"شما به سختی به پول عمومی برای سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر نیاز دارید" - فرانس تیمرمنز

[ad_1] تغییرات اقلیمی و آنچه که بر روی کره زمین ایجاد خواهد کرد در خط مقدم ذهن همه است. مردم از سراسر جهان خ

توسط EMROOZTAFAHOM در 6 آذر 1400
[ad_1]

تغییرات اقلیمی و آنچه که بر روی کره زمین ایجاد خواهد کرد در خط مقدم ذهن همه است. مردم از سراسر جهان خواهان پاسخ، اقدامات و یک پاسخ واحد هستند. در COP امسال گلاسکو، تصمیماتی برای کمک به مبارزه با گرمایش جهانی گرفته شد که برخی از مهمترین آنها شامل توقف جنگل زدایی، کاهش انتشار متان و کاهش تدریجی زغال سنگ است.

ما با معاون اجرایی کمیسیون اروپا برای تغییرات اقلیمی صحبت کردیم، فرانس تیمرمنز به عنوان چهره پیمان سبز اروپا، از او در مورد نتایج COP26، پیمان سبز اتحادیه اروپا، و اینکه آیا اروپا به اندازه کافی برای مبارزه با این تهدید جهانی انجام می دهد، پرسیدیم.

برای تماشای مصاحبه کامل با فرانس تیمرمنز، روی مدیا پلیر بالا کلیک کنید.

شما در COP 26 سخنرانی کردید و تصویری از کیس نوه یک ساله خود را نشان دادید. این مورد در فضای مجازی پخش شد. به عصب دست زد. شما سعی داشتید نشان دهید که تکنوکرات ها نیز می توانند انسان باشند. آیا کیس از نتیجه COP26 راضی خواهد بود؟

فرانس تیمرمنز، معاون اجرایی کمیسیون اروپا:

"من اینطور فکر نمی کنم. ما هنوز مقدار زیادی کار برای انجام دادن داریم. اما کاری که من در آنجا سعی کردم انجام دهم این بود که نشان دهم برای هر یک از ما شخصی بود. این فقط برای من و نوه ام نیست. همه شما اقوام، فرزندان و خانواده ای دارید که اگر ما آن را حل نکنیم، از اثرات بحران آب و هوایی متحمل می شوند.»

در روز شنبه تقریباً هیچ معامله ای در COP26 وجود نداشت. ما را به پشت پرده ببر واقعا چه خبر بود؟

فرانس تیمرمنز:

"خب، من فکر می کنم همیشه رسیدن به یک توافق جهانی در COP دشوار است. اما این بار ما جاه طلب تر از آن چیزی بودیم که بسیاری از کشورها قبلاً انتظار داشتند و مدتی طول کشید تا همه از آن خط عبور کنند. و به خصوص عبارتی که ریاست جمهوری بریتانیا برای زغال سنگ به کار می برد برای برخی از کشورهای تولید کننده زغال سنگ کمی زیاد بود. بنابراین ما مجبور شدیم آن را با حفظ سطح بالایی از جاه طلبی، اما با استفاده از چند کلمه متفاوت، دوباره فرمول بندی کنیم. اما هنوز روی دیوار زغال سنگ نوشته شده است و این مهمترین چیز است."

آلوک شارما، رئیس احساساتی COP26، گفت که این فقط یک "پیروزی شکننده" بود.

فرانس تیمرمنز:

"بله، او به دلیل سورپرایزهای لحظه آخری که از چندین کشور دریافت کردیم، احساساتی بود که ناگهان نمی خواستند از نتیجه نهایی حمایت کنند. بنابراین باید همراه با این کشورها راه‌حل‌های سریعی پیدا می‌کردیم و خوشبختانه موفق شدیم.»

چرا اروپا تا این حد تمایلی به ایجاد مکانیسم ضرر و زیان برای کشورهایی که تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار خواهند گرفت، ندارد؟

فرانس تیمرمنز:

«خب، در جهان توسعه‌یافته کسی نیست که بیشتر برای سازگاری و ضرر و زیان اتحادیه اروپا انجام دهد. ما از دیگر کشورهای توسعه یافته خواستیم که پول بیشتری روی میز سرمایه گذاری کنند. ما پول اضافی را برای ضرر و زیان روی میز گذاشتیم. پول بیشتری در صندوق مناسب سازی سرمایه گذاری کردیم. بنابراین ما در جهان توسعه یافته هستیم، در این زمینه پیشتاز هستیم، اما هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم، زیرا ما در مورد تریلیون ها پول سازگاری صحبت می کنیم که برای آماده سازی سیاره برای آنچه که در حال حاضر اتفاق می افتد، یعنی تغییرات آب و هوایی، مورد نیاز است. "

در حالی که شما در ساختمان COP26 مشغول بودید، فعالانی در بیرون بودند که از اتحادیه اروپا پرسیدند که طرف کدام طرف است. آنها پرسیدند که آیا این برای کشور سوخت های فسیلی است یا برای عدالت اقلیمی؟ به آنها چه می گویید؟

فرانس تیمرمنز:

«خب، ما با عدالت اقلیمی طرف هستیم و همچنین با حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی طرف هستیم. این عبارت وارد بیانیه نهایی شده است که قبلاً اتفاق نیفتاده است و ما سیاست هایی برای حمایت از آن داریم. ما تنها بخشی از جهان هستیم که در واقع برنامه ای برای کاهش حداقل 55 درصد انتشار گازهای گلخانه ای خود از هم اکنون تا سال 2030 داریم. بسیاری دیگر قبلاً اعلام کرده اند که در اواسط قرن کربن خنثی خواهند بود، اما آنها هنوز هیچ برنامه ای ندارند. برنامه های واقعی برای رسیدن به آنجا، و ما آن را انجام می دهیم!»

آیا این طرح شتاب دارد و آیا فکر می‌کنید که بسته Fit for 55 شما قبل از COP27 در شرم‌الشیخ پذیرفته می‌شود؟

فرانس تیمرمنز:

"امیدوارم. ما هنوز خیلی کار داریم. تا آن زمان هر پیشنهادی به طور کامل پذیرفته نخواهد شد، اما امیدوارم تا آن زمان به نقطه بی بازگشتی رسیده باشیم. ما از پارلمان اروپا و شورا، جایی که همه کشورهای عضو در آن نشست می‌کنند، تعهد کامل خواهیم داشت تا آنها را در قالب یک کل در قالب بسته داشته باشیم. این قبل از COP27 بسیار مهم خواهد بود."

یورونیوز اخیراً از افزایش قیمت انرژی خبر داده است و شرکت های گاز نیز میلیاردها دلار سود اضافی را گزارش کرده اند. چرا کمیسیون اروپا به اصطلاح "پروژه های گازی جدید مورد علاقه مشترک" را ترویج می کند و آیا شما از نورد استریم 2 حمایت و تایید می کنید؟

فرانس تیمرمنز:

«آنچه ما باید انجام دهیم این است که به کشورها کمک کنیم از زغال سنگ به انرژی های تجدیدپذیر حرکت کنند. اما برخی از کشورها نمی توانند این کار را به یکباره انجام دهند. آنها به گاز طبیعی به عنوان یک منبع انرژی انتقالی نیاز خواهند داشت. به همین دلیل است که از برخی از این پروژه ها حمایت می کنیم. اما ما نمی خواهیم آنها در گاز طبیعی محبوس شوند. بنابراین این تنها می تواند یک راه حل موقت باشد. و ما مطمئن خواهیم شد که قوانین ما برای این هدف مناسب است، به طوری که این انتقال از زغال سنگ از طریق گاز طبیعی به انرژی های تجدیدپذیر را در کشورهایی که به آن نیاز دارند، داشته باشیم.

آیا واقعاً می توان گاز طبیعی را سبز نامید؟

فرانس تیمرمنز:

"نه، نمی تواند. این یک سوخت فسیلی است. اما در عین حال، یک حامل انرژی است که در گذار به سبز به آن نیاز خواهیم داشت."

هسته ای چطور؟

فرانس تیمرمنز:

"خوب، انرژی هسته ای این مزیت بزرگ را دارد که هیچ گونه انتشار گازهای گلخانه ای ایجاد نمی کند. این یک مزیت بزرگ است. اما در عین حال، مبتنی بر فسیل ها است و فوق العاده گران است."

کیز در مورد زباله های هسته ای چه می گوید؟

فرانس تیمرمنز:

"آره واقعا. قیمت بسیار زیاد است. می دانید، هزینه ساخت نیروگاه های هسته ای فقط در حال افزایش است. هزینه ساخت منابع انرژی تجدیدپذیر به شدت در حال کاهش است. برای سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر به سختی به پول عمومی نیاز دارید. آنها برای سرمایه گذاری در انرژی هسته ای به پول عمومی هنگفت نیاز دارند."

آیا اروپا باید شرکت های سوخت فسیلی را از حمایت مالی از رویدادهای رسانه ای، فرهنگی و ورزشی منع کند؟

فرانس تیمرمنز:

«من فکر می‌کنم باید روشن کنیم که می‌خواهیم سرمایه‌گذاری‌ها از سوخت‌های فسیلی به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر برود و اینها ممکن است همان شرکت‌هایی باشند که روی انرژی‌های تجدیدپذیر تمرکز می‌کنند. چرا که نه؟ اما امروز، صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند که ما در حال سرمایه‌گذاری حدود 11 میلیون دلار در دقیقه در سوخت‌های فسیلی هستیم و این باید تغییر کند و باید به سرعت تغییر کند.»

اخیراً شاهد بودیم که مردم به خیابان‌های بلژیک، هلند و اتریش برای اعتراض به اقدامات COVID-19 اعتراض کردند. این اعتراضات زشت شد. آنها در واقع کاملاً خشن بودند. آیا اروپا برای غلبه بر بحران آب و هوا آماده است؟

فرانس تیمرمنز:

«نکته مهم این است که با شهروندان خود روبرو شویم، نه تنها با قیمت گذار، بلکه به ویژه با قیمت عدم انتقال، که بسیار زیاد خواهد بود. اگر مسیر خود را تغییر ندهیم، رنج بشر بی اندازه خواهد بود. بنابراین، البته، این انتقال دشوار خواهد بود، اما ما باید مطمئن شویم که عادلانه است. ما باید مطمئن باشیم که کسی را ترک نمی کنیم. ما باید به شهروندان خود نشان دهیم که وقتی از آنها می‌خواهیم کمک کنند، آنچه از آنها می‌خواهیم منصفانه است، و مطمئن می‌شویم که کسانی که می‌توانند کمک کنند در واقع مشارکت بیشتری داشته باشند و کسانی که نمی‌توانند از مثلاً فقر انرژی محافظت شوند. "

آیا احساس می‌کنید که همه‌گیری COVID-19 کمی توافق سبز اتحادیه اروپا را خراب کرده است؟

فرانس تیمرمنز:

«خب، البته، همه‌گیری کووید تأثیر زیادی بر نگرانی‌های امروز مردم دارد. اما جالب اینجاست که تمام تحقیقات نشان می دهد که اگر از مردم بپرسید دغدغه اصلی شما چیست؟ بیشتر اروپایی ها می گویند که بحران آب و هوا و نه کووید.

آیا گرتا تونبرگ قهرمان است؟

فرانس تیمرمنز:

او قطعاً یک قهرمان است. ما بدون او و جنبش جمعه برای آینده یک قرارداد سبز اروپایی نخواهیم داشت.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن