طبقه بندی کپسول های اکسیژن

برسی و طبقه بندی انواع کپسول های اکسیژن کپسول های  اکسیژن فشرده شده کپسول های  اکسیژن فشرده شده معمولاً برای

توسط EMROOZTAFAHOM در 15 مرداد 1399
برسی و طبقه بندی انواع کپسول های اکسیژن

کپسول های  اکسیژن فشرده شده

کپسول های  اکسیژن فشرده شده معمولاً برای اکثر مردم بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند. میزان اکسیژن در این سیلندرها به شکل گاز اکسیژن فشرده ذخیره می شود و به همین دلیل استوانه ها بسیار سنگین هستند. با این حال ، اکثر افراد تمایل دارند که با استفاده از واحدهای کوچکتر اکسیژن فشرده ، فکر کنند که مفید هستند ، از نسخه قابل حمل استفاده می کنند ، اما این واحدهای کوچک نیز فقط کمی سنگین تر هستند. با توجه به نحوه نگهداری آنها ، اشتباه نیست که بگوییم این کپسول های  اکسیژن ماندگاری بالایی دارند. با این حال ، قانون اصلی در نگهداری این کپسول های  اکسیژن با ذخیره آنها در حالت عمودی است تا از بروز هرگونه نقص عملکرد کپسول اکسیژن فشرده جلوگیری شود. این کپسول های  اکسیژن معمولاً تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. و از این استوانه ها بیشتر در تنظیمات خانه استفاده می شود.  

کپسول اکسیژن پزشکی M6 با شیر / Toggle

کپسول اکسیژن پزشکی M6 محبوب ترین سیلندر است و همچنین به طور گسترده ای در دسترس است. در تعداد اندازه های مختلف با مقدار متفاوت اکسیژن وجود دارد. از جنس آلومینیوم است. M6 پرفروش ترین محصولات است و در حال حاضر شماره دو در پرفروش ترین محصولات کپسول اکسیژن پزشکی است.   کپسول اکسیژن پزشکی M6 بیشتر در بیمارستان ها برای بیماران استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای تنظیمات منزل استفاده کرد. حمل و نقل آن را نمی توان پر کرد. کپسول اکسیژن پزشکی M6 همچنین مزایای بسیاری در سیستم مراقبت های بهداشتی دارد. مهمترین مزیت سیلندر پزشکی M6 این است که اکسیژن طولانی مدت را تأمین می کند و به بیمار کمک می کند تا بیشتر از زندگی خود خارج شود.   این سیلندر شیر جابجایی انرژی را افزایش داده و به کاهش استرس کاربر کمک می کند. هیچ ضرری برای خود محصول وجود ندارد. این فقط مفید نیست بلکه مقرون به صرفه نیز خواهد بود.  

کپسول های  اکسیژن مایع

مورد بعدی در لیست کپسول های  اکسیژن مایع است و آنها بسیار گران هستند. مقدار اکسیژن کپسول های  اکسیژن مایع به منظور ذخیره آنها به -1830C خنک می شود. معمولاً یکی از روشهای ارجح برای ذخیره حجم بالای اکسیژن است. این سیلندرها با ذخیره سازی در فرم مایع قادر به نگه داشتن اکسیژن بیشتری در سیلندر هستند. علاوه بر این ، این سیلندرها نیز خیلی سنگین نیستند و واحدهای کوچکتر کپسول های  اکسیژن مایع برای مقاصد قابل حمل استفاده می شوند. اگرچه از سیلندرهای قابل حمل بهتر هستند ، اما این کپسول های  اکسیژن بیشتر در تنظیمات بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند. اما واحدهای کوچکتر کپسول های  اکسیژن مایع می توانند در تنظیمات منازل نیز مورد استفاده قرار گیرند و به دلیل این که این کپسول های  اکسیژن از برق استفاده نمی کنند ، بهترین منبع اکسیژن برای افرادی است که می خواهند قبض برق خود را کاهش دهند. تنها نکته منفی در این سیلندرها این است که اکسیژن مایع بر خلاف اکسیژن فشرده شده نمی تواند برای مدت طولانی بیشتری ذخیره شود زیرا اکسیژن مایع به سرعت تبخیر می شود و مانند اکسیژن فشرده پایدار نمی ماند. به دلیل اختلاف فشار داخل محفظه هواپیما ، کپسول های  اکسیژن مایع نیز در هواپیماها قابل حمل نیستند. و شرکت های بیمه به دلیل گران بودن قبض آن ، پوشش خود را برای این نوع سیلندرها فراهم نمی کنند.  

کپسول اکسیژن آلومینیوم E w / Toggle

این محصول به صورت استاندارد با شیر جابجایی CGA870 ارائه می شود ، اما دارای گزینه های شیر اضافی نیز می باشد. این در حال حاضر یکی از پرفروش ترین محصولات کپسول اکسیژن پزشکی است. این بزرگترین نوع سیلندر است و بیشتر افراد سیلندرهای E را ترجیح می دهند. وزن آن 8.3 پوند است. این سیلندر فشار 2.015 psi است.   این کپسول اکسیژن آلومینیومی دارای شیر جابجایی بوده و می تواند 682 لیتر اکسیژن را در آن ذخیره کند. استفاده از آن آسان است زیرا برای باز کردن یا بستن آن نیازی به آچار ندارید. این سیلندر خالی ارسال می شود و هیچ نسخه ای برای این سیلندر لازم نیست.  

اندازه کپسول اکسیژن

کپسول های  اکسیژن نیز می توانند با توجه به اندازه آن تقسیم شوند. در این طبقه بندی دو نوع روش استفاده شده است. روش قدیمی تر از الفبای A-E برای نامگذاری مخازن اکسیژن استفاده می کند. "A" کوچکترین کپسول اکسیژن است ، در حالی که "E" بزرگترین است. اما ، "E" رایج ترین اندازه کپسول اکسیژن مورد استفاده است. با این حال ، این نوع نامگذاری امروز در عمل نیست ، بلکه آنها از حرف "M" با شماره اضافه شده استفاده می کنند (به عنوان مثال M2). این عدد بیانگر فوت مکعب اکسیژن موجود در سیلندرها است. با این وجود ، این تأمین کنندگان کپسول اکسیژن معادل روش قدیمی (A-E) را در روش جدید (Mx ، که در آن عدد است) نشان می دهند تا هیچگونه سردرگمی ایجاد نشود.  

مخزن کپسول اکسیژن E

e-tankOxygen Cylinder E Tank مخصوص بیماران مبتلا به بیماری تنفسی ساخته شده است. این محصول کپسول اکسیژن پزشکی برای هر کسی که نیاز به انتقال اکسیژن قابل توجهی داشته باشد گزینه مناسبی است. بیشتر برای تنظیمات خانه استفاده می شود. این محصول در یک اندازه عرضه می شود و می تواند 676 لیتر اکسیژن را در آن ذخیره کند. این سیلندر E دارای ابعاد 25.4 4 4 x 25.4 اینچ است. این کپسول اکسیژن  E دارای 8 پوند وزن است.   منبع خرید ایرانی : https://www.berankard.com/product-category/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84/%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C/%DA%A9%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86/
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن