نظرات بیان شده در مقالات مروری فقط نظرات نویسندگان است.
هنگامی که شرکت هایی مانند آمازون یا eBay برای اولین بار وارد بازار شدند، انقلابی را با خود به ارمغان آوردند. انقلابی که فرآیند خرید را بدون ترک راحتی اتاق نشیمن شما به یک تمرین به ظاهر بی دردسر تبدیل کرد.
رشد این بازارهای آنلاین نشان دهنده این است که خرید چقدر تغییر کرده است. برخی از پلتفرمها و غولهای رسانههای اجتماعی مانند TikTok، WhatsApp، Google یا Instagram در نتیجه تجارت الکترونیک باز شده و گسترش یافتهاند. بیش از دو اروپایی در حال حاضر خرید آنلاین دارند و درآمد تجارت الکترونیک در اتحادیه اروپا از 400 میلیارد یورو فراتر رفته است.
سمت تاریک تر
بازارهای آنلاین، با وجود تمام مزایایی که دارند، جنبه تاریک تری دارند.
مصرف کنندگان زمانی با عواقب مواجه می شوند که بازارها مسئولیت آنچه در پلتفرم های خود فروخته می شود را بر عهده نگیرند.
در نتیجه ممکن است مردم فریب بخورند و محصولات خطرناکی در خانه داشته باشند. وضعیت موجود غیرقابل قبول است. اما اگر پارلمان اروپا تعهدات سخت گیرانه تری را بر بازارها اعمال کند، همه اینها می تواند شروع به تغییر کند.
مصرف کنندگان به طور مداوم در معرض تعداد خطرناکی از فعالیت های غیرقانونی یا خطرناک در بازارهای آنلاین هستند.
یک مطالعه بازار اخیر بر روی شش گروه مصرف کننده در چندین بازار آنلاین نشان داد که دو سوم محصولات خریداری شده تست های ایمنی را قبول نکرده اند. اینها عبارتند از آلارم های دود که دود را تشخیص نمی دهند، لباس های کودکان که خطر خفه شدن آنها را دارد و جواهراتی که بیش از 4000 برابر سطوح مجاز شیمیایی هستند.
بدتر از آن، کلاهبرداران میتوانند در عرض چند ساعت تبلیغات جعلی را در فیسبوک و گوگل ایجاد کنند و تنها چند دقیقه طول میکشد تا صندلیهای خودروی خطرناک کودکی که قبلاً گزارش شده بود در آمازون به نام یک خردهفروش دیگر بازگو شود.
وقتی مشکلی آنلاین پیش میآید و تاجر اقدامی نمیکند، ممکن است از مصرفکنندگان محافظت نشود. بسیاری از پلتفرم ها تمایل دارند خود را واسطه یا ناظر معمولی بدانند و از هر گونه مسئولیتی دوری کنند.
اما رشد و سود سالانه برخی از این پلتفرمها به وضوح نشان میدهد که یک کسبوکار بدون مسئولیتهای قابل توجه چقدر میتواند سودآور باشد.
فقدان اقدام قابل توجه پلتفرم ها برای رسیدگی به این مسائل و خلأهای نظارتی که می توانند برای نادیده گرفتن آنها از آنها عبور کنند، باید برطرف شود. حالا زمانش فرا رسیده.
گروه مصرف کننده آلمانی Verbraucherzentrale Bundesverband دریافت که 93 درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی انتظار دارند بازارهای آنلاین اطمینان حاصل کنند که معامله گران پلت فرم با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارند.
در یک نظرسنجی که توسط گروه مصرف کننده بریتانیایی Who ? انجام شد، از هر 10 نفر هفت نفر گفتند که معتقدند قانون باید تغییر کند تا بازارها از نظر قانونی مسئول باشند.
ما به رهبری سیاسی در اتحادیه اروپا برای تقویت جاه طلبی نیاز داریم
اتحادیه اروپا در حال کار بر روی قوانینی برای ایجاد فضای امن تر برای افراد آنلاین است که از قانون خدمات دیجیتال شروع می شود.
این قوانین می تواند برای مصرف کنندگان تعادل ایجاد کند و زمینه بازی برابر و رقابت عادلانه را برای مغازه های معمولی و آن دسته از تاجرانی که قبلاً قوانین را رعایت می کنند ایجاد کند.
اما نیروهای قدرتمند در صنعت فناوری در حال مبارزه سخت با دو عنصر کلیدی هستند که حمایت از مصرف کننده را افزایش می دهند.
اولین مورد، ایجاد یک رژیم شفاف مسئولیت برای بازارهای آنلاین است، به طوری که مصرف کنندگان در صورت آسیب دیدن ناشی از فعالیت های غیرقانونی، مانند فروش محصولات خطرناک، محافظت می شوند و جبران می شوند.
اگر این اتفاق بیفتد، مطمئناً مصرف کنندگان ایمن تر خواهند بود. بازارها باید به آنچه در پلتفرم هایشان فروخته می شود توجه بیشتری داشته باشند.
دوم، باید الزامات بازار سختگیرانهای وجود داشته باشد تا تأیید شود که پلتفرم با چه کسی تجارت میکند و بررسیهای تصادفی محصولات و خدمات فروخته شده در پلتفرمهای آنها انجام شود.
امروزه، تاجران کلاهبردار یا نادرست می دانند که می توانند از فعالیت های غیرقانونی فرار کنند، زیرا بازار چشمان خود را بر روی کاری که انجام می دهند می بندد.
ما نیاز به تغییر داریم. رای قاطع در پارلمان اروپا در 13 دسامبر در راه است، جایی که این دو عنصر می توانند در قانون خدمات دیجیتال آتی گنجانده شوند.
مصرف کنندگان مجبور نیستند فقط به این دلیل که بازارهای آنلاین مرزهای قانون را با مدل کسب و کار خود محو کرده اند، رنج ببرند.
بسیاری از بازارها توانسته اند دست خود را از نقش مهمی که در خرید آنلاین ایفا می کنند بشویند. تا کنون برای آنها بسیار آسان بوده است و مصرف کنندگان هزینه عواقب آن را می پردازند.
اورسولا پهل وکیل و معاون مدیر کل سازمان مصرف کنندگان اروپایی (BEUC)، کنسرسیومی مستقر در بروکسل متشکل از 45 سازمان اروپایی از 32 کشور است که از حقوق و منافع مصرف کنندگان اروپایی دفاع می کنند.
[ad_2]
مقالات مشابه
- این تشویق coronavirus واکسن اخبار ما می خواستم به شنیدن
- رئیس جمهور ارمنستان به دلیل نداشتن قدرت از سمت خود استعفا داد
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شیوه قیمت گذاری اتصالات پنوماتیک به چه صورت است؟
- علاوه بر EarPods عمده لوازم جانبی ممکن است از دست رفته از 5G اپل, آیفون, 12 جعبه
- انتخاب خوب لباس بچگانه
- سامسونگ بار دیگر ثابت می کند که آن را کپی کنید به معنای واقعی کلمه هر چیزی که اپل می کند
- فرانسه در حال بررسی تمدید مجوز بهداشت برای COVID در محل کار است
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- اگر شما عجله بسر می رسانید شما می توانید OnePlus 7 Pro و OnePlus 7T در دیوانه قیمت پایین دوباره