معرفی گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما

گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما دنیای بی نهایتی از گیاهان  آپارتمانی را شامل می شود. زندگی آپارتمانی و سبک ج

توسط EMROOZTAFAHOM در 8 آبان 1400

گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما دنیای بی نهایتی از گیاهان  آپارتمانی را شامل می شود. زندگی آپارتمانی و سبک جدید شهرنشینی محدود به یک نقطه یا منطقه آب و هوایی خاص نیست. در تمام مناطق آب و هوایی (سرد، مرطوب، گرم و خشک) سبک زندگی آپارتمانی رواج پیدا کرده است. حتی در مناطق روستایی نیز خانه ‌ها به سبک آپارتمانی طراحی می ‌شوند.

بنابراین نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی محدود آب و هوای خاصی نیست. در زمان انتخاب گل و گیاه آپارتمانی به یک نکته مهم توجه داشته باشید. گل و گیاه آپارتمانی باید با آب و هوای منطقه شما سازگار باشد.

اکثر مناطق ایران  اقلیم گرم و خشکی دارند. بنابراین خرید گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما را به شما پیشنهاد می دهیم. این گیاهان در برابر گرما، رطوبت و نور آفتاب مقاوم هستند. ظاهر و شادابی خود را حفظ می کنند.

گل و گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما گونه های گل دار، بدون گل، درختچه ها و... را شامل می شود. در ادامه چند نمونه  گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما را به شما معرفی می کنیم.

 

1) گیاه آپارتمانی شفلرا (Schefflera ol lava)

شفلرا یک گیاه اکسیژن ساز و تصفیه کننده هوا است. بومی مناطق گرمسیری و بارانی می باشد. در نتیجه به عنوان یک گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما شناخته می شود. باید در مکانی قرار گیرد که نور خورشید وجود داشته باشد. به خاکی با مواد آلی و زهکشی شده نیاز دارد. در دمای 26 تا 36 درجه سانتیگراد رشد مناسبی دارد.

در فصل بهار و تابستان ماهی یک مرتبه به کود نیاز دارد. در فواصل بین آبیاری اجازه دهید نزدیک به 90 درصد خاک شود.

گیاه آپارتمانی

2) گیاه آپارتمانی هویا (Hoya carnosa)

هویا گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما و گلدار است. بومی مناطق گرمسیری است و جنبه زینتی دارد. برگ هایی کاملا سبز و کمی تیره دارد. طریقه رشد آن پیچی شکل است.

دمای بین 17 تا 24 درجه برای این گیاه مناسب است. به خاک زهکشی شده نیاز دارد. آبیاری هویا باید منظم باشد. توجه داشته باشید که فاصله بین دو آبیاری سطح خاک تقریباً خشک باشد.

 

3) رز صحرا (Adenium)، گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما

رز صحرا بوته ای شکل، گل دار و همیشه سبز است. در طبیعت تحت تاثیر فصل قرار می گیرد. دوره گلدهی از اواخر فصل زمستان تا اوایل بهار ادامه دارد. ارتفاع آن به 3 متر نیز می رسد.

گل های آن شیپوری (5 گلبرگ) است. تا دمای 35 درجه سانتیگراد را می تواند تحمل کند. فاصله بین دو آبیاری، سطح خاک باید حدود 3 سانتی متر خشک شده باشد. نور مستقیم خورشید نیاز دارد.

توصیه می شود بعد از گذشت یک یا دو سال گلدان را عوض کنید. گلدان سفالی یا سرامیکی بهترین نوع گلدان است. دوره کوددهی گیاه ماهی یک مرتبه است. خاک آن باید سبک و زهکشی شده باشد.

4) گیاه آپارتمانی گندمی (curly spider plant)

گیاه آپارتمانی گندمی به مراقبت ویژه ای نیاز ندارد. گندمی را درون گلدان بکارید یا آن را درون یک سبد آویزان کنید. رشد سریعی دارد و تصفیه کننده خوبی برای هواست. برگ هایی به رنگ سبز روشن با نوار های سفیدی دارد. به عنوان گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما شناخته می شود.

ایده آل ترین دما برای آن 28 تا 32 درجه سانتیگراد است. آبیاری آن به صورت غرقابی نباشد. خاک این گیاه در فصل گرما باید رطوبت خود را حفظ کند. آبیاری در فصل زمستان به هفته ای یک مرتبه می رسد. در فصل سرد نیاز به کود دهی ندارد. در فصل بهار و تابستان هر سه هفته یک مرتبه نیاز به کود دهی کامل دارد.

گیاه آپارتمانی

5) نخل مسافر (Ravenala madagascariensis)

نخل مسافر ظاهری جذاب و خاص دارد. رشد آن وسیع است و نیاز به فضای بیشتری دارد. گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما و بومی ماداگاسکار است. آب و هوای بسیار گرم برای آن نیاز است، همچنین نیاز به نور مستقیم خورشید دارد. در دمای 26 الی 30 درجه سانتیگراد نسبت به گرما مقاومت نشان می دهد. به یک محیط مرطوب نیاز دارد. روزانه برگ های آن را آب پاشی کنید. بهتر است آبیاری منظمی داشته باشد.

6) مِیِر لِمون درختچه ای (Meyer lemon)

یک نهال مرکبات آپارتمانی و کوچک است. لیمو ترش محصول این درختچه است. این گیاه به دریافت نور کامل خورشید نیاز دارد. به مدت 8 ساعت در روز مقابل نور خورشید قرار گیرد. ایده آل ترین دما برای رشد و ثمردهی این گیاه دمای 30 درجه سانتیگراد است.

ثمردهی این محصول به مدت 6 ماه طول می کشد. یک گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما است که گرده افشانی را به خوبی انجام می دهد. نیاز به فضای وسیعی دارد زیرا به حداکثر رشد خود که برسد فضای زیادی را پر خواهد کرد. خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. دوره آبدهی نیاز به دقت فراوان دارد. در فاصله بین دو آبیاری اجازه دهید بیشتر از 10 سانتی متر از سطح خاک خشک شود. فصل سرما به کود نیاز ندارد. با شروع فصل بهار و تابستان باید با کود کامل خاک را غنی کنید.

7) ختمی چینی (Hibiscus rosa-sinensis)

ختمی چینی گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما و گلدار است. با نور مستقیم خورشید سازگاری دارد. دمای بین 28 تا 33 درجه سانتیگراد مناسب ترین دما برای گلدهی ختمی چینی می باشد.

غنچه گل ختمی چینی بزرگ و به صورت یک یا دو تایی است. برگ هایی به رنگ سبز تیره دارد. تناژ های رنگی زرد، قرمز، بنفش و نارنجی را شامل می شود. به صورت روزانه روی گیاه را با اسپری آب پاشی کنید تا رطوبت لازم گیاه تامین شود.

 

8) مرجان مینیاتوری (Euphorbia milii)

مرجان مینیاتوری (فرفیون زینتی) در دسته گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما و گلدار قرار می گیرد. بومی ماداگاسکار است. ظاهری شبیه به کاکتوس با ساقه های تیغ دار دارد. باید در مکانی آفتابی و گرم قرار گیرد. در دمای 28 تا 32 درجه سانتیگراد رشد می کند.

گلدهی در تمام فصل سال دارد. زمانی که به رشد حداکثری برسد به گیاه بزرگی تبدیل خواهد شد. با رطوبت کم محیط سازگار است و به آب پاشی روی ساقه و برگ نیاز ندارد. خاک مناسب آن همانند گیاه کاکتوس است. در فصل گرم به کود دهی نیاز دارد.

9) گیاه آپارتمانی اکسالیس (oxalis regnelli)

اکسالیس (عشق) گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما، گلدار و بومی آمریکای جنوبی است. در دسته گیاهان زینتی قرار دارد. گیاهی ظریف و کوچک است که ساقه های نازکی دارد. برگ های مثلثی شکل و سه تایی به رنگ های سبز، ابلق یا بنفش دارد. برگ های آن در طول شب بسته و در طول روز باز می شود.

گل های آن به رنگ سفید، ارغوانی یا بنفش است. آبیاری غرقابی باعث خراب شدن ریشه گیاه می شود. بنابراین زمانی که سطح خاک خشک است آن را آبیاری کنید.

به نور مستقیم خورشید حساس است و گیاه را از بین می برد. دمای مناسب برای رشد آن 16 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد. گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما است که تا دمای 36 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. اگر این گیاه در آپارتمان نگهداری شود در تمام فصل ها سرسبز خواهد بود. در طبیعت تغییرات فصل بر آن اثر می گذارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن