آیا اجباری بودن واکسن نتیجه معکوس دارد؟

[ad_1] در حالی که کشورهای اروپای غربی برخی از بالاترین سطوح واکسیناسیون را در جهان دارند، آنها همچنان بر متقا

توسط EMROOZTAFAHOM در 23 دی 1400
[ad_1]

در حالی که کشورهای اروپای غربی برخی از بالاترین سطوح واکسیناسیون را در جهان دارند، آنها همچنان بر متقاعد کردن آخرین بخش از مردمی که دارند اصرار دارند.

برای برخی از پایتخت های اروپایی، این کارت واکسن است. برای دیگران اجباری کردن ضربات مشت است.

برای مثال، اتریش، بدون در نظر گرفتن سن یا شغل، واکسیناسیون را در 1 فوریه اعمال کرد. یونان و ایتالیا به افراد بالای 60 و 50 سال دستور داده اند واکسینه شوند یا جریمه شوند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه از واکسیناسیون اجباری در این کشور حمایت کرد که انتظار می رود قانونگذاران در اواخر این ماه درباره آن بحث کنند. در حال حاضر، این کشور محدودیت هایی را برای افراد واکسینه نشده اعمال کرده است و برای ورود به کافه ها، رستوران ها و بیشتر مکان های فرهنگی و تفریحی، مدرک واکسیناسیون یا بهبودی از کووید مورد نیاز است. فرانسه که قبلاً دارای کارت بهداشت است، انتظار می رود اواخر این ماه آن را به مشابه آلمانی تغییر دهد.

اما دانشمندان علوم رفتاری نسبت به تأثیری که چنین اقداماتی می تواند داشته باشد، محتاط هستند.

جولیا ون ورت، استاد دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه آمستردام به یورونیوز گفت: «فکر می‌کنم اگر این مقررات را بیش از حد سخت‌گیری کنید، افراد واقعی در برابر کلاهبرداران اقلیت انعطاف‌پذیرتر خواهند شد».

او افزود: "و من فکر می کنم که این خطر در دراز مدت است." این امر باعث شکاف جامعه خواهد شد و همچنین در درازمدت در مورد موضوعات دیگر، ممکن است نبردهای بزرگتر و دوقطبی شدن بیشتر رخ دهد."

افراد واکسینه نشده را "بخورید".

تغییر آتی در قانون در فرانسه - جایی که حدود 91٪ از بزرگسالان به طور کامل واکسینه شده اند و 79٪ از کودکان 12 تا 17 ساله - مردم را وادار به حضور در خیابان ها کرده است.

بیش از 105000 نفر روز یکشنبه در سراسر کشور علیه "مجوز واکسن" راهپیمایی کردند - چهار برابر بیشتر از 18 دسامبر.

رئیس جمهور امانوئل ماکرون ممکن است آنها را تشویق کرده باشد. او اوایل این ماه گفت که "افراد واکسینه نشده، من واقعا می خواهم آنها را عصبانی کنم."

کارشناسان می گویند، اما این نوع زبان می تواند معکوس باشد.

پروفسور مارتین پیکرزگیل، رئیس جامعه شناسی علم و پزشکی در دانشگاه ادینبورگ، به یورونیوز گفت که "نگران است که اظهارات ماکرون به جای ایجاد انگیزه در مردم برای مشارکت در واکسیناسیون، خطر ایجاد مجدد بی اعتمادی و کنار گذاشتن اقدامات بهداشت عمومی را به همراه داشته باشد".

با این حال، مکرون می تواند استدلال کند که استراتژی دولت فرانسه تاکنون موفق بوده است. این امر باعث شد تا افراد با درخواست از متخصصان بهداشت برای دریافت تزریق و انتشار مجوز بهداشتی خود برای بیماری کووید، واکسینه شوند، که نشان می دهد دارنده آن یا به طور کامل واکسینه شده است، یا قبلاً از بیماری بهبود یافته است یا اخیراً آزمایش منفی داده است. این راهبردی است که پاریس به توانایی سیستم بهداشتی برای مقاومت در برابر هجوم بی‌سابقه عفونت‌ها اخیرا نسبت می‌دهد.

اطلاعات واکسنی که ما به آن اعتماد داریم؟

به طور گسترده اعتقاد بر این است که مجوزهای COVID در هدایت افراد برای واکسینه شدن موفق هستند. مطالعه ای از تاثیر آن در دانمارک، اسرائیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان و سوئیس منتشر شده است از مجله پزشکی The Lancet در ماه دسامبر دریافتند که آنها منجر به افزایش واکسیناسیون 20 روز قبل از تجویز در پیش بینی، با اثر ماندگار تا 40 روز پس از آن شدند.

و با این حال، علیرغم محدودیت های زندگی روزمره مردم، برخی هنوز واکسیناسیون را کنار می گذارند.

به گفته آن فشارسنج اتحادیه اروپا در می 2021 منتشر شد، دلایل اصلی عدم واکسینه نشدن در برابر کووید-19 این باور است که واکسن ها هنوز به اندازه کافی آزمایش نشده اند و نگرانی در مورد عوارض جانبی.

این نظرسنجی که بیش از 26000 نفر بالای 15 سال را در تمامی 27 کشور عضو بلوک مورد بررسی قرار داد، همچنین نشان داد که بیشترین اعتماد شهروندان اتحادیه اروپا برای ارائه اطلاعات قابل اعتماد در مورد واکسن کووید -19، متخصصان بهداشت و مقامات بهداشت ملی هستند. (به ترتیب 61 و 44 درصد).

دولت های اتحادیه اروپا و ملی به ترتیب با 20 درصد و 19 درصد بالاتر از مقامات منطقه ای و محلی و رسانه ها (14 درصد و 11 درصد) در رتبه سوم قرار گرفتند.

"اعتماد، ارتباطات باز و مشارکت از ویژگی های اساسی همه کمپین های بهداشت عمومی است. Pickersgill گفت: "نکته مهم این است که نمی توان به سادگی به اعتماد نیاز داشت: بلکه اعتبار سیاست گذاران بهداشت عمومی باید به وضوح نشان داده شود."

وی افزود: "مزایا و خطرات واکسیناسیون باید به وضوح و آشکارا اعلام شود، در غیر این صورت مردم به طور قابل درک احساس می کنند که اطلاعات آنها پنهان است، که باعث بی اعتمادی می شود."

همه افراد واکسینه نشده ضد اپیلاسیون نیستند

در همین حال، ون ویرت نسبت به جمع آوری اقلیت هایی در اروپای غربی که هنوز واکسن را دریافت نکرده اند به عنوان ضد واکسن هشدار داد و در عوض گفت که آنها "گروهی ناهمگون از مردم" هستند که شامل جوامعی می شود که اطلاعات نادرست سریعتر پخش می شود. این افراد ممکن است افرادی با پیشینه اقتصادی-اجتماعی پایین تر، دانشجویان و مهاجران باشند، اما همچنین افرادی که در مورد سابقه پزشکی خود تردید دارند و نیاز به توجه ویژه به نگرانی های خود دارند.

او گفت: «من فکر می‌کنم دولت‌ها باید ابتدا تمام تلاش خود را برای دسترسی به این افراد قبل از (سایر) محدودیت‌ها انجام دهند.

او و همچنین شخصیت‌های مذهبی از جمله امامان و کشیش‌ها گفت: «بهتر است، مثلاً افرادی که مستقل از دولت هستند، به آنها دسترسی پیدا کنند و پزشکان می‌توانند نقش مهمی در اینجا ایفا کنند.

او به عنوان مثال، به موفقیت هایش اشاره کرد "خط تلفن تردید" در هلند که افراد واکسینه نشده تماس می گیرند تا نگرانی های خود را با متخصصان پزشکی در میان بگذارند. این سرویس به طور متوسط ​​روزانه 1000 تماس دریافت می کند.

آیا واکسن های اجباری کار می کنند؟

برای ون ورت، تأثیر معرفی واکسن‌های اجباری در اروپای غربی احتمالاً محدود خواهد بود.

او گفت: «آنچه من از تحقیقات می‌دانم این است که ارزش افزوده اجباری شدن زمانی بیشتر می‌شود که میزان واکسیناسیون کمتر باشد.»

وی افزود، علاوه بر این، بعید است که آنها بر افرادی که از نظر ایدئولوژیک با واکسن مخالف هستند، تأثیر بگذارند.

«مردم مخالف موم، آنقدر متقاعد شده اند که با هیچ چیز قانع نخواهند شد. به نظر من بهتر است این افراد را برای مدتی به حال خود رها کنیم و مدام اینقدر به آنها توجه نکنیم. او در پایان گفت: هر چه بیشتر مورد انگ باشند، در نهایت کمتر می خواهند واکسن را دریافت کنند.

Pickersgill همچنین در مورد تأثیر آنها محتاط بود و به یورونیوز گفت که "مجوزها ممکن است" به طور انحصاری کار کنند به این معنا که ممکن است برخی از افرادی را که نگران اثرات واکسن هستند مجبور کنند پیشنهاد واکسیناسیون را بپذیرند.

او استدلال کرد: "با این حال، این می تواند به قیمت دامن زدن به بی اعتمادی عمومی و ایجاد یک نقطه کانونی برای نارضایتی هایی باشد که می تواند واکنش گسترده تر بهداشت عمومی را تضعیف کند."

بیش از 69٪ از جمعیت اتحادیه اروپا / EEA در حال حاضر به طور کامل در برابر خطر ابتلا به بیماری های جدی محافظت می شوند، اما تفاوت های زیادی در 31 کشور در منطقه وجود دارد.

دانمارک و پرتغال بیش از 82 درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده اند، در حالی که اتریش، بلژیک، فنلاند، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، آلمان، هلند، نروژ و اسپانیا سطح بین 70 تا 78 درصد دارند. با این حال، کشورهای شرقی چندان موفق نیستند. بلغارستان هنوز نتوانسته است یک سوم جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کند، در حالی که درصد در رومانی و اسلواکی زیر 50 درصد است.

هر روز هفته، Uncovering Europe یک داستان اروپایی را ارائه می دهد که فراتر از سرفصل ها است. برای دریافت هشدارهای روزانه و سایر اعلان های اخبار فوری، برنامه یورونیوز را دانلود کنید. در دستگاه های اپل و اندروید موجود است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب