چرا عبور و مرور مهاجران فرانسه به انگلیس در حال افزایش است؟

[ad_1] تعداد مهاجرانی که تلاش می کنند از فرانسه با قایق خود را به انگلیس برسانند در یک سال بیش از دو برابر شد

توسط EMROOZTAFAHOM در 4 آذر 1400
[ad_1]

تعداد مهاجرانی که تلاش می کنند از فرانسه با قایق خود را به انگلیس برسانند در یک سال بیش از دو برابر شده است.

به گفته اداره دریایی فرانسه، حدود 15500 مهاجر تا 31 آگوست تلاش کرده یا با موفقیت عبور کرده اند.

از آن زمان، تعداد آنها به سرعت در حال افزایش بوده است، به طوری که مقامات فرانسوی با موفقیت از عبور چهار برابر قایق های کوچک در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته جلوگیری کردند و بیش از 1470 نفر را در کانال مانش در چهار روز اول نوامبر نجات دادند. تنها. .

وزارت کشور بریتانیا دیگر داده‌ای ارائه نمی‌کند، اما تخمین زده می‌شود که این تعداد در حال حاضر از 20000 نفر فراتر رفته است - افزایشی 235 درصدی نسبت به سال 2020، زمانی که 8500 نفر از این گذرگاه عبور کردند.

ده ها مهاجر در 24 نوامبر پس از غرق شدن قایق آنها در نزدیکی کاله جان خود را از دست دادند. به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، این حادثه بزرگترین تلفات جانی در تلاش برای عبور غیرقانونی از کانال مانش بود.

پس چه چیزی این افزایش را توضیح می دهد؟

تعداد بسیار کمی از جاده های امن و قانونی به انگلستان

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد (IOM) به یورونیوز گفت: «دسترسی محدود یا مسیرهای قانونی و ایمن ناکافی به افراد بیشتر کمک می کند تا از راه های جایگزین، از جمله عبور از کانال انگلیسی با قایق های کوچک استفاده کنند.

چندین کارشناس دیگر از گروه سیاست مهاجرت و رصدخانه مهاجرت دانشگاه آکسفورد با این موضوع موافقت کردند.

کلر موزلی، بنیانگذار سازمان غیردولتی Care4Calais، به یورونیوز گفت: «رفتن با قایق یکی از معدود راه‌هایی است که افراد می‌توانند برای درخواست پناهندگی به بریتانیا بروند.

او گفت: "برای تمام اهداف عملی، هیچ راه قانونی برای سفر وجود ندارد، بنابراین تنها انتخاب این است که جان خود را در یک قایق کوچک به خطر بیندازید یا در یک کامیون پنهان شوید."

با این حال، محبوبیت کامیون ها کاهش یافته است زیرا مدت زمان مورد نیاز برای عبور موفقیت آمیز به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی افزایش یافته است.

کلر میلوت از سازمان غیردولتی رفاه برای رفاه مهاجران، سلام، به یورونیوز گفت که یک دهه پیش معمولاً سه هفته طول می‌کشید تا یک مهاجر با موفقیت از کانال مانش که در یک کامیون پنهان شده بود عبور کند.

برای محدود کردن چنین گذرگاه‌ها، سگ‌ها و به دنبال آن آشکارسازهای دی‌اکسید کربن به کار گرفته شدند که سیگنال می‌دهند کسی نفس می‌کشد، حتی اگر به خوبی پنهان باشد. اکنون کامیون‌ها به‌طور تصادفی از اسکنرها عبور می‌کنند و میانگین زمان حمل و نقل به‌جای هفته‌ها به ماه‌ها محاسبه می‌شود.

او ادامه داد: دریا بسیار سریعتر است و "چیزی که امسال بسیار خوب عمل می کند." گذرگاه‌ها در مجموع بسیار موفقیت‌آمیز بودند، و به‌طور اجتناب‌ناپذیری مردم پس از آن با یکدیگر تماس می‌گرفتند و می‌گفتند "من با یک قایق بادی عبور کردم" و این باعث تشویق دیگران به انجام این کار می‌شود.

علاوه بر این، دکتر پیتر ویلیام والش، محقق در رصدخانه مهاجرت دانشگاه آکسفورد، توضیح داد که "مسیر تثبیت‌تر شده است، احتمالاً با شبکه‌های ترافیکی سازمان‌یافته‌تر، تا حدی احتمالاً به دلیل افزایش کنترل پلیس در مسیرهای دیگر."

چه چیزی بریتانیا را اینقدر جذاب کرده است؟

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که مشخص کند چه چیزی باعث می شود افراد به طور غیرقانونی به بریتانیا بروند، اما تصور می شود که ترکیبی از عوامل از جمله حضور اعضای خانواده یا آشنایان، اعتقاد آنها به باز بودن، امن بودن و بردبار بودن کشور و توانایی آنها برای گذراندن چند کلمه انگلیسی.

سلام میلوت گفت: «آنها همچنین می دانند که در انگلیس هیچ مدرک هویتی وجود ندارد و به راحتی می توانند کار اعلام نشده را بیشتر از اینجا (در فرانسه) پیدا کنند.

او افزود: "قانون یکسان نیست، کنترل یکسان نیست، در انگلیس کار غیرقانونی در طولانی مدت بسیار آسان تر است."

آنها همچنین ممکن است از پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا محروم شده باشند و به آنها دستور داده شده باشد که بریتانیا را ترک کنند و به عنوان آخرین راه حل ببینند.

با این حال بریتانیا با تعداد پناهجویانی که کشورهای قاره با آنها برخورد می کنند فاصله زیادی دارد. بر اساس آمارهای دولتی، در سال 2020 حدود 29450 درخواست پناهندگی در بریتانیا ثبت شده است. این کمتر از اوج 84132 در سال 2002 است.

بیش از 416600 درخواست پناهندگی جدید در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته تسلیم شد، از جمله 102500 در آلمان، 81800 در فرانسه، 37900 در یونان و 21200 در ایتالیا. طبق گزارش یورواستات.

دکتر والش همچنین خاطرنشان کرد که بریتانیا نیز، به طور نسبی، "مقصد محبوبی برای ورود قایق های غیرمجاز" نیست.

وی گفت: در سال 2020، ایتالیا 34000 نفر را پذیرفت که بدون مجوز با قایق وارد شدند، در حالی که اسپانیا بیش از 40000 نفر را دریافت کرد.

شرایط "وصف ناپذیر".

با این حال، افزایش گذر از کانال انگلیسی باعث شده است که دولت محافظه‌کار بریتانیا خط بسیار سخت‌تری را در قبال مهاجرت غیرقانونی اتخاذ کند و لایحه‌ای را با هدف کاهش شدید این پدیده ارائه کند.

قوانین جدید، در صورت تصویب، به طور خودکار درخواست پناهندگی را در صورتی که متقاضی از طریق «کشور امن» مانند فرانسه سفر کرده باشد، رد خواهد کرد. افرادی که مشخص شود به طور غیرقانونی وارد بریتانیا شده اند تا چهار سال زندان خواهند داشت، در حالی که قاچاقچیان انسان با حبس ابد مواجه خواهند شد، در حالی که اتحاد مجدد خانواده ها نیز بسیار دشوارتر خواهد بود.

که در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHRC) هشدار داد این طرح ها خطر ایجاد یک "سیستم پناهندگی دو لایه" را دارند که "مجازات ناعادلانه ای را برای پناهندگانی که نیاز به حمایت دارند، اعمال می کند."

بریتانیا قرارداد دیگری به ارزش 63 میلیون یورو با فرانسه برای تجهیز و افزایش گشت های مرزی فرانسه امضا کرده است.

وزارت کشور بریتانیا این همکاری را تبلیغ کرد و گفت که به لطف همکاری با پلیس و شرکای بین المللی، تا اکتبر 300 دستگیری و 65 محکومیت مربوط به "جنایت قایق های کوچک" تضمین شده است.

تعداد مهاجرانی که در شرایط نامطمئن در کاله یا نزدیک دانکرک زندگی می کنند دقیقاً مشخص نیست. مقامات تخمین می زنند که حدود 800-900 نفر در کاله هستند و سازمان های غیردولتی می گویند که این تعداد در چند ماه گذشته به 1500 افزایش یافته است.

اینها اکثراً افرادی از کشورهایی از جمله سوریه، لیبی، افغانستان یا جنوب صحرای آفریقا هستند که از درگیری یا خشونت می گریزند.

این میزان بسیار کمتر از اوج سال 2016 است، زمانی که نزدیک به 10000 نفر در به اصطلاح جنگل کاله زندگی می کردند، اما شرایط به همان اندازه اسفناک است.

موزلی از Care4Calais به یورونیوز گفت: «وضعیت در کاله غیرقابل توصیف است. «هنوز توزیع غذا در برخی از مناطق کاله ممنوع است و اقدامات پلیس علیه مهاجران بی رحمانه است. در بسیاری از بخش‌های کاله، مناطق بایر با درختان و درختچه‌ها خالی است به طوری که مردم نمی‌توانند در آن چادر بخوابند.»

ما مردم را می بینیم که بیرون روی آسفالت برهنه، در پمپ بنزین های متروکه و پشت مغازه های متروکه می خوابند. آنها دائما حرکت می کنند و اغلب در ساعات اولیه صبح به شدت از خواب بیدار می شوند، بنابراین خواب مختل شده و خستگی شایع است. او گفت: "کاملاً قابل درک است که آنها برای فرار خطرات بزرگی را متحمل شوند."

"عمیقا ناعادلانه"

بعید است اصلاحات برنامه ریزی شده مهاجرت و پناهندگی در بریتانیا، که در حال حاضر از طریق پارلمان در حال گذراندن است، حداقل در کوتاه مدت تأثیر عمده ای بر محدود کردن تعداد داشته باشد.

دکتر والش گفت، تحقیقات شواهد کمی نشان می‌دهد که افرادی که امیدوارند وارد بریتانیا شوند، اطلاعات دقیقی از روش‌های پناهندگی در این کشور، حق برخورداری از مزایا یا در دسترس بودن برای کار دارند.

حتی شواهد کمتری وجود داشت مبنی بر اینکه پاسخ دهندگان دانش نسبی در مورد چگونگی متفاوت بودن این شرایط در کشورهای مختلف اروپایی داشتند. وی افزود: "اگر پناهجویان با سیاست های پناهندگی آشنا نباشند، این نشان می دهد که تصمیمات آنها بعید است تحت تاثیر این سیاست قرار گیرد."

میلوت سلام گفت که تاکنون هیچ اثر دلخراشی از این لایحه یا توافقنامه مرزی بین بریتانیا و فرانسه وجود نداشته است.

«ما می دانیم که برخی از آنها وقتی می رسند در هتل اسکان داده نمی شوند، بلکه در مراکز بسته هستند. ما در مورد آن می شنویم، اما آنها (سایر مهاجران امیدوار به عبور) نمی دانند. دیگران به آنها مثلاً قاچاقچی می گویند که این درست نیست. و از آنجایی که آنها فردی را می شناسند که گذشته است و چنین سرنوشتی نداشته است، زیرا برخی از آنها گذرگاه را با شنا به پایان می برند تا وزارت کشور آنها را تحویل نگیرد، امیدوارند از کنترل خودداری کنند.

بریتانیا از لایحه خود دفاع کرده و استدلال می‌کند که «راه‌های امن‌تر و قانونی‌تر» مانند اسکان بشردوستانه پناهندگان با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و طرح اسکان مجدد افغانستان، که پس از تسلط گروه شورشی طالبان بر کشور در ماه اوت آغاز شد، وجود دارد.

خود لایحه این را بیان می کند از سال 2015، ما تقریباً 25000 مرد، زن و کودک را که به دلیل شرایط خشونت آمیز در سرتاسر جهان به دنبال پناهندگی بودند - بیشتر از هر کشور اروپایی دیگری، اسکان داده ایم.

این بیانیه می‌گوید که مسیرهای غیرقانونی در کشور، مانند قایق یا کامیون، «عمقاً ناعادلانه» هستند، زیرا «حضور مهاجران اقتصادی - که این مسیرهای غیرقانونی به سیستم پناهندگی وارد می‌کنند، مانع از توانایی ما برای حمایت صحیح از دیگرانی می‌شود که واقعاً نیاز به محافظت دارند. "

هر روز هفته، Uncovering Europe یک داستان اروپایی را ارائه می دهد که فراتر از سرفصل ها است. برای دریافت هشدارهای روزانه و سایر اعلان های اخبار فوری، برنامه یورونیوز را دانلود کنید. در دستگاه های اپل و اندروید موجود است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن