بک لینک چیست؟

همه لینک ها به صورت پیش فرض از نوع فالو هستند، این بدان معناست که اسپایدر موتور جستجو در صورت پیدا کردن لینک خ

توسط EMROOZTAFAHOM در 16 اسفند 1399

همه لینک ها به صورت پیش فرض از نوع فالو هستند، این بدان معناست که اسپایدر موتور جستجو در صورت پیدا کردن لینک خارجی آنرا دنبال کرده و به عنوان یک رای اعتماد برای صفحه مقصد در نظر می گیرد، لینک فالو مقداری از رتبه صفحه مبداء را به صفحه مقصد منتقل می کند. مثلا، اگر یک شرکت کترینگ هستید و لینکی از یک وبلاگ غذایی دارید، مسلما آن لینک اهمیت بیشتری نسبت به یک لینک از وبلاگ سرمایه گذاری دارد. اگر قصد استفاده از بک لینک های رقبای خود و یا پیگیری تاکتیکی برای لینک سازی مانند تکنیک Skyscraper را دارید، برای رتبه بندی بهتر و پیگیری لینک های صفحاتی که دارای ارزش بالاتری هستند، میتوانید عملکرد خود را بر اساس دریافت ترافیک ارگانیک هدف گذاری کنید . اگر توانایی ایجاد ویدیو یا اسلایدهای جذاب در رابطه با موضوعهای جذاب و البته مرتبط با سایت و حوزه کاری خود دارید، محتواهای جذاب ایجاد کنید و در یوتیوب یا آپارات به اشتراک بگذارید. زمانی که شما از لینک های نوفالو استفاده می کنید اعتباری از سایت مبدا به سایت شما اضافه نمی شود. مورد دوم این است که شما میتوانید با خرید بک لینک قابلیت کشف سایت خودتان را تا حد بسیار زیادی بالاتر ببرید.

آنها فکر میکنند که با خرید هر نوع بک لینک میتوانند با استفاده از ابزار های همچون disavow گوگل سایت ها را به حالت اولیه خود بازگردانند. این بدان معناست که اگر شما یک بیزینس محلی دارید و میخواهید به صورت محلی رتبه بندی شوید (خواه در نتایج "snack pack" گوگل و یا نتایج جستجوی ارگانیک عادی)، سایتیشن ها بسیار مهم هستند. اگر وب سایت شما سئو داخلی شده باشد در آن مدت زمان مشخص به صورت تخصصی بر روی کلمات کلیدی مورد نظر کار خواهد شد این فعالیت باتوجه به رقبای شما برنامه ریزی می گردد وقتی که شما می خواهید در کلمه کلیدی خاصی فعالیت نمایید همیشه افرادی هستند که قبل از شما در آن کلمه کلیدی وجود دارد و رتبه اول را کسب کردند بنابراین پس از آنالیز آنها برنامه ریزی برای وبسایت شما شروع می گردد مدت زمان مشخص کارهای لازم انجام می گردد تا به مرور وب سایت شما به صفحه اول هدایت گردد.

استفاده از لینک های داخلی نیز وبلاگ شما را قوی تر و طبیعی تر می کند. لینک سازی داخلی یعنی ایجاد بک لینک میان صفحات یک سایت. از نتایج بدست آمده از یک مطالعه متوجه این موضوع شدیم که میان عبارات دقیق و انکرهایی که تا حدودی با هم مطابقت دارند، ارتباطی هر چند بسیار جزئی، وجود دارد. ارتباط میان وب سایتی که به شما لینک داده و صفحه سایت شما دارای اهمیت است. کارهای آنلاین هم به همین صورت است. سایتیشن های NAP، به صورت آنلاین به کسب و کار شما اشاره میکند که همچنین نام تجاری ، آدرس و شماره تلفن شما را نشان می دهد. اگر سایتی به شما لینک بدهد، در واقع کیفیت محتوا یا کسب و کار شما را تضمین کرده است. محال است سایتی که دارای بک لینک های خوب و کاملا مرتبط است توسط گوگل جریمه شود. وقتی یک بک لینک برگرفته از یک وب سایت قابل اعتماد باشد، بک لینک خوب و با ارزش تلقی می شود.

اگر در تعدادی از شبکه های اجتماعی اکانت ساختهاید و میخواهید با استفاده از الگوی هاب و اسپوک (قطب و اقمار) ترافیک را از جاهای دیگر به وبسایت خود بیاورید و از طرفی، به گوگل هم نشان دهید که در فضاهای دیگر هم سایت و مطلب شما اشاره شده، میتوانید این فعالیتها را بخشی از سئوی خارجی تلقی کنید. برخلاف تصور برخی از متخصصان سئو که معتقدند این مفهوم منسوخ شده، سال گذشته گوگل تأیید کرد که این عامل هنوز هم در رتبه بندی تاثیر دارد. هرچه اعتبار صفحه ای که از آن لینک گرفته شده بالاتر باشد، قدرت بیشتری به صفحاتی که به آن لینک داده شده، منتقل میکند. داشتن لینکهای مختلف از سایت های خاص منجر به رتبه بندی بالاتر در گوگل و نیز افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک میشود. لینکهای به تعداد زیاد و لینکهای فوتر میتوانند باعث پنالتی شوند. حالا حتی اگر شما بر انکر تکست لینکهای ورودی کنترل داشته باشید، به احتمال زیاد مفید خواهد بود.

آخرین مطالب