رئیس مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا هشدار داد که فناوری جدید ابزارهای جدیدی را به "کسانی که می خواهند آسیب برسانند" می دهد

[ad_1] ایلکا سلمی چهره اصلی اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم است. او اخیراً نقش هماهنگ‌کننده واکنش کشورهای

توسط EMROOZTAFAHOM در 25 دی 1400
[ad_1]

ایلکا سلمی چهره اصلی اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم است. او اخیراً نقش هماهنگ‌کننده واکنش کشورهای عضو به تهدیدات امنیتی که امروز بلوک با آن مواجه است را بر عهده گرفته است. انتصاب او در زمانی انجام می شود که افراط گرایی راست در حال افزایش است و تبلیغات آنلاین نگرانی فزاینده ای است. فقط برخی از موضوعاتی که با او در شورای اروپا بروکسل بحث کردیم.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: اول اینکه ما تازه سال جدید را شروع کرده ایم. در سال 2022، تروریسم را چگونه تعریف می کنید؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: من می گویم که هنوز باید در نظر داشته باشیم که تروریسم وجود دارد. اگر مثلاً دیدگاه های اسلام گرای افراطی یا جهادی را در نظر بگیریم، ایدئولوژی همچنان وجود دارد، حتی اگر خلافت در سوریه شکست بخورد. و ما باید برای آن آماده باشیم.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: شما در زمانی این نقش را بر عهده می گیرید که به نظر می رسد تروریسم به نوعی ناپدید شده است و کمی پایین تر در دستور کار قرار دارد. آیا تهدید به تازگی از دستور کار سیاسی ناپدید شده است؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: متأسفانه، تهدید تروریستی دائمی است. باید بگم جزئیه...شاید زیاد شده. ما واقعاً نمی توانیم بگوییم که کاملاً ناپدید شده است. البته، مسائلی مانند - به ویژه از دیدگاه اروپایی - ممکن است همه‌گیری تأثیر داشته باشد. می خواهم بگویم که مردم مثل قبل آزادانه حرکت نمی کنند. یکی از مواردی که احتمالاً مایلم بر آن تأکید کنم و آن که البته چیز خوبی است، پایداری است.

ما در اروپا حملات تروریستی کوچکی را دیده‌ایم که بسیار ناگوار بوده و در آن جان‌هایی از دست رفته است. با این حال، جوامع در واقع موفق به بهبودی شده اند.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: به نظر شما در حال حاضر که صحبت از تهدیدات تروریستی در اروپا و مسائل مبرم است، وضعیت چگونه است؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: من اساساً می گویم دو ... در واقع سه چیز. اولین مورد، جهادگرایی یا تهدید اسلامگرای افراطی، هنوز وجود دارد. ثانیاً، ما واقعاً دیده‌ایم که افراط‌گرایی راست‌گرا، به‌ویژه افراط‌گرایی خشونت‌آمیز راست‌گرای سفید، در اروپا بیشتر نمایان می‌شود. و سپس، موضوع سوم، البته، توسعه فناوری است. فناوری جدید همچنین در انتشار سخنان نفرت انگیز یا محتوای تروریستی آنلاین نقش دارد.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: در گذشته چندین شهروند اروپایی به سازمان های تروریستی پیوسته اند. به نظر شما آیا هنوز برای اروپا جذاب است که این سازمان ها افراد را استخدام کنند؟ و علت اصلی چنین استخدام‌هایی چه می‌تواند باشد؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: خب، آنچه را که مثلاً در سالهای 2012، 2013، 2014 به خصوص یا در سال 2015 دیدیم، مربوط به بحران سوریه و تشکیل داعش یا داعش در آن روزها بود، این وضعیت واقعاً برخی از اروپایی ها را وسوسه کرد که بروند و به صفوف بپیوندند. این سازمان های تروریستی از لحاظ نظری، هنوز هم به نوعی وجود دارد. ما شاهد تحولات در افغانستان بوده ایم. این قطعاً سؤالی است که ما دنبال خواهیم کرد.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: در سه ماهه اخیر، مهاجرت بار دیگر به موضوع اصلی در دستور کار تبدیل شده است. آیا فکر می کنید آن طور که برخی افراد ادعا می کنند ارتباطی بین مهاجرت و تروریسم وجود دارد یا اصلاً اینطور نیست؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: اجرای یک خط - می دانید - نوعی خط مستقیم بین مهاجرت و تروریسم دور از آن است. در عین حال، با بیان این موضوع، باید در نظر داشته باشیم که اگر حرکت گسترده مردم در سراسر جهان وجود داشته باشد، سازمان های تروریستی ممکن است سعی کنند از این امر به نفع خود استفاده کنند و سعی کنند مردم را در آن نفوذ کنند.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: ما در بروکسل هستیم، شهری که در گذشته تحت تأثیر تروریسم بوده است. فکر می‌کنید اولویت‌ها برای تبدیل اروپا به مکانی امن‌تر چیست؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: ما باید مطمئن شویم که تعادل بین مسائلی مانند محرمانه بودن از یک سو و امنیت از سوی دیگر پوشش داده شده است، بنابراین مطمئن شویم که قانون ما به سازمان های مجری قانون اجازه می دهد تا به طور موثر کار کنند، اما در عین حال اطمینان حاصل کنید که فناوری جدید در اختیار این آژانس ها قرار دارد.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: به موضوع دیگری بروید. با توجه به بیماری همه گیر، که همچنین یک موضوع مبرم است، گزارش اخیر یوروپل در سال 2020 بیان می کند که سازمان های مرتبط با تروریسم از همه گیری کووید-19 برای تشدید سخنان نفرت انگیز و نفرت و همچنین تبلیغات آنلاین در این راستا استفاده می کنند. . برای مبارزه با این مشکل و مقابله با این مشکل، که پتانسیل بزرگتر شدن در آینده را دارد، چه کاری انجام می شود؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: در واقع، مقابله با این چالش ها بسیار به موقع است. قانون موسوم به محتوای تروریستی آنلاین لازم الاجرا خواهد شد. این قانون اروپایی است، نکته اصلی این است که ارائه دهندگان خدمات و پلتفرم های رسانه های اجتماعی موظف هستند محتوای تروریستی را که آنلاین می بینند حذف کنند... منظورم بر اساس گزارش های کشورهای عضو، مقامات، و همچنین عبور از یوروپل است. پس اصولاً این نوع اطلاعات یا پیام ها باید ظرف یک ساعت حذف شوند. و من فکر می‌کنم در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار بسیار خوبی بوده است که ما توانسته‌ایم این نوع قوانین را تصویب کنیم که در تابستان آینده لازم‌الاجرا خواهد شد.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: این روزها همچنین شاهد اظهارات بسیاری علیه واکسیناسیون آنلاین در شرایط همه گیر هستیم. به نظر شما آیا این پتانسیل استفاده از افراط گرایان راست را برای انحطاط و در نتیجه به دست آوردن پیروان بیشتر دارد؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: من نمی بینم که ما هرگز این را به عنوان تروریسم در حال حاضر تعریف نمی کنیم. با گفتن این موضوع، البته نگرانی وجود داشت که، می دانید، بخش های به حاشیه رانده شده از کسانی که بسیار مخالف هستند، دوباره از این طریق رادیکال شوند و شاید به دنبال اتحاد با گروه های مختلف، مثلاً افراط گرایی جناح راست خشن باشند. اما در حال حاضر، هنوز باید در نظر داشته باشیم که آزادی بیان و بیان و حق تظاهرات هنوز وجود دارد.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: با پیشرفت تکنولوژی، تروریسم نیز پیشرفت می کند. چگونه با این همه برخورد کنیم؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: البته اول از همه باید در کارهای پیشگیرانه تلاش زیادی کرد و سعی کرد مردم را رادیکالیزه نکنیم، این دیدگاه ها را به دست نیاوریم، به خصوص وقتی در مورد اروپا و البته در سطح جهانی صحبت می کنیم. ثانیاً، ما باید مطمئن شویم که مجریان قانون، مقامات امنیتی (الف) منابع کافی و (ب) چارچوب قانونی برای کار در اختیار دارند.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: آیا آنلاین سلاح انتخابی برای آینده است و چگونه با مبارزه با تروریسم سایبری در این زمینه برخورد می کنید؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: من کاملاً معتقدم که این واقعاً راه رو به جلو است. این، البته، جایگزین آنچه در دنیای واقعی اتفاق خواهد افتاد، نخواهد شد. زیرا متأسفانه همه حوادث تروریستی در آنجا تأثیر روانی خواهند داشت. اما در عین حال، فناوری جدید با توجه به اینکه برای من و شما فوق العاده مفید است، در عین حال ابزارهای جدیدی را در اختیار کسانی قرار می دهد که می خواهند آسیب برسانند. و به همین دلیل است که باید مطمئن باشیم که با پیشرفت های تکنولوژیکی همگام هستیم.

پدرو ساکادورا، یورونیوز: به نظر شما آیا یک نوع رویکرد جهانی، یک رویکرد پاناروپایی قابل اعمال است؟

ایلکا سلمی، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده: اگر درباره تهدید صحبت کنیم، مطمئناً در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا یا کشورهای مختلف در اروپا متفاوت است. بنابراین از این نظر، احتمالاً نمی توان از نوعی رویکرد یکپارچه به این موضوع صحبت کرد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن