هزینه ثبت برند چقدر است؟

 آیا هزینه ثبت علائم تجاری در تهران در سال 1400 و سایر شهرهای ایران متفاوت است؟ حق الثبت و هزینه روزنامه

توسط EMROOZTAFAHOM در 8 خرداد 1400

 آیا هزینه ثبت علائم تجاری در تهران در سال 1400 و سایر شهرهای ایران متفاوت است؟ حق الثبت و هزینه روزنامه های نوبت اول و دوم چقدر است؟ ما در این مطلب به شما ابتدا می گوییم هزینه ثبت برند که اگر قصد دارید خودتان برندتان را ثبت کنید چقدر باید هزینه کنید و این هزینه ها صرف چه مواردی می باشند.

هزینه ثبت برند در سال 1400

هزینه ثبت برند در 4 دسته که با رنگ آبی مشخص شده است، قرار می گیرند:

 

هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه

بعد از اینکه در سایت اداره مالکیت معنوی عضو شدید، شما باید مدارک ذکر شده در بالا را در سایت بارگذاری نموده و اظهارنامه ثبت برند را ثبت نمایید. در این مرحله هزینه ای باید هزینه ثبت برند پرداخت شود. هزینه ثبت اظهارنامه برند بر اساس اینکه تعداد طبقات چقدر است و چه میزان کالا درج شده است و برند حقیقی یا حقوقی می باشد، هزینه ثبت برند متفاوت است.

 

به عنوان مثال هزینه ثبت در یک طبقه حداقل 24 هزار تومان و هرچقدر تعداد طبقات بیشتر باشد به همان میزان هزینه ثبت اظهارنامه بالاتر خواهد بود.

 

هزینه اولیه ثبت اظهارنامه در ازای یک طبقه:

 

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه ثبت برند هزینه معادل240.000 ریال

 

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه ثبت برند هزینه معادل480.000 ریال

 

هزینه مربوط در هر طبقه اضافی:

 

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه ثبت برند هزینه معادل20.000 ریال

 

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه ثبت برند هزینه معادل40.000 ریال

 

هزینه آگهی تقاضای ثبت برند 

هزینه ثبت برند پس از آنکه اظهارنامه شما توسط کارشناس اداره مالکیت بررسی و ثبت آن " بلامانع " شد باید آگهی تقاضای برند را در روزنامه رسمی چاپ نمود که هزینه آن به شکل زیر محاسبه می شود:

 

هزینه این روزنامه از 238هزار تومان به بالا می باشد. چرا به بالا؟ به دلیل اینکه سیاه و سفید یا رنگی بودن لوگو، میزان خطوط و تعداد طبقات و کالاها، همگی در هزینه روزنامه رسمی تاثیر گذار هستند. هزینه ثبت برند تعداد خطوط بیشتر باعت بیشتر شدن کادر آگهی می گردد. هزینه ها به صورتی بالا می روند که مثلا برای سه طبقه و یک علامت رنگی باید حداقل 388هزار تومان هزینه در سایت روزنامه رسمی پرداخت کنید.

 

هزینه حق الثبت برند

هزینه ثبت برند پس از گذشت یک ماه از چاپ آگهی تقاضا علامت تجاری، شما باید حق الثبت را در سایت پرداخت نمایید که این حق الثبت به مانند مورد بالا هرچقدر تعداد طبقات و کالاها بیشتر باشد، هزینه ثبت برند بیشتر خواهد بود که برای برند حقیقی یا حقوقی به شرح زیر است که باید پرداخت کنید در سایت:

 

هزینه مربوط به حق الثبت در ازای یک طبقه:

 

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه ثبت برند معادل1.200.000 ریال

 

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه معادل2.400.000 ریال

 

هزینه مربوط به حق ثبت برند در هر طبقه اضافی:

 

- اگر متقاضی شخص حقیقی باشد، هزینه معادل100.000 ریال

 

- اگر متقاضی شخص حقوقی باشد، هزینه ثبت برند معادل200.000 ریال

هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی ( آخرین هزینه )

هزینه ثبت برند بعد از پرداخت حق الثبت شما می توانید برای اعلام نهایی به عموم آگهی نوبت دوم را چاپ کنید که مانند مورد اول از 238 هزار تومان به بالا می باشد.

 

نکته 1: چنانچه وکیل دادگستری تحویل گیرنده ی گواهی ده ساله برند شما باشد می بایست هزینه ثبت برند حق التمبر وکیل حداقل به میزان 200 هزار تومان جهت تشکیل پرونده فیزیکی و ... پرداخت نمایید.

 

نکته 2: اگر متقاضی ثبت برند مادرید ( خارجی ) باشد؛ می بایست معادل ارزی هزینه ثبت را  براساس نرخ رسمی پرداخت نماید.

هزینه ثبت لوگو

هزینه ثبت برند با هزینه ثبت لوگو جایی با هم تفاوت دارند که ما نیاز داریم لوگو را در روزنامه رنگی چاپ کنیم ولی اسم برند را خیر، برخلاف باور، هزینه ثبت یک برند نوشتاری با هزینه ثبت لوگو هزینه ثبت برند با هم تفاوت زیادی ندارند. نیاز به توضیح است هزینه های ذکر شده در ذیل حدودی بوده و هزینه نهایی هزینه ثبت برند با کمی اختلاف نسبت به مبالغ زیر خواهد بود.

 

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن