توضیح: رمز و راز و عجیب بودن انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا

[ad_1] این خبر مبنی بر اینکه رای گیری برای رئیس جمهور جدید در ایتالیا از امروز آغاز می شود ممکن است دل ها را

توسط EMROOZTAFAHOM در 4 بهمن 1400
[ad_1]

این خبر مبنی بر اینکه رای گیری برای رئیس جمهور جدید در ایتالیا از امروز آغاز می شود ممکن است دل ها را نشکند.

اما، کمی عمیق تر حفاری کنید و جالب تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد.

انتخابات ریاست جمهوری ایتالیا چگونه پیش می رود؟

اولا، این یکی از عجیب ترین و مرموزترین انتخابات ریاست جمهوری در اروپا است.

در حالی که در کشورهایی مانند فرانسه، مردم رئیس جمهور جدید صندوق رای را انتخاب می کنند، در ایتالیا این کار توسط 630 نماینده، 321 سناتور و 58 نماینده منطقه ای انجام می شود.

غیرعادی تر، به جای محدود کردن او به یک سیاستمدار فعلی، ایتالیا به افراد بالای 50 سال با "حقوق مدنی کامل" اجازه می دهد که واجد شرایط این نقش باشند.

روند تا حدودی مرموز، که در محافل انجام شد تا زمانی که نامزد اکثریت را به دست آورد، با کنگره پاپ مقایسه شد و به عنوان یک مکان فوق العاده در اروپا برجسته شد.

در نتیجه، افراد غیرسیاسی مانند سانتو، برادر جیانی ورساچه، سوفیا لورن بازیگر و حتی رئیس مافیای Ndrangheta به عنوان نامزدها ظاهر شدند.

فرانچسکو سیلوستری، نماینده جنبش پنج ستاره، در صحبت با یورونیوز، چگونگی ظهور برخی نام‌های بعید را روشن کرد.

او به یورونیوز گفت: "توافق ها و مانورهایی وجود دارد که منجر به 10 یا 15 رای برای یک فرد خاص می شود."

مارکو لادو، وکیل و کارشناس قانون اساسی، انگیزه‌های این فرآیند را توضیح داد، یعنی اینکه چرا روسای جمهور مخفیانه توسط نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند و نه عموم مردم.

او گفت: «دو دلیل عمده برای همه اینها وجود دارد. برای جلوگیری از مخالفت رئیس جمهور با اراده دو مجلس [in parliament] و اطمینان حاصل شود که او از صلح و استقلال لازم برای انجام نقش خود برخوردار است، که هر دو ممکن است با انتخابات مستقیم به خطر بیفتند.»

در حالی که رئیس جمهور ایتالیا - به عنوان رئیس دولت - در کاخ کویرینال است، باید از رعایت قانون اساسی اطمینان حاصل کند.

برخلاف نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور هیچ وظیفه اجرایی ندارد، بلکه نماینده «نقطه ارتباط» بین سه قوه دولت است.

اگرچه این نقش تا حد زیادی تشریفاتی است، اما رئیس جمهور می تواند عضلات خود را فشار دهد، مانند هنگام انتصاب نخست وزیران یا - به عنوان رئیس نیروهای مسلح ایتالیا - در زمان جنگ ها و سایر موارد اضطراری در کشور.

چرا الان انتخابات برگزار می شود؟

زیرا سرجیو ماتارلا پس از اتمام دوره هفت ساله خود بازنشسته خواهد شد.

او بحران‌های زیادی را رهبری کرده است - مانند همه‌گیری کووید-19 - و به طور گسترده به عنوان چراغی برای ثبات در زمان‌های بی‌ثبات دیده می‌شود.

Mattarella از حمایت عمومی گسترده برخوردار است، به این معنی که یافتن جایگزین یک چالش بوده است.

فهرست نامزدهای پیشنهادی شامل چهره‌های تازه و نه چندان باطراوت است، از جمله سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق و غول رسانه‌ای جنجالی.

نامزدی برلوسکونی در ابتدا انتخابات ریاست جمهوری را به یکی از داغ ترین انتخابات در حافظه این کشور تبدیل کرد. با این حال، روز شنبه، پیرمرد 85 ساله با این ادعا که آرای لازم برای پیروزی را دارد، از رقابت کناره‌گیری کرد، اما کشور می‌توانست در طول همه‌گیری، اختلافات سیاسی را تحمل کند.

چه کسی در رقابت برای رئیس جمهور بعدی ایتالیا است؟

در حالی که ایتالیا به دور اول در 24 ژانویه می رود، اسامی مختلفی به عنوان نامزدهای احتمالی برجسته شده است - اگرچه محرمانه بودن روند انجام پیش بینی های قابل اعتماد را دشوار می کند.

ماریو دراگی، نخست وزیر فعلی ایتالیا، به طور گسترده ای به عنوان گزینه ای محبوب برای این نقش تلقی می شود، اگرچه برخی از مفسران و سرمایه گذاران نگران هستند که خروج زودهنگام او از دولت، کشور را در موقعیتی نامطمئن قرار دهد.

حتی پیشنهادهایی وجود دارد، به ویژه در جنبش پنج ستاره، که ممکن است ماتارلا دوباره انتخاب شود.

با این حال، هیچ یک از نامزدهای اصلی به اندازه برلوسکونی مشهور - و به شدت قطبی نیستند.

او سه بار بین سال های 1994 تا 2011 به عنوان رهبر ائتلاف راست میانه این کشور که دموکرات های مسیحی میانه رو، پسا فاشیست های سرسخت، جدایی طلبان شمالی و حتی تعداد انگشت شماری از سوسیال دموکرات ها را متحد می کند، بر ایتالیا حکومت کرد.

برلوسکونی در دوران تصدی خود گرفتار رسوایی‌های مختلفی شد که زندگی شخصی و عمومی او را در هم آمیخت، از گزارش‌های مربوط به عیاشی‌های بونگا بونگا و اتهامات مربوط به درگیر کردن یک کودک در خدمات جنسی گرفته تا اتهامات فساد و ارتباط با جنایات سازمان‌یافته.

در حالی که حامیانش او را به خاطر ذکاوت تجاری و جذابیت مغناطیسی‌اش تحسین می‌کردند، او به دلیل ترویج فرهنگ طرفداری مشابه بورجیا و استفاده از کانال‌های تلویزیونی محبوبش به عنوان وسیله‌ای برای مبارزات انتخاباتی توسط مخالفان محکوم شد.

جنایات او در دادگاه افکار عمومی ممکن است بسیار و متنوع باشد، اما از نظر قانون فرار مالیاتی بود که معامله را انجام داد. در سال 2013، او توسط دادگاه عالی ایتالیا به فرار مالیاتی حدود 7 میلیون یورو از طریق شرکت خود Finives محکوم شد که در نتیجه به چهار سال زندان (کاهش به یک سال خدمات اجتماعی) و محرومیت از خدمات عمومی محکوم شد. دفتر به مدت شش سال .

چنین داستانی ممکن است او را به نامزدی بعید برای وزن تشریفاتی مورد انتظار یک رئیس جمهور تبدیل کند، اما قبل از کناره گیری از رقابت، او توسط حزب راست میانه لگا نورد به رهبری معاون سابق نخست وزیر متئو سالوینی و محافظه کاران ملی نامزد شد. برادران ایتالیایی (Fratelli d'Italia) که رهبر آنها - جورجیا ملونی - ستاره جدید ایتالیا در نظرسنجی‌ها است، رسماً با متحد ائتلاف خود در حمایت از نامزدی او برای ریاست جمهوری متحد شدند. این با وجود اختلاف نظر در بلوک - رهبر گروه نمایندگان خود اتحادیه، ریکاردو مولیناری، آن را "تفرقه‌انگیز" خواند - و رابطه دشوار سالوینی با برلوسکونی، پس از انتقاد از او.

"عواقب وحشتناک"

قبل از استعفای برلوسکونی، یورونیوز با الکس بازارو، نماینده سال 2018 لیگ شمالی و مدیر سابق شبکه های اجتماعی سالوینی صحبت کرد تا افکار او را در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده ارزیابی کند.

بازارو تنها 34 سال داشت که یکی از اعضای جوان مجلس سفلی بود و ده روز قبل از هفتمین سالگرد تولدش، زمانی که برلوسکونی در اولین انتخابات سراسری خود در سال 1994 پیروز شد، بازارو اکنون مشتاقانه از ریاست جمهوری برلوسکونی حمایت خواهد کرد.

"این برای اولین بار است که راست میانه است [coalition] او برای ریاست جمهوری نامزد می شود و این چیز خوبی است. "اراده عمومی برای او وجود دارد [Berlusconi] رهبر کشور باشد.»

بازرو در پاسخ به این سوال که آیا رسوایی‌ها و جنجال‌های برلوسکونی می‌تواند در میان رای‌دهندگان اتحادیه - که عمدتاً به شعار تزلزل‌ناپذیر قانون و نظم حزب کشیده می‌شود، منفور باشد - تکرار کرد که رای دهندگان او "از فوروارد راست میانه قدردانی خواهند کرد و پشت نامزد خود متحد خواهند شد".

پاسخ بازرو به اتهامات مولیناری مبنی بر اینکه ریاست برلوسکونی می تواند تفرقه انگیز باشد: "اگر منجر به اختلاف شود، فقط با چپ است."

در واقع، نامزدی برلوسکونی بسیاری را در طرف دیگر طیف سیاسی قرار داده است و حتی متحدان سابق اتحادیه در ائتلاف حکومتی، جنبش پنج ستاره، عمیقا نگران شده اند.

سیلوستر که برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری رای می دهد، به ویژه از این پیشنهاد شوکه شد.

او به یورونیوز گفت: اگر برلوسکونی رئیس جمهور شود، برای ما بسیار بد خواهد بود. "به عنوان یک جنبش، ما در برابر هر چیزی که او طرفداری می کند متولد شده ایم، به ویژه با توجه به محاکمه های فراوان و اتهامات او در مورد روابط مافیایی.

این امر نه تنها برای وجهه ایتالیا، بلکه برای اعتبار بین‌المللی و در نتیجه برای اقتصاد آن نیز عواقب بدی خواهد داشت.

پس از همه چیزهایی که کشور از سر گذرانده است، ایتالیا به سادگی نمی تواند رئیس جمهور برلوسکونی باشد.

هر روز هفته، Uncovering Europe یک داستان اروپایی را ارائه می دهد که فراتر از سرفصل ها است. برای دریافت هشدارهای روزانه و سایر اعلان های اخبار فوری، برنامه یورونیوز را دانلود کنید. در دستگاه های اپل و اندروید موجود است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن