با سازمان غیردولتی آشنا شوید که برای کمک به بلاروس‌های ناامید به ارزهای دیجیتال روی می‌آورد.

[ad_1] به نظر می رسد که سرکوب مخالفان در بلاروس، حداقل در ظاهر، پایان یافته است. فعالان می گویند در حالی که

توسط EMROOZTAFAHOM در 1 دی 1400
[ad_1]

به نظر می رسد که سرکوب مخالفان در بلاروس، حداقل در ظاهر، پایان یافته است.

فعالان می گویند در حالی که چهارچوب های پلیس پس از چرخش مورد مناقشه رهبر الکساندر لوکاشنکو ممکن است خاطره ای دور باشد، اما به دور از چشم عموم، سرکوب علیه هر مخالف ادامه دارد.

از ماه ژوئیه، حدود 270 سازمان غیردولتی (NGO) تعطیل شده اند زیرا مینسک تلاش می کند از سرگیری اعتراضات جلوگیری کند.

بنیاد Bysol، یک سازمان غیردولتی که به زندانیان سیاسی، فعالان و کارگران اعتصابی کمک می کند، یکی از کسانی است که توانست زنده بماند.

اما پس از آنکه دولت لوکاشنکو آن را سازمانی افراطی توصیف کرد، عملیات روزمره بسیار دشوارتر شده است.

آندره استریژاک، بنیانگذار Bysol به یورونیوز گفت: «من در 20 سال گذشته با جامعه مدنی در بلاروس کار کرده ام و وضعیت هرگز بدتر از این نبوده است.

با توقف اعتراضات قابل مشاهده عمده، سرکوب تشدید شده است و ما شاهد نابودی کامل جامعه مدنی در بلاروس هستیم.

«در خیابان بودن خطرناک است، اما اپوزیسیون نمرده است. ما، بیسول، مثلاً، هنوز اینجا هستیم و به مردم کمک می کنیم.

اما وضعیت وحشتناک است.»

گلوبن برای اعتراض

پلیس چندین بار ماشا را به دلیل فعالیت سیاسی اش بازداشت کرده است. او در میان ده ها هزار معترض بود که در ماه اوت و سپتامبر سال گذشته در اعتراض به درخواست لوکاشنکو برای یک دوره جدید ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند. کمیسیون انتخابات بلاروس می گوید که او 80 درصد آرا را به دست آورده است، اما اپوزیسیون ادعا می کند که رای به نفع لوکاشنکو تقلب شده است.

سپس، اوایل امسال، او به دلیل اعتراض 2000 دلار جریمه دریافت کرد. پلیس که قادر به پرداخت نبود، مادرش را دستگیر کرد تا او را سرفه کند.

ماشا به یورونیوز گفت: «فقط مجبور بودم جریمه را بپردازم تا آنها را متوقف کنم. «در ابتدا شروع به تعقیب من کردند اما وقتی نتوانستم پول بدهم تصمیم گرفتند مادرم را دستگیر کنند تا به من فشار بیاورند. برادرم را هم تهدید کردند اما من پولی نداشتم. نیاز به کمک داشتم

«کا گ ب مستقیماً به مادرم که هرگز کاری انجام نداده بود، گفت که او فقط به این دلیل که مادر من بود دستگیر شده است.

ماشا که به دلیل نگرانی های ایمنی نمی خواست نام کامل خود را بیان کند، برای کمک به شرکت های مختلف Bysol مراجعه کرد.

آنها به او در پرداخت جریمه کمک کردند و اجازه دادند مادرش آزاد شود.

راه حل های خلاقانه

سرکوب به این معنی است که ادامه کمک به افرادی مانند ماشا برای بیسول دشوار است.

استریژاک می گوید انتقال پول از طریق بانک ها یا حمل پول از طریق مرز بسیار خطرناک است و سازمان غیردولتی را مجبور به خلاقیت می کند.

به ارزهای دیجیتال یا پول دیجیتال روی می آورد.

استریژاک توضیح داد: «البته نمی توانم دقیقاً بگویم که چگونه این کار را انجام می دهیم. "ما باید مراقب باشیم. اما ما دریافتیم که ارزهای رمزپایه ایمن تر از سایر روش های سپرده گذاری پول در بلاروس هستند.

«دولت تمام راه‌های کلاسیک ورود پول به کشور را مسدود می‌کند، بنابراین ما باید جایگزینی پیدا می‌کردیم.

«ارزهای رمزنگاری شده بخشی از سیستم اقتصادی عادی شده‌اند و بنابراین این یک راه آسان‌تر و امن‌تر برای ما است.

Bysol برای فعالیت های خود از طریق تامین مالی جمعی پول جمع آوری می کند و سپس پول را به بلاروس می فرستد. در سال 2020، او ادعا می کند که 2.9 میلیون یورو برای حمایت از بلاروس ها پرداخت کرده است. او در حال حاضر به بیش از 300 خانواده زندانیان سیاسی کمک می کند.

حدود 1000 زندانی سیاسی در بلاروس وجود دارد که دولت بلاروس آن را رد کرده است.

لوکاشنکو اخیرا در مصاحبه ای با بی بی سی اعتراف کرد که پلیس معترضان را در زندانی در مینسک به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار داده است.

"ما تمام تفاله های شما را می کشیم [the West] او گفت: "اوه، شما ناراحت هستید که ما تمام سازه های شما را ویران کردیم!

«سازمان‌های غیردولتی شما، هر چه برای آن هزینه کنند.

"حالا این یک شکار جادوگر است"

آنایس مارین گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در بلاروس است. او به یورونیوز گفت که وضعیت بلاروس "فاجعه بار" است. او می گوید سرکوب اخیر او را به یاد اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1960 می اندازد.

مارین گفت: «هر جنبش یا سازمانی در حال حاضر عمدتاً در کانال های تلگرامی کار می کند. لوکاشنکو هر مخالفی را یک جنایتکار می‌بیند، حتی اگر آنها به سادگی به وظیفه مدنی خود عمل کنند. افراد مرتبط با سازمان هایی مانند Bysol سرکوب شده اند و بسیاری از آنها کشور را ترک کرده اند. بقیه ترسیده و در معرض تهدید دائمی هستند.

"وضعیت بلاروس همیشه برای جامعه مدنی مشکل ساز بوده است، اما اکنون این یک شکار جادوگر است. حدود 300 سازمان از تابستان منحل شده اند و سرکوب اکنون به شناسایی افراد در چت های خصوصی نیز کشیده شده است. پیام واضح است که برادر بزرگ - دولت - به همه جا نگاه می کند.»

مارین افزود که سرکوب به این معناست که سازمان‌های غیردولتی مانند بیسول باید در نحوه انتقال و کمک مالی به بلاروس‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

او می گوید که به دست آوردن اطلاعات موثق در مورد اینکه چه تعداد زندانی سیاسی در حال حاضر در بلاروس هستند و وضعیت در صحنه چگونه است، واقعاً دشوار است. بر اساس گزارش سازمان غیردولتی بلاروسی ویانا 96، 941 نفر به عنوان زندانی سیاسی در 22 دسامبر بازداشت شدند.

«به همین دلیل است. ما این را با پرواز رایان ایر دیدیم، "مارین با اشاره به تغییر مسیر به مینسک در پرواز یونان - لیتوانی گفت. رومن پروتاسویچ روزنامه نگار مخالف از هواپیما خارج و دستگیر شد.

برخی می گویند دستگیری فعال الکساندر فدوتا در مسکو و مرگ ویتالی شیشوف در کیف نمونه هایی از دستیابی دولت لوکاشنکو به فراتر از بلاروس برای سرکوب مخالفان است.

"ما در تلاشیم اعتماد سازی کنیم"

یوری راواوی شخص دیگری است که از کمک بیسول بهره برده است. این جوان 28 ساله سال گذشته بلاروس را ترک کرد زیرا به دلیل سازماندهی اعتصابات در گرودنو در غرب بلاروس تحت تعقیب مقامات بود. او اکنون در لهستان است و با بودجه Bysol به کارگران کارخانه در خانه کمک می کند.

او به یورونیوز گفت: «ما از ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌کنیم زیرا این مطمئن‌ترین راه برای انجام آن است. ما به جلسات رو در رو یا چیزی شبیه به آن نیازی نداریم. ما مجبور نیستیم پول نقد حمل کنیم.»

هزاران کارگر در بلاروس پس از انتخابات سال گذشته دست به اعتصاب زدند، اما دولت لوکاشنکو با دستگیری سازمان دهندگان خود و تهدید به اخراج کارگران توانست آنها را سرکوب کند.

راواوی توضیح می دهد که امروز چنین تهدیدی برای اعتصاب وجود ندارد، اما او و بیسول به حمایت از کارگران کارخانه ادامه می دهند.

وی گفت: تلاش می کنیم بین افراد کارخانه های مختلف اعتماد ایجاد کنیم تا در آینده بهتر هماهنگ شوند.

او گفت: «این راهی است برای اینکه مردم احساس زنده بودن کنند. ما نمی‌توانیم تسلیم شویم و کاری انجام ندهیم. ما باید در فرصت بعدی برای این موضوع آمادگی بیشتری داشته باشیم.

"در سال 2020، ما به یکدیگر اعتماد نداشتیم و نمی دانستیم چه کار کنیم. دفعه بعد ما بهتر آماده خواهیم شد."

"این فقط یک زندان است."

مانند راواوی، ماشا قبلا بلاروس را ترک کرده است، اما آنقدر ترسیده است که محل اختفای خود را فاش کند.

به گفته او، وضعیت در کشور رو به وخامت است. او افزود که هر کسی که تا به حال در یک تظاهرات شرکت کرده یا از یک نامزد مخالف حمایت کرده باشد، می تواند در هر زمانی دستگیر شود.

ماشا نمی خواست آنجا را ترک کند، اما گفت که فقط یک مسئله زمان است که دوباره دستگیر شود.

او می‌گوید: «من واقعاً می‌خواستم بمانم، و بزرگترین آرزوی من، و همچنین هزاران نفر دیگر که مجبور به فرار شده‌اند، بازگشت به خانه است.

"من می خواهم به خانه برگردم، اما این در حال حاضر غیرممکن است و بلاروس دیگر یک خانه واقعی نیست. این فقط یک زندان است."

هر روز هفته، Uncovering Europe یک داستان اروپایی را ارائه می دهد که فراتر از سرفصل ها است. برای دریافت هشدارهای روزانه و سایر اعلان های اخبار فوری، برنامه یورونیوز را دانلود کنید. در دستگاه های اپل و اندروید موجود است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب