لنت ترمز عقب تویوتا یاریس

یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه نسخه جدید واحد کنترل قدرت در یاریس جدید دیده میشود. به گزارش

توسط EMROOZTAFAHOM در 12 شهریور 1400
یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه نسخه جدید واحد کنترل قدرت در یاریس جدید دیده میشود. به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، خودرو تویوتا یاریس هاچ بک و تویوتا کمری GL هر دو ساخت کشور ژاپن هستند و با موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ به بازار ارائه میشوند. در ادامه قصد داریم نگاهی جزئی و دقیق به وضعیت بازار خریدوفروش تویوتا یاریس و نسخههای مختلف آن داشته باشیم. این پلتفرم در یاریس با نام GA-B شناخته میشود چراکه نسخهای کوچکتر و جدید از این پلتفرم محسوب میشود؛ اما پلتفرم TNGA تویوتا باعث ایجاد تغییرات ساختاری در یاریس جدید شده است. اگرچه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی هم وجود خواهد داشت اما بخش اعظم فروش این خودرو در بریتانیا از نوع هیبریدی خواهد بود. نسل پیشین یاریس هم با قوای محرکه هیبریدی عرضه شده بود اما نسل جدید از پلتفرم کاملاً جدید، طراحی نوین، قوای محرکه بهروز و چندین سیستم ایمنی مدرن سود میبرد و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از نسل قبل قرار میگیرد. قوای محرکه هم نقش مهمی در تجربه رانندگی با یاریس داشته زیرا راحتتر از نسل پیشین است. این نسل از یاریس همچنین کمی کوچکتر از نسل پیشین خود است. همچنین اشخاص با قد متوسط محدودیت خاصی را در قسمت پاها، زانوها و ناحیه سر احساس نخواهند کرد. در میان واضحترین این تغییرات میتوان به جلوپنجرهی دینامیکتر با جزئیات کرومی و چراغهای جلو و عقب متفاوت اشاره کرد. از ویژگیهای ظاهری این خودرو میتوان به کاپوت کشیده، چراغهای تمام LED، سپرهای اسپرت، جلوپنجره بزرگ و گلگیرهای عضلهای اشاره کرد. تغییرات این فیس لیفت در نمای جلو شامل سپرهای جدید است که این خودرو را با جدیدترین زبان طراحی خودروساز ژاپنی هماهنگ میکند. همانگونه که فوراً متوجه میشوید، یاریس جدید کاملاً مدرنتر از نسخهی قبلی به نظر آمده و ظاهر آن اصلاحات فراوانی داشته است. زیر کاپوت قوای محرکه کاملاً جدید تویوتا قرار دارد. این البته کاملاً کافی است ، خصوصاً اینکه در فضای داخلی نسبت به حداکثر سرعت کمی سر و صدا می شود. در آزمون مقایسه ای، این خودرو در بخش کیفیت ساخت و قطعات داخلی امتیاز 2.89، در بخش زیبایی طراحی داخلی امتیاز 2.64، در بخش راحتی امتیاز 2.45، در بخش جاداری امتیاز 2.23، در بخش تجهیزات امتیاز 2.17، در بخش زیبایی طراحی خارجی امتیاز 2.84، در بخش کیفیت رنگ امتیاز 2.12 و در بخش کیفیت قطعات خارجی امتیاز 2.48 از ۵ را به دست آورد. همچنین توازن جذابی از پایداری و راحتی وجود دارد. همچنین ظاهر خودرو به پای پژو ۲۰۸ یا رنو کلیو نمیرسد. سه تریم برای یاریس جدید همراه با دو گزینه گیربکس دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است. با این وجود، ما میدانیم که مدل پایهی یاریس از نوع سه درب و تریم L خواهد بود و بهای آغازین آن ۱۵۶۳۵ دلار (با گیربکس دستی) خواهد بود. استفاده از این سیستمها باعث میشود از اینترفیس خود تویوتا که کند و قدیمی است دوری کنید. تویوتا ادعا میکند پرفورمنس بهبود یافته باتری در محیطهای شهری به راننده اجازه میدهد در اکثر اوقات به پیشرانه الکتریکی اتکا کند و پیشرانه بنزینی اصلاً وارد مدار نشود. اما طراحی قسمت عقب کاملا متفاوت بوده و تزیینات سپرها و روف رک سقف، حال و هوای خودروهای کراس اوور را تداعی می کند. فضای کافی برای دو سرنشین در جلو وجود دارد اما سرنشینان بالغ در صندلی عقب اوقات خوشی نخواهد داشت. مدلهای مجهز به گیربکس اتوماتیک بهای ۱۶۳۸۵ دلاری خواهند داشت. این در حالی است که مدل اتوماتیک این تریم با گیربکس 4 سرعته خودکار، 15155 دلار به فروش خواهد رسید. و بعد از آن باید قطعات دیگر موتور که مزاحم کار ما برای تعوض تسمه دینام (تسمه دینام تویوتا یاریس) بر داشته شود تا راحت تر کار را انجام دهیم این قطعات که باید باز شود در هر خودرو متفاوت است ولی به طور کلی با یک نگاه قطعه مزاحم مشخص میگردد. روکش صندلیها پارچهای و راحت هستند و فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد. یاریس جدید کمی هم پهنتر و کم ارتفاعتر شده و در کل ظاهر دراماتیکتری دارد هرچند قضاوت نهایی درباره طراحی آن را به شما واگذار میکنیم. بر روی کنسول هم به جز دریچه های تهویه و پنل سیستم صوتی، سه کنترلر دایره ای بزرگ به چشم می خورند. تکان های بدنه و دماغه بسیار کمتر شده است. از بدنه های رقیب موجود در بازار ایران پیشی گرفته اند. یاریس که از بازی های سال ۲۰۱۷ در تیم مذکور حضور انحصاری برای پیست داشته، امروز با هویت جدید و کارایی مضاعف رونمایی شده و تویوتا از علاقمندانش دعوت نموده تا تابستان ۲۰۲۰ می توانند این خودرو را پیش خرید نمایند.
آخرین مطالب