قیمت تیرآهن 22

قیمت تیرآهن 22 هنگامی که شما در دنیای ساخت و ساز به جهت اولین توشه وا

توسط EMROOZTAFAHOM در 25 شهریور 1400

قیمت تیرآهن 22

هنگامی که شما در دنیای ساخت و ساز به جهت اولین توشه وارد می شوید صد رد صد دچار سردرگمی خواهید شد زیرا اهمیت مسائل مبهمی روبه رو خواهید شد و تهی دست اطلاعاتی راجع به روش ی تولید و فرایند هر یک از همین محصولات خواهید بود. تیرآهن از محصولات فولاد میباشد که از نحوه فرایند نورد گرم ساخت می شود که نصیب میانی آن را جان و دولبه ی اطراف را که موازی میباشند بال می نامند، تیرآهن مقطع عرضی معین شده ای دارااست و حیاتی ترین عامل در پروژه های ساختمانی می باشد ارزش پروفیل تیرآهن متعدد است که به نوع کاربرد در بنا ها و انواع آن انتخاب می شود. وظیفه ی حیاتی و کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی تحمل فشار و ستون قرار گرفتن است.

استاندارد انواع تیرآهن

استاندارد کشور‌ایران و اروپا

در کشور ایران استاندارد IPE تولید می شود که در واقع تنظیم و تولید این استاندارد طبق اروپا می باشد که به رخ I نشان داده می شود.ضخامت تیرآهن اثبات است به این معنی که ضخامت های بال ابتدایی و انتهایی تیرآهن اثبات و یکسان میباشد مهندسین در ایران همین سازه ها را براساس همین استاندارد طراحی می کنند و به می رسانند و آیتم محبوبیت عمده مشتریان قرار گرفته است.

استاندارد چین و روسیه

استاندارد فروش INP هم نظیر استاندارد IPE به شکل I نشان دیتا می شودهمین استاندارد طبق استاندارد های چین و روسیه ساخت و عرضه می شود. تفاوت این استاندارد مهم استاندارد IPE در ضخامت بال است به طوری که با مسافت گرفتن از جان ضخامت بال کمتر می یابد.

کاربرد تیرآهن 22 ؛

 اسکلت بنا فولادی

 از نیازهای دارای ساختمان برای مقاومت و اسکلت بندی وجود تیرآهن است. تیراهن ها در 4 دسته استاندارد در بازار عرضه می شوند که شامل تیرآهن اروپایی، تیرآهن بال پهن یا این که هاش، تیرآهن نیم پهن و تیرآهن آشیانه زنبوری می باشد.

کفی ستون

کاربرد کفی ستون، اتصال نبشی به ستون ها است. بخاطر قابلیت برش، جوش و پیچ کاری نظیر یک بستر کار می نماید که نبشی و ستون را به لطف محافظت میکند و از آن سو کل توشه را تحمل میکند.

تیرآهن کرومیت

تیرآهن 22 از تیرک ها، نخ نما تر میباشند ولی ارتفاع آن ها بلندتر میباشد به همبن علت به تیر نخ نما معرفند. تیرآهن کرومیت اصلی یک تراز نشیمنگاه هست که بروی تیر کلیدی جا می مراحل و محکم میشوند.

ستون ها

درصورتیکه تیرآهن 22 کلیدی بال پهن یا این که به عبارتی هاش حساس مقطع نسبتاً مربع داشته باشیم میتوانیم از آن به عنوان ستون به کارگیری کینمویژگی همین جنس این هست اگر ساختمان بیش از یک طبقه باشد میتوان از تیراهن به تیتر ستون یکپارچه استعمال کرد به طوری که طول ستون می بایست بگونه ایی باشد که از سقف طبقه بالا بیرون زده باشد تا ستون طبقه بعدی به آن متصل شود

شاه تیر

نصیب افقی سازه فولادی به تیر پر اسم و رسم است. تیرها بروی ستون ها به وسیله پلیت به یکدیگر متصل می شوند. علاوه بر آن همین فرآورده میتواند به عنوان شاه تیر به ستون ها متصل شوداین

آخرین مطالب