ایالات متحده نیروهای خود را برای استقرار در اروپا آماده می کند، در حالی که متحدان اوکراین در حال بررسی گزینه ها هستند.

[ad_1] به دستور رئیس جمهور بایدن، پنتاگون حدود 8500 سرباز مستقر در ایالات متحده را نسبت به استقرار احتمالی در

توسط EMROOZTAFAHOM در 5 بهمن 1400
[ad_1]

به دستور رئیس جمهور بایدن، پنتاگون حدود 8500 سرباز مستقر در ایالات متحده را نسبت به استقرار احتمالی در اروپا در بحبوحه نگرانی های فزاینده از حرکت احتمالی نظامی روسیه علیه اوکراین هشدار می دهد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه گفت که هیچ تصمیم نهایی در مورد استقرار این نیروها گرفته نشده است، که به گفته او تنها در صورتی اتفاق می افتد که ائتلاف ناتو تصمیم به فعال کردن یک نیروی واکنش سریع "یا در صورت ایجاد شرایط دیگر" بر سر تنش های نظامی داشته باشد. اوکراین.

کربی با بیان اینکه هیچ نیرویی در خود اوکراین مستقر نیست، گفت: «این در مورد اطمینان دادن به متحدان خود در ناتو است.

کربی گفت، لوید آستین، وزیر دفاع، به بایدن توصیه کرده است با توجه به نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فشار نظامی خود بر اوکراین را کاهش نمی‌دهد، به بایدن دستور دهد تا 8500 سرباز برای استقرار احتمالی در اروپا آماده شوند.

کربی گفت که آماده شناسایی واحدهای مستقر در ایالات متحده نیست زیرا هنوز در حال اطلاع رسانی هستند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که متحدان خود را در جناح شرقی تقویت خواهیم کرد و این گفتگوها و گفتگوها قطعاً بخشی از آنچه مقامات امنیت ملی ما برای چندین هفته با همتایان خود در حال گفت‌وگو بوده‌اند، بوده است». .

به گفته کاخ سفید، اواخر دوشنبه، بایدن قرار بود با چندین رهبر اروپایی در مورد تشدید ارتش روسیه و پاسخ‌های احتمالی به تهاجم مصاحبه ویدیویی داشته باشد.

این اقدام پنتاگون در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین روسیه و غرب به دلیل ترس از برنامه مسکو برای حمله به اوکراین افزایش یافته است، ناتو درباره استقرار بالقوه نیروها و کشتی‌ها، بریتانیا گفته است که برخی دیپلمات‌ها را از کیف خارج می‌کند، و ایرلند نیز ارتش روسیه آینده را محکوم می‌کند. بازی ها ساحل آن

پیش از اعلام ایالات متحده، بیانیه ائتلاف غربی خلاصه ای از اقداماتی بود که قبلاً توسط کشورهای عضو شرح داده شده بود، اما به نظر می رسد بررسی آنها تحت پرچم ناتو برای نشان دادن قاطعیت باشد.

غرب در حال افزایش لفاظی های خود در جنگ اطلاعاتی است که با مخالفان در اوکراین همراه است.

روسیه حدود 100000 سرباز را در نزدیکی مرز با اوکراین جمع آوری کرده است و از ناتو خواسته است که قول دهد هرگز اجازه نخواهد داد اوکراین به آن بپیوندد و سایر اقدامات مانند استقرار نیروهای اتحاد در کشورهای بلوک شوروی سابق را محدود کند. برخی از آنها، مانند هر وعده‌ای مبنی بر ممنوعیت دائم اوکراین، نقطه شروعی برای ناتو نیستند - بن‌بستی ایجاد می‌کنند که بسیاری می‌ترسند تنها به جنگ ختم شود.

روسیه برنامه ریزی برای تهاجم را رد می کند و می گوید که اتهامات غرب صرفاً پوششی برای تحریکات برنامه ریزی شده خود ناتو است. در روزهای اخیر، دیپلماسی پرمخاطره ای وجود داشته است که نتوانسته هیچ پیشرفت یا مانوری در هر دو طرف ایجاد کند.

ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که "بازدارندگی" خود را در منطقه دریای بالتیک افزایش می دهد.

دانمارک یک ناوچه می فرستد و هواپیماهای جنگنده F-16 به لیتوانی دارد، اسپانیا چهار فروند جنگنده به بلغارستان و سه کشتی به دریای سیاه برای پیوستن به نیروی دریایی ناتو می فرستد و فرانسه نیز آماده اعزام نیرو به رومانی است. هلند همچنین قصد دارد در ماه آوریل دو جنگنده F-35 را به بلغارستان بفرستد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: ناتو تمام اقدامات لازم را برای محافظت و دفاع از همه متحدان انجام خواهد داد. ما همیشه به هر گونه وخامت محیط امنیتی خود از جمله با تقویت دفاع جمعی خود پاسخ خواهیم داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مسکو گفت که ناتو و ایالات متحده در پشت تشدید تنش ها هستند نه روسیه.

«همه اینها به دلیل کاری که ما، روسیه انجام می دهیم، اتفاق نمی افتد. پسکوف به خبرنگاران گفت: این به دلیل کاری است که ناتو و ایالات متحده انجام می دهند.

اعلام ناتو در حالی منتشر شد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا به دنبال نمایش وحدت جدیدی در حمایت از اوکراین و نوشتن نگرانی در مورد اختلافات در مورد بهترین راه برای مقابله با هرگونه تجاوز روسیه بودند.

وزیران در بیانیه‌ای گفتند اتحادیه اروپا آمادگی‌ها را برای تحریم‌ها افزایش داده و هشدار دادند که «هر گونه تجاوز نظامی بیشتر روسیه علیه اوکراین عواقب و هزینه‌های سنگینی را به همراه خواهد داشت».

به طور جداگانه، اتحادیه اروپا همچنین متعهد به افزایش حمایت مالی از اوکراین متخاصم است و قول داده است که بسته ویژه 1.2 میلیارد یورویی وام و کمک های بلاعوض را در اسرع وقت اجرا کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت‌وگو کرد و گفت که ایالات متحده پاسخ‌های کتبی به پیشنهادهای مسکو را در این هفته به روسیه ارائه می‌کند و امیدوار است که هرگونه تهاجم حداقل برای چند روز دیگر به تعویق بیفتد.

غرب با نگرانی حرکت نیروهای روسی و بازی های جنگی در بلاروس را برای هرگونه نشانه ای از تهاجم تماشا می کند.

روسیه قبلاً یک بار به اوکراین حمله کرده و شبه جزیره کریمه را در سال 2014 ضمیمه کرده است. همچنین از جدایی طلبان اوکراینی طرفدار روسیه که با دولت کی یف در منطقه شرقی این کشور موسوم به دونباس می جنگند، حمایت کرده است.

حدود 14000 نفر در این درگیری کشته شدند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا از اقدام ایالات متحده پیروی خواهد کرد و به خانواده های کارکنان سفارت اروپا در اوکراین دستور خروج خواهد داد یا خیر، گفت که اتحادیه "همین کار را نخواهد کرد".

بریتانیا اعلام کرده است که برخی دیپلمات ها و وابستگان خود را از سفارت خود در کیف خارج می کند.

نخست وزیر بوریس جانسون گفت که تهاجم اجتناب ناپذیر نیست، اما "اطلاعات تا حد زیادی تیره و تار است". وی افزود که معتقد است "عقل هنوز هم می تواند غالب باشد".

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفت: تصمیم آمریکا یک "گام زودرس" و نشانه "احتیاط بیش از حد" است. او گفت که روسیه برای بی ثبات کردن اوکراین در حال کاشت وحشت در بین اوکراینی ها و خارجی ها است.

آلمان چنین دستوری را صادر نکرده است و آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه تاکید کرد که "ما نباید به ناآرامی بیشتر در این وضعیت کمک کنیم."

در اجلاس اتحادیه اروپا، سیمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند، گفت که او همکاران خود را در مورد بازی های نظامی برنامه ریزی شده روسیه در 240 کیلومتری جنوب غربی ایرلند - در آب های بین المللی اما در منطقه اقتصادی انحصاری ایرلند، توضیح خواهد داد.

«اکنون زمان افزایش فعالیت‌های نظامی و تنش‌ها در چارچوب آنچه در اوکراین و در اوکراین اتفاق می‌افتد نیست. او گفت. وی افزود: «این واقعیت که آنها تصمیم می گیرند این کار را در مرزهای غربی، اگر بخواهید، اتحادیه اروپا، در سواحل ایرلند انجام دهند، چیزی است که ما فکر می کنیم به سادگی قابل استقبال نیست.

اعضای ناتو، استونی، لتونی و لیتوانی گفته اند که قصد دارند موشک های ضد تانک و ضدهوایی آمریکا را به اوکراین بفرستند، اقدامی که واشنگتن تایید کرده است.

در گفتگو با متحدان اروپایی در طول بحران، مقامات دولت گفتند که آنها آگاه بودند که روابط تجاری، انرژی و مالی اروپا با روسیه بسیار مهمتر از روابط ایالات متحده است.

اقتصاد پرنوسان روسیه بیش از حد به صادرات انرژی وابسته است.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین جاه طلبی خود را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد به ویژه در بخش هایی مانند دفاع و هوانوردی غیرنظامی به وضوح اعلام کرده است، اما ایالات متحده و متحدان اروپایی در تولید و صادرات فناوری، نرم افزار و تجهیزاتی که برای روسیه حیاتی هستند، موقعیت مسلط دارند. . .

در جریان مذاکرات، مقامات اروپایی تاکید کردند که آنها «تحلیل و درک حقوقی دارند [...] به گفته یکی از مقامات ارشد دولت دوم، چه چیزی واقعاً به روسیه آسیب می رساند "و "هزینه های امنیتی" چه می تواند باشد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب