات، سیستم ترمزگیری را به صورت بسیار حرفهای تقویت نمود. تیونینگ خودرو در واقع تغییر و یا تعویض بخشی از قسمتهای خودرو به منظور زیباتر کردن و بهتر کردن خودرو میباشد و بعضی از افراد از اصطلاح اسپرت کردن خودرو نیز استفاده میکنند. از جمله قطعات تعویضی که یکی از مهمترین عضو قابل تعویض برای رسیدن به وزن ایده آل میباشد، تعویض رینگهای فلزی با رینگ آلومینیومی میباشد. دولت این شهر اهداف متعددی از جمله تحرک پایدارتر و احیای فضاهای عمومی را برای این طرح ذکر میکند. از آن جا خودروهای کار به منظور کارکرد مداوم و طی کردن مسافت های طولانی طراحی شده اند و گاها شرایط کاری سختی را تجربه می کنند نیازمند پیش نیازهای خاصی مانند سوخت با کیفیت، افزودنی های سوخت و روغن مانند ادبلو و …

عمده فعالیت آن مانند شرکت BMW M ارتقا مشخصههای فنی و ظاهری خودروهای مرسدس بنز است. در حقیقت تمام خودروهای تولید شده به صورت حرفهای و لوکس طراحی و تولید نمی شوند و خودروسازان، خودروهای معمولی را برای استفاده معمول روزانه و برای سایر سلیقههای عام ساده تولید میکنند که بعضی از افراد علاقه مند به خودرو تمایل دارند که خودروی خود را از آن چیزی که هست، بیشتر ارتقا داده و بخش فنی و موتور آن را نیز تقویت کنند. بسیاری از خودروهای لوکس و امروزی قابلیت تغیر ارتفاع خودرو به صورت دستی توسط یک دکمه را دارند که خودرو در جادههای هموار به کمترین ارتفاع خود تنزل داده میشود و در راههای ناهموار و خاکی، به بالاترین ارتفاع خود ارتقا داده میشود. سر اگزوز بیشتر حالتی ظاهری تا کاربردی بودن آن دارد و در مواردی سر اگزوز میتواند به تغیر صدای خودرو نیز کمک کند. علاوه بر این، برنامههای آتی اجرای «سوپر بلوکها» در بارسلون میتواند میزان جمعیت مسکونی در معرض آلودگی صوتی بیش از ۶۵ دسیبل را از ۴۲٫۵٪ به ۲۶٫۵٪ درصد کاهش دهد. علاوه بر این، انتخاب ماتریس میتواند تأثیر عمیقی بر خواص کامپوزیت به پایان برساند. یک جایگزین مناسب برای پیکربندی غیرمتمرکز، میتواند یک ایستگاه مرکزی حملونقل عمومی باشد که توسط فروشگاهها و خدمات متراکم احاطه شدهاست و دسترسی آسان عمومی را بدون نیاز به پیادهروی برای شهروندان فراهم میکند. همانطور که میدانید یک خودرو برای شروع به حرکت، سوخت و هوا نیاز خواهد داشت. برخی از این تکنولوژی (فناوری)ها عبارتند از: سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری خودرو، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی، سیستم سوخترسانی تزریق مستقیم، سیستم کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز کمکی، سیستم مدیریت سوخت و جرقه، سیستم کمربند ایمنی پیشکشنده، سیستم تعلیق هوشمند، سیستم فرمان فعال و موارد بسیار دیگر. البته باید این را مدنظر داشت که مرز معینی برای فناوری پیشرفته در صنعت خودرو وجود ندارد؛ از اینرو در برخی کتب مرجع دانشگاهی، سیستم جرقه الکترونیکی در زمرهٔ فناوریهای پیشرفته محسوب شده و در برخی کتب دیگر سیستم مدیریت سوخت و جرقه جزء فناوریهای پیشرفته محسوب نشدهاست. دو خودرو با موتور توربوشارژ در حال حاضر در ایران توسط ایران خودرو و سایپا تولید میشوند: دناپلاس توربو اتوماتیک و سایپا شاهین؛ هر دو این خودروها در فصل تابستان در صورتیکه بخواهند با آنها سریع برانند، دچار مصرف سوخت بالایی می شوند!

از تمام این مطالب نباید این نکته مهم را از یاد ببرید که این مزیت هم در حالتی شامل حال شما میشود که تقویت موتور توسط یک نیروی متخصص انجام شده باشد. در ابتدا باید بگوییم که گشتاور به سرعت و شتاب اولیه خودروی شما بستگی دارد، یعنی شتاب و سرعتی که در زمان روشن شدن و ابتدای حرکت دارد. عنصر اولیه CFRP یک رشته کربن است. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ پلیمر تقویت شده با الیاف کربن موجود است. طرحهای بدون خودرو، گزینههای موجود رفت و آمد شهروندان را محدودتر خواهند کرد و شهرها در درجه وابستگی خود به خودرو متفاوت هستند. برخی از منتقدان شهرهای بدون خودرو باور دارند که ممکن است شهرهای بدون خودرو از نظر اقتصادی تنها به نفع شهروندانی باشد که در مراکز شهرها مستقر هستند و بنابراین این نوع سیاست و مدل شهری ممکن است دسترسی شهروندان ساکنِ حاشیه و حومه شهرها را به مرکز شهر کمتر کند و منجر به ایجاد نابرابری از نوعی دیگر شود. که نوعی ترکیبی از دو نوع شبکه خیابانی با طرح مشبک شهری و الگو و طرح رادبرن نوربرت پرفورمنس میباشد. طرح دیگر رنو ساخت اتومبیل مسقف بود. از دیگر مواردی که در مورد تقویت موتور ماشین باید بدانید، ایمنی آن است. حالا اگر به دنبال افزایش اسب بخار خودرو خود هستید، باید بگوییم که با افزایش حجم موتور ماشین، این کار انجام میشود. اگر تقویت موتور به وسیله یک نیروی متخصص انجام نشود، خطرات بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت و پیشنهاد میدهیم که بههیچعنوان چنین کاری را انجام ندهید. اگر شما هم به دنبال راهی برای تقویت موتور یک ماشین هستید، پیشنهاد میدهیم که ابتدا با معایب این کار آشنا شده و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید. مسئولیت استفاده از آگهیهای این سایت بر عهده­ی کاربر است و پیک خودرو هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى، ناشى از دسترسى و استفادهٔ شما از این سایت ندارد. در حالت استاندارد ماشین شما نباید صدای غیرطبیعی داشته باشد و در صورت داشتن چنین صدایی، احتمالاً ایرادی دارد. ماشین استاندارد مشتریهای بیشتری نسبت به یک ماشین تقویت شده دارد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نوربرت پرفورمنس بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب