کووید در اروپا: اتریش محاصره را گسترش می دهد، در حالی که پرتغال محدودیت ها را تشدید می کند

[ad_1] موارد کووید-19 یک بار دیگر اروپا را تسخیر می کند - این خلاصه ای از واکنش هر کشور به این پرش است.اقداما

توسط EMROOZTAFAHOM در 10 آذر 1400
[ad_1]

موارد کووید-19 یک بار دیگر اروپا را تسخیر می کند - این خلاصه ای از واکنش هر کشور به این پرش است.

اقدامات در سراسر قاره متفاوت است، از محاصره ملی در اتریش تا بریتانیا، که در آن تنها محدودیت‌های جزئی وجود دارد.

نگرانی ها در مورد نسخه جدید Omicron که در آفریقای جنوبی کشف شده است، بسیاری از کشورهای اروپایی را بر آن داشته تا محدودیت های سفر اعمال کنند.

اوایل این ماه، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که اروپا و آسیای مرکزی ممکن است تا اول مارس با 700000 مرگ دیگر بر اثر کووید-19 مواجه شوند.

در اینجا به بررسی اجمالی آخرین وضعیت برخی از کشورهای اروپایی می پردازیم.

اتریش

محاصره در اتریش به طور رسمی تا 11 دسامبر تمدید شد، همانطور که برنامه ریزی شده بود در میان نشانه هایی مبنی بر اینکه اقدامات به کاهش نرخ باورنکردنی عفونت کروناویروس کمک می کند.

با این حال، فروشگاه های اصلی که تا ساعت 21:00 اجازه بازگشایی داشتند، از روز پنجشنبه (11 آذر) تا ساعت 19:00 تعطیل خواهند شد.

این کشور روز دوشنبه (22 نوامبر) محاصره را اعلام کرد و به اولین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شد که چنین اقدامی را در مواجهه با احیای کووید-19 انجام می دهد.

صدراعظم محافظه کار الکساندر شالنبرگ نیز گفت که واکسیناسیون از اول فوریه اجباری خواهد شد.

مقامات اتریش در 17 نوامبر گفتند که مسافران هنگام ورود به کشور باید آزمایش PCR منفی نشان دهند. پیش از این، نتایج آزمایش‌های جریان جانبی ارزان‌تر مجاز بود.

کشور پرتغال

پرتغال برای جلوگیری از جهش دیگر عفونت ها، محدودیت های شدیدتر همه گیری را از روز چهارشنبه مجدداً اعمال کرد.

پوشیدن ماسک مجدداً اجباری شده و کشور کنترل مرزی را تشدید کرده است.

دسترسی به رستوران‌ها، سینماها و هتل‌ها به گواهی دیجیتالی نیاز دارد که واکسیناسیون یا بهبودی از کووید-19 را ثابت کند.

پرتغال نرخ واکسیناسیون بالایی دارد و حدود 86 درصد از جمعیت آن به طور کامل علیه ویروس واکسینه شده اند.

آلمان

یک دادگاه عالی آلمان تدابیر اتخاذ شده توسط دولت را برای مقابله با عفونت‌های همیشگی COVID-19 تایید کرده است.

دادگاه قانون اساسی فدرال دریافت که منع آمد و شد و تعطیلی مدارس مطابق با قانون اساسی این کشور است.

آلمان اخیراً 67000 مورد جدید و 446 مرگ را گزارش کرده است.

بریتانیای کبیر

محققان بریتانیایی به همه بزرگسالان توصیه کرده‌اند پس از انتشار نوع Omicron در کمپین تقویت COVID-19 شرکت کنند.

نوع جدید به دلیل تعداد زیادی جهش که دانشمندان هشدار می دهند ممکن است عواقبی نه تنها برای انتقال بلکه برای اثربخشی واکسن داشته باشد، در سراسر جهان نگرانی ایجاد کرده است.

وی شن لیم، رئیس کمیته فرعی دولت بریتانیا در مورد واکسیناسیون، روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که همه بزرگسالان 18 تا 34 ساله اکنون باید در برنامه تقویت کننده قرار گیرند.

بلژیک

بلژیک به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش شیوع کووید-19، کلوپ‌های شبانه را بسته و مردم را ملزم به کار در خانه کرده است. دولت تدابیر جدیدی را در روز جمعه (26 نوامبر) صادر کرد، از جمله بستن بارها و رستوران‌ها در ساعت 11 شب.

رویدادهای داخل سالن باید نشسته باشند و جلسات خصوصی غیر از مراسم عروسی و ختم ممنوع است.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر، روز پنجشنبه (25 نوامبر) گفت که کشورش پس از اعمال قوانین سختگیرانه تر همه گیر هفته گذشته، شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان بسیار بدتر از ترس بوده است.

او در بیانیه‌ای گفت: این جهش از «بدبینانه‌ترین منحنی‌های» ترسیم شده توسط کارشناسان در هفته گذشته فراتر رفت.

هلند

دور جدیدی از محدودیت‌ها در آخر هفته اعمال شد، از جمله تعطیلی همه فروشگاه‌های غیرضروری، از جمله بارها و رستوران‌ها، از ساعت 5 بعد از ظهر تا 5:00 صبح.

دولت گفت: میزبانان و مراکز فرهنگی باید اطمینان حاصل کنند که مردم در فاصله 1.5 متری از هم بنشینند، که "به این معنی است که افراد کمتری می توانند در این مکان ها پذیرش شوند."

مسابقات ورزشی آماتور نیز بین ساعت 17:00 تا 05:00 مجاز نیست و مسابقات ورزشی حرفه ای مجاز به ادامه، اما بدون تماشاگر است.

جمهوری چک

وضعیت اضطراری 30 روزه از روز جمعه (26 نوامبر) با ثبت رکورد بالای موارد ابتلا به کووید-19 در جمهوری چک اعمال شد.

آدام ویتک، وزیر بهداشت، گفت که به عنوان بخشی از اقدامات دولت علیه کووید، همه بازارهای کریسمس در سراسر کشور ممنوع است و مردم مجاز به نوشیدن الکل در اماکن عمومی نخواهند بود. کافه ها، رستوران ها، کلوپ های شبانه، دیسکوها و کازینوها باید ساعت 10 شب بسته شوند

تعداد افرادی که در رویدادهای فرهنگی و ورزشی شرکت می کنند به 1000 نفر محدود می شود که واکسینه شده یا از COVID-19 بهبود یافته اند. تمامی مجامع عمومی دیگر می توانند تا 100 بازدید کننده شرکت کنند که 1000 نفر کاهش می یابد.

اسلواکی

اسلواکی در پی افزایش موارد کووید-19 که در آن میانگین تعداد موارد در هفت روز در این کشور از 10000 فراتر رفت، وضعیت اضطراری 90 روزه و محاصره دو هفته ای اعلام کرد.

این کشور اروپای مرکزی در حال حاضر در میان سریع‌ترین رشد عفونت‌های جهان قرار دارد و اقداماتی که شامل بستن تمام فروشگاه‌های غیرضروری و همچنین کافه‌ها و رستوران‌ها می‌شود، با هدف کمک به سیستم مراقبت‌های بهداشتی در حال مبارزه است.

تنها 45.3 درصد از جمعیت 5.5 میلیونی به طور کامل واکسینه شده اند.

فرانسه

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز سه شنبه (30 نوامبر) هشدار داد که وضعیت بهداشتی این کشور در حال "وخامت" است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت که در 24 ساعت گذشته 47 هزار مورد ابتلای جدید تایید شده است و این افزایش شیوع ویروس در سراسر کشور است.

از 15 ژانویه، همه بزرگسالان حداقل به مدت هفت ماه پس از واکسینه شدن کامل، برای حفظ کارت سلامت خود نیاز به تقویت کننده دارند. از اواسط دسامبر، افراد بالای 65 سال برای تمدید کارت سلامت خود به یک کارت نیاز خواهند داشت.

بر اساس آخرین آمار، حدود 76.8 درصد از جمعیت 67.4 میلیون نفری فرانسه به طور کامل واکسینه شده اند.

ایتالیا

دولت ایتالیا روز چهارشنبه (24 نوامبر) تصمیم گرفت تا افراد واکسینه نشده را از برخی فعالیت‌های تفریحی کنار بگذارد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند و از انسداد فلج‌کننده مالی جلوگیری کند.

از 6 دسامبر، فقط افرادی که مدرک واکسیناسیون دارند یا مبتلا به کووید-19 درمان شده اند می توانند در رستوران های سرپوشیده غذا بخورند، به سینما بروند یا در رویدادهای ورزشی شرکت کنند. تنها داشتن یک نتیجه آزمایش منفی در آنچه که پاس «افزایش یافته» یا فوق سبز نامیده می شود دیگر قابل قبول نیست.

یک فرمان جدید دولت همچنین واکسیناسیون را برای مجریان قانون، ارتش و همه کارکنان مدرسه و غیره اجباری کرده است. پیش از این، واکسن فقط برای متخصصان مراقبت های بهداشتی مورد نیاز بود.

بیست شهر در استان تیرول جنوبی ایتالیا از روز چهارشنبه (24 نوامبر) با محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای کووید-19 با منع رفت و آمد از ساعت 20:00 به دلیل عفونت‌های زیاد و واکسیناسیون کم مواجه هستند.

در حمل و نقل عمومی، مسافران باید از ماسک FFP2 یا مشابه آن استفاده کنند.

روسیه

موارد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه شروع به کاهش کرده است، اما مرگ و میر روزانه همچنان بالاست.

بیش از 31000 عفونت جدید و حدود 1195 مرگ در روز سه شنبه (30 نوامبر) گزارش شد.

موارد در ماه اکتبر به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون و نگرش ضعیف عمومی نسبت به اقدامات پیشگیرانه افزایش یافت. حدود 40 درصد از تقریباً 146 میلیون نفر روسیه به طور کامل واکسینه شده اند، اگرچه این کشور ماه ها قبل از اکثر کشورهای جهان یک واکسن تولید شده داخلی علیه کووید-19 را تأیید کرده است.

سوئد

دولت سوئد اعلام کرده است که از اول دسامبر برای شرکت در هر رویدادی با بیش از 100 نفر، مجوز سلامت لازم است.

گذرنامه کووید - که گواهی می‌دهد دارنده آن کاملاً واکسینه شده است، آزمایش آن در 72 ساعت گذشته منفی بوده یا در شش ماه گذشته از بیماری بهبود یافته است - در حال حاضر فقط در سوئد برای مقاصد سفر استفاده می‌شود.

دولت همچنین تصمیم خود را در اول نوامبر مبنی بر توقف آزمایش افراد کاملاً واکسینه شده لغو کرد.

ایرلند

از روز جمعه (3 دسامبر)، افرادی که از خارج از کشور وارد می شوند، علاوه بر واکسینه شدن یا بازپرداخت هزینه COVID-19، باید نتیجه آزمایش منفی نیز داشته باشند. دولت همچنین شروع به توصیه ماسک برای کودکان کرده است.

محدودیت های جدید برای COVID-19 به دلیل نرخ بالای عفونت ها که بر بیمارستان ها فشار می آورد، روز پنجشنبه (18 نوامبر) در ایرلند اجرایی شد. به مردم گفته شد که از خانه کار کنند، مگر اینکه بازدید از محل کار "کاملا ضروری" باشد.

شرایط اخذ مجوز COVID-19 (بر اساس واکسیناسیون یا بهبودی) به سینماها و تئاترها نیز تعمیم داده می‌شود، در حالی که ساعات تعطیلی کلیه اماکن دارای مجوز از جمله هتل‌ها به نیمه‌شب منتقل می‌شود.

اوکراین

دولت گفت که کارمندان دولتی و مددکاران اجتماعی واکسینه نشده از 9 دسامبر اخراج خواهند شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در 16 نوامبر اعلام کرد که افرادی که دو واکسن دریافت می‌کنند، 1000 گریونیا یا حدود 33 یورو در تلاش برای کاهش بی‌میلی برای واکسیناسیون دریافت خواهند کرد.

آمارهای مربوط به تعداد افرادی که هر دو دوز را دریافت کرده‌اند بسیار متفاوت است و گزارش‌ها ادعا می‌کنند که بین 20 تا 28 درصد است.

سوئیس

سوئیس رای دهندگان با یک تمایز واضح تایید کردند به اصطلاح "قانون کووید-19" در همه پرسی روز یکشنبه (28 نوامبر).

قانونی که قبلاً در حال اجراست شامل یک بسته بازیابی بیماری همه گیر و اجرای یک گواهی بحث برانگیز COVID است.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، این مجوز بهداشتی تنها به افرادی که واکسینه شده، توانبخشی شده و یا آزمایش آنها منفی بوده است اجازه می دهد در رویدادها و اجتماعات عمومی شرکت کنند.

بلغارستان

موارد در بلغارستان پس از یک جهش بزرگ در ماه اکتبر شروع به کاهش کرده است، اما نرخ واکسیناسیون هنوز بسیار پایین است - تنها یک چهارم جمعیت.

2681 مورد جدید و 128 فوتی در روز چهارشنبه (اول دسامبر) گزارش شد.

6470 نفر در این کشور به دلیل کووید-19 و 717 در بخش های مراقبت های ویژه بستری شده اند.

رومانی

مانند بلغارستان، رومانی نیز خود را در عذاب جهش مرگبار موارد در ماه اکتبر دید، اما موارد از ابتدای ماه تاکنون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کرواسی

معترضان در آخر هفته در زاگرب به دلیل محدودیت‌های سخت‌تر کووید-19 پس از اعلام برنامه‌های دولت برای ارائه مجوزهای اجباری COVID برای دولت و کارمندان دولتی، از جمله معلمان مدارس، تجمع کردند.

این کشور با حدود چهار میلیون نفر یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون را در اتحادیه اروپا دارد، به طوری که تنها 53 درصد از کل تعداد حداقل یک تزریق و تنها 57 درصد از 3.3 میلیون بزرگسال به طور کامل واکسینه شده اند.

لتونی

از 15 دسامبر، افراد باید واکسیناسیون علیه کووید-19 یا گواهی بازپرداخت را ارائه دهند تا بتوانند به محل کار خود مراجعه کنند.

افرادی که واکسینه نشده اند یا از COVID-19 بهبود نیافته اند حق ورود به خواربار فروشی ها، داروخانه ها و سایر فروشگاه های رفاه را دارند.

دانمارک

مقامات بهداشتی روز پنجشنبه (26 نوامبر) اعلام کردند، دانمارک مشاغل تقویت کننده COVID-19 را برای افراد بالای 18 سال ارائه می دهد و خاطرنشان کردند که ایمنی در افراد در گروه های سنی جوان تر نیز در حال کاهش است.

در 12 نوامبر، دانمارک حذف دیجیتالی خود را مجدداً معرفی کرد زیرا COVID-19 را یک "بیماری بحرانی اجتماعی" در میان افزایش موارد اعلام کرد.

برای یک ماه آینده، برای ورود به کلوپ‌های شبانه یا کافه‌ها یا نشستن در داخل رستوران‌ها، یک کارت معتبر لازم است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب