پیستون خودرو چگونه عمل می کند؟

آن‌ها به جهت هر دو موتور بنزینی و دیزل استفاده می شدند ، اگرچه موتورهای مالامال سرعت هم حالا پیستون سبک خیس را

توسط EMROOZTAFAHOM در 23 دی 1400
آن‌ها به جهت هر دو موتور بنزینی و دیزل استفاده می شدند ، اگرچه موتورهای مالامال سرعت هم حالا پیستون سبک خیس را به ثبت رسانده اند. پایینترین شیارها وابسته به رینگهای روغن هست و این برهان در ته این شیار منافذی برای ورود روغن به داخل پیستون تعبیه شده است. رینگهای چگالی در شیارهای نزدیک به تراز فوقانی پیستون و فراتر از رینگهای روغنی قرار داده میشوند. از این رو طبق صورت ذیل سمت راست لقی تقریبی به اندازه 0/05 میلی متر به جهت رینگ های کمپرسی و 0/04 میلی متر برای رینگ های روغنی در حیث گرفته و توسط فیلر اندازه گیری و در اختیار گرفتن می شود. پیستون های بیضی شکل که به جهت دوری از چسپیدن پیستون به سیلندر( گریپاژ ) ساخته می شود حساس ابعاد خاصی طرح می گردد . اولین و مهمترین، داشتن سرمایه برای توان تامین مالی برای خرید این اتومبیل است، زیرا به طور معمول ماشین های خاص به شدت گرانقیمت هستند. 1. زومیت تابع قوانین میهن است، لطفا زمان مطرح كردن دیدگاه خود، به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارید و از قرار دادن مطالب و تصاویر خلاف قانون جداْ خودداری کنید.2. • از رانندگی کردن در مسیرهای ناهموار و گل آلود و یا این که پر پیچ و خم پرهیز کنید. موتورجت یا موتور شارشی نوعی موتور می باشد که از عجله دادن و تخلیه شاره برای ساخت پیشرانش برپایه ضابطه سوم نیوتن به کار گیری میکند. در هم اکنون حاضر شاهین مهم پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کارگاه مرکزی سایپا تولید می گردد و سیستم انتقال اقتدار 5F18 برای این سدان ملی گزینش شده است. چنانچه خودرو شما زیاد پر شتاب هست خوبتر هست صرفا در موارد اضطراری پدال گاز را فشار دهید و موتور را به آخری شتاب و حد توان برسانید در غیر این صورت انجام چنین کاری ایده ی مهربانی نیست. گشوده نیز پیشنهاد می شود که زمان آب بندی از رساندن بدور موتور به حوزه‌ قرمز رنگ جلوگیری نمایید زیرا همین عمل ایده خوبی نمیباشد و دوچندان مخرب کارخانه پیستون سازی تبریز است. درصورتیکه چه این دستور عمده در گزینه موتور های کهن تر رایج بوده هست و موتور های امروزی در تحمل فشار خیلی ترقی کرده اند البته حساس این حالا طراحی آنها مهم موتور های نسل دیرباز تفاوت متعددی ندارند و بایستی در زمان آب بندی از فشار بیش از حد به این نصیب ها خودداری شود. نوع موتور اتومبیل و حالت آن هم از با زیادی در بده بستان حلقه و پیستون برخوردار است. • از ترمز نمودن ناگهانی خودداری کنید چون این عمل سبب ساز می شود به اتومبیل شما فشار متعددی وارد شود. نکته دیگر این که از طی کردن مسافت های کوتاه نیز جلوگیری کنید چون در زمان آب بندی، موتور خودروی شما بایستی به دمای مناسب رسیده باشد و به جهت مدتی در این دما کار کند، در سرانجام دارای طی نمودن فاصله های کوتاه چنین امری محقق نمی شود. انجام همین فعالیت به طور درست و مناسب باعث می شود تا اتومبیل اهمیت عمر طولانی باشد و به درستی عمل کند. طبیعی می باشد که حرکت دو چرخدنده در کنار هم موجب ارتقا اصطکاک و دما خواهد شد؛ لذا به جهت جاری عمل نمودن چرخدندهها از روغن استعمال میشود. شما نیز میتوانید همین پیستون را برای خودروی خویش خریداری نموده و از مرغوبیت آن اطمینان داشته باشید. در همین وضعیت، نگاه ناامیدکننده مکانیک عمده از خویش جمله به جهت شما استرس زا می شود. در صورتی که پیستون از نوع معمولی باشد قطر داخلی پیستون می بایست مطابق استاندارد H7 و H8 بوده و سطح آن به جهت قرار دادن سیل ها در آن به لطف پرداخت شود. در دوره آب بندی همت نمایید از وارد کردن فشار بیش از حد به موتور خودداری کنید، چون همین فعالیت باعث می شود تا اجزای آن مانند میل لنگ ها و بلبرینگ ها دچار تغییر تحول شکل یا حتی رخنه خوردگی شوند. برای دور اندیشی از این‌که آیا خودرو صفر شما نیاز به آب بندی دارد یا خیر باید زمان خریداری به دفترچه راهنما و کاتالوگ آن مراجعه کنید. به جهت مثال در دفترچه راهنمای بعضی از خودرو های مدل بالا نظیر هیوندا قید شده است که نیازی به آب بندی ندارد. اجزای مختلف سیستم ترمز اتومبیل های صفر مثل لنت ها و دیسک ها نیازی به آب بندی ندارند. اما اهمیت همین هم اکنون سفارش می شود تا 1000 کیلومتر اول از ترمز گیری های شدید و ناگهانی در سرعت های بالا خودداری نمایید و به سیستم ترمز اتومبیل فشار وارد نکنید. سطح این اجزا مهم یک لایه نگهدارنده باریک پوشیده شده هست و آن گاه از طی نمودن یک‌سری km اولیه از میان می فرایند و ترمز ها شکل طبیعی پیدا می کنند. موتور ها بر شالوده شیوه چیدمان به دو نوع خطی و V صورت تقسیم می شوند . طریق عملكرد رينگ روغني نيز در شكل (7) نشان دیتا شده است.
آخرین مطالب