نواک جوکوویچ: فوق ستاره تنیس، ضد وکس، ملی گرا

[ad_1] جهان باید شاهد کشوری متفاوت و کمتر شناخته شده یکی از موفق ترین تنیسورهای تاریخ در شروع مسابقات آزاد اس

توسط EMROOZTAFAHOM در 18 دی 1400
[ad_1]

جهان باید شاهد کشوری متفاوت و کمتر شناخته شده یکی از موفق ترین تنیسورهای تاریخ در شروع مسابقات آزاد استرالیا این هفته باشد.

در ادامه رکوردشکنی بیست و یکمین تورنمنت گرند اسلم، نواک جوکوویچ - تنیسور شماره یک جهان - توسط مقامات استرالیایی به دلیل عدم ارائه مدرکی در تایید معافیت پزشکی که از برگزارکنندگان مسابقات اوپن استرالیا دریافت کرده بود، رد شد.

پس از چند ساعت بازداشت در فرودگاه ملبورن، ابتدا از او خواسته شد که آنجا را ترک کند، اما سپس در یک مرکز پناهندگی قرار گرفت زیرا تیم حقوقی او مخالفت او را برای ورود به این کشور به چالش کشیدند.

جوکوویچ علناً در مورد تأثیر روزهای اول همه‌گیری بدبین است و به طور گسترده درک می‌شود که دلیل اینکه مقامات محلی ویکتوریا از دسترسی او به مسابقات منع کردند این بود که او مدرکی مبنی بر واکسیناسیون یا مدرکی مبنی بر وضعیت پزشکی خوب ارائه نکرد. واکسیناسیون غیرممکن است. .

این رسوایی به یک رسانه جهانی تبدیل شد و اقدامات جوکوویچ باعث تحقیر گسترده شد زیرا بسیاری از کشورها در تلاش برای افزایش سطح واکسیناسیون در بحبوحه پنجمین موج همه گیر محاصره ها و اقدامات امنیتی بودند.

برای ضد اپیلاسیون ها و شکاکان کووید، جوکوویچ به قهرمانی تبدیل شده است که در مقابل رستوران تعظیم نمی کند، یا همانطور که پدرش، سرجان، اندکی پس از ممنوعیت ورود پسرش، در بیانیه ای به رسانه های صربستان گفت، "اسپارتاکوس عصر جدید".

فوق ستاره تنیس در برابر آغوش هرمی

سورین کوچرای، مفسر سیاسی از رومانی می گوید: «جوکوویچ همیشه مانند دکتر جکیل و آقای هاید بوده است.

جوکوویچ دو طرف دارد. یک طرف آن نوله است - یک تنیسور بزرگ که کارهای زیادی برای ورزش و به ویژه تنیس انجام داده است، کسی که تأثیر بسیار مثبتی روی تنیس در سطوح مختلف داشته است.

نوله نام مورد علاقه نواک است که در زبان صربی بومی جوکوویچ رایج است.

«از طرف دیگر، شما دارید، بگذارید اسمش را نواکس بگذاریم. او توضیح داد: «مردی بسیار عجیب با باورهای عجیب عصر جدید که هر از گاهی نشان می دهد و همچنین یک نظریه پرداز توطئه است.

«نول و نواکس از ابتدا وجود داشته اند. اما بیشتر اوقات، نوله معروف است. همه تنیس باز بزرگ را می بینند."

کوچرای گفت: «نواکس هر از گاهی مانند این حادثه در استرالیا شهرت پیدا می کند.

در حالی که بیشتر مردم مهارت‌های ورزشی او را در زمین تنیس به یاد می‌آورند، به نظر می‌رسد که باورهای باطنی و اغلب تئوری‌های توطئه ناب جوکوویچ از حافظه مردم محو شده است.

از اعتقاد او به تصفیه آب با احساسات، جایی که او ادعا می کند که "افرادی را ملاقات کرده و دیده است که از تبدیل انرژی، از طریق قدرت دعا و شکرگزاری، حتی سمی ترین غذا و آب را به آب با قدرت شفا تبدیل کرده اند." بازدیدهای او از اهرام در ویسوکو، بوسنی - کوهی در شهر مرکز کلاهبرداری های مستند است - جایی که او می رود تا بدن خود را با یون های مثبت شارژ کند، که برخی از آنها در بهترین حالت عجیب به نظر می رسند.

تازه وارد به ابر توزیع کننده

پس از میزبانی یک تورنمنت در زادار، کرواسی، در بحبوحه یک بیماری همه گیر در تلاش برای اثبات اینکه جهان می تواند به عملکرد عادی خود در مواجهه با COVID-19 ادامه دهد، جوکوویچ مجبور شد پس از مثبت شدن آزمایش بسیاری از شرکت کنندگان عذرخواهی کند.

در همان زمان، عذرخواهی او تحقیر عمیق او را برای واکسن ها آشکار کرد.

من شخصا مخالف واکسن هستم و نمی خواهم کسی مرا مجبور به مصرف واکسن کند تا بتوانم سفر کنم. اگر معلوم شود که این یک قاعده و قانون است، چه اتفاقی می‌افتد؟» او در تابستان 2020 گفت، زمانی که تور آدریا در زادار سقوط کرد.

کوچرایی گفت: «برای او، اگر از من بپرسید، این یک جور آشفته است.

چون از نظر روانی به نوواکس نیاز دارد. او زمانی که تماشاگران علیه او هستند عالی عمل می‌کند و برای ادامه مبارزه و قهرمانی در تورنمنت‌ها به شخصیت نوواکس خود نیاز دارد.»

«او به اندازه خودش محبوب نیست [Roger] فدرر یا رافا نادال و تماشاگران غربی او را دوست ندارند. با این حال، طرف دیگر ماجرا این است که دیدگاه‌های او خطرناک است، به این معنا که او آشکارا یک ملی‌گرای صرب نیز است.

در سال 2021، جوکوویچ به دلیل دیدارش از بوسنی پس از انتشار عکس‌هایی از دیدار او با فرمانده درینا ولوس، واحدی که در نسل‌کشی سربرنیتسا در سال 1995 نقش داشت، مورد انتقاد قرار گرفت، جایی که بیش از 8000 مرد و پسر بوسنیایی در دادگاه اعدام شدند. یک دوره سه روزه در ماه جولای فقط برای ایمان اسمی آنها مسلمان.

ویدئویی بعدا جوکوویچ را در حال آواز خواندن در مراسم عروسی نشان داد که توسط رهبر ملی‌گرایان صرب بوسنی، میلوراد دودیک، که تمایلات جدایی‌طلبانه‌اش در حال حاضر بزرگترین بحران کشور از پایان جنگ 1992-1995 را به وجود آورده است، در آغوش گرفته بود.

مواضع او در مورد کوزوو به طور گسترده ای شناخته شده است. استان سابق صربستان که پس از بمباران ناتو در سال 1999 و یک دهه سیاست های پاکسازی قومی علیه آلبانیایی های قومی به رهبری اسلوبودان میلوسویچ از هم جدا شد، نقطه ضعف بسیاری از ملی گرایان و سیاستمداران صرب است.

پس از شروع اعتراضات بزرگ در بلگراد به دلیل اعلام استقلال کوزوو در سال 2008، جوکوویچ ویدئویی را ضبط کرد که در آن نوشته شده بود: "ما آماده ایم از آنچه حق ماست دفاع کنیم." کوزوو صربستان است."

او در سال 2011 در پاسخ به این سوال که آیا از کارهای خود پشیمان است، به مجله آلمانی اشپیگل گفت که "اینجا زادگاه خانواده من و در واقع فرهنگ صربستان است."

"من از کاری که کردم پشیمان نیستم. او گفت: «ما عدالت می‌خواهیم، ​​اما نمی‌توانیم به آن برسیم.

پس از قهرمانی تیم ملی صربستان در جام ATP در سال 2020، جوکوویچ و هم تیمی‌هایش آهنگ‌های ملی‌گرایانه، از جمله ویدودان، آهنگ مشترک کوزوو را خواندند که نقش برجسته‌ای در جنگ‌های فروپاشی یوگسلاوی داشت.

پدرش سرجان سپس با بیانیه ای جنجالی از او دفاع کرد. او به رسانه های صربستان گفت: "البته نواک یک ملی گرا است و من هم همینطور."

«این اصلاً بد نیست. ما مردم و کشورمان را دوست داریم، از هیچ ملت و کشور دیگری متنفر نیستیم.»

"تو از نوله متنفری چون از صرب ها متنفری"

سرجان در حالی که در فرودگاه ملبورن بازداشت بود، در یک پست اینستاگرامی مدعی شد که پسرش به دلیل قومیت صربش مورد هدف مقامات استرالیایی قرار گرفته است.

«امشب می توانند او را به زندان بیندازند، فردا می توانند او را به زنجیر بیندازند.

سرجان جوکوویچ نوشت: «آنها نمی توانند او را در زمین بازی متوقف کنند، بنابراین تصمیم گرفتند او را در فرودگاه متوقف کنند.

سرجان روز بعد در یک کنفرانس مطبوعاتی در بلگراد گفت که "[Novak] اسیر بود ... نواک صربستان است و صربستان نواک است. وقتی نواک را زیر پا می گذارند صربستان و مردم صربستان را زیر پا می گذارند.

سرجان در شب کریسمس ارتدکس که در 6 ژانویه جشن گرفته شد، گفت: "عیسی مسیح مصلوب شد، اما او زنده ماند و هنوز در میان ما زندگی می کند، و نواک نیز مصلوب شده است."

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان نیز در اینستاگرام واکنش نشان داد و تصمیم مقامات استرالیایی را نوعی "آزار و اذیت" توصیف کرد.

جوکوویچ از زمان شروع محاکمه او در استرالیا، تنها یک بیانیه عمومی را از طریق استوری در اینستاگرام در حساب کاربری خود بیان کرده است.

از خانواده ام، صربستان و همه مردم خوب دنیا که از من حمایت می کنند تشکر می کنم. جوکوویچ در این پست نوشت: خدا را به خاطر سلامتی ام شکر می کنم.

روابط عمومی او به یورونیوز گفت که جوکوویچ تا زمانی که فرآیند استیناف تکمیل نشود در مورد هیچ موضوعی اظهار نظر نخواهد کرد.

تعدادی از چهره های عمومی منطقه که به بدبینی خود در مورد واکسن ها معروف هستند، مانند بازیگر برانکو جوریک جورو و تاجر و باستان شناس آماتور پشت اهرام جعلی بوسنی، سمیر عثماناگیچ، حمایت خود را از جوکوویچ اعلام کرده اند.

برای کوسرای، برداشت جوکوویچ از ناسیونالیسم با علاقه او به تئوری های توطئه همراه است.

او گفت: «در اصل، در شکل انتزاعی، ناسیونالیسم یک تئوری توطئه است که می گوید برخی از نیروهای غیبی خارجی سعی دارند به کشور شما آسیب برسانند.

محصول دوران کودکی اوست

روزنامه نگار و نویسنده بوسنیایی-آمریکایی الکساندر هیمون معتقد است جوکوویچ تصاویر مشترکی را که در میان حامیان ناسیونالیسم صرب یافت می شود حفظ می کند، زیرا او در زمانی که یوگسلاوی از هم پاشیده شده بود، بزرگ شد.

فدراسیون سوسیالیستی سابق شامل اسلوونی، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، صربستان، کوزوو و مقدونیه شمالی بود و به یک سری از خونین‌ترین جنگ‌ها در اروپا پس از جنگ جهانی دوم متلاشی شد.

هیمون توضیح می‌دهد که اقدامات جوکوویچ بر انتظارات از ظاهر یک قهرمان ملی تأثیر می‌گذارد - چهره‌هایی که او احتمالاً با ایده‌آل‌سازی به عنوان یک پسر بزرگ شده است - و او به‌خاطر اعمالش به شکل احترامی که از صرب‌ها و دیگران در کشور دریافت می‌کند، پاداش می‌گیرد. .

«او کاملاً قادر نیست خود را خارج از این هویت ملی ناسیونالیستی تصور کند. هیمون به یورونیوز گفت: «این لزوماً به این معنا نیست که او یک مبلغ تهاجمی است، اما او مطمئناً رعایت می کند و با چنین تبلیغ کنندگانی ملاقات کرده است.

و بسیاری از اعمال و اعتقادات او، چه ناسیونالیستی و چه ضد نظام - در این واقعیت خلاصه می شود که او در کشوری بزرگ شده است که در آن ناسیونالیسم خشونت آمیز تبدیل به سم و حتی خونین شده است.

«من فکر می‌کنم این نشانه‌ای از یک نسل، حتی نسل‌ها، در منطقه‌ای است که کاملاً قادر به دیدن خود یا درک هویت خود و آنچه هویت فرد را خارج از ساده‌ترین و احمقانه‌ترین بافت ناسیونالیستی می‌سازد، نیست. و این غم انگیز است، "همون توضیح داد.

او توضیح داد که در زمینه صربستان در دهه 1990، باورهای عمومی جوکوویچ به سادگی از یک الگوی ثابت پیروی می کند.

به یاد می‌آورم قبل از جنگ در دهه 1990، زمانی که نیکولا تسلا ناگهان تبدیل به یک قهرمان ملی‌گرا شد. [even though Tesla] او به هیچ یک از اینها علاقه نداشت [in his lifetime]”

هیمون به یاد می آورد: «و سپس تمام این فانتزی ها در مورد سلاح های مخفی و افراد جدی وجود داشت، شخصیت های عمومی در مورد آن صحبت کردند و ادعا کردند که صربستان لیزرهایی دارد که می تواند هواپیماهای ناتو را شکست دهد که تسلا به عنوان میراث خود برای این کشور به جا گذاشته است.

به یاد دارم که این را در نشریات معتبر قبلی خواندم و به این فکر کردم که به نام خدا چه کسی این را باور می کند؟ منظورم این است که این دیوانه است. و سپس متوجه می‌شوید که مردم واقعاً این را باور دارند."

همون توضیح می‌دهد که ملی‌گرایان دوستان مشترک باطنی‌گرایی و کسانی هستند که به غیبت اعتقاد دارند، زیرا این دو اعتقاد واضحی دارند که وقتی دیگران اشتباه می‌کنند، حق با آنهاست، حتی زمانی که حقایق خلاف آن را ثابت کند.

جالب اینجاست که این در جنبش‌های ملی‌گرایانه در جهان امروز رایج است - این علاقه به ضد علم، عصر جدید، اسطوره‌شناسی. زیرا به یک معنا، ناسیونالیسم ساخته شده است، این یک افسانه است."

"بنابراین به راحتی می توان به خیالات مربوط به انرژی ها، افسانه ها و توطئه های جهانی و همه اینها لغزید. وی گفت: رویکرد فانتزی سازی هم از نظر هویت ملی و هم از نظر مداخلات پزشکی جواب می دهد.

«وضعیت عمومی او به مزخرفاتی که درباره آنها صحبت می کند ارزش می بخشد. هیمون گفت: "ارزش عمومی نیز یک مسئولیت عمومی است، اما او این مسئولیت را انکار می کند."

این خودخواهی، این نوع فردگرایی متعصبانه در تنیس کار می کند، اگر شما بهترین بازیکن باشید. اما این برای مفهوم خیر عمومی مضر است، زیرا برای آن خیر عمومی وجود ندارد، فقط خیر شخصی وجود دارد. او می برد یا می بازد. اما بقیه چطور؟"

هر روز هفته، Uncovering Europe یک داستان اروپایی را ارائه می دهد که فراتر از سرفصل ها است. برای دریافت هشدارهای روزانه و سایر اعلان های اخبار فوری، برنامه یورونیوز را دانلود کنید. در دستگاه های اپل و اندروید موجود است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب