آنتونی بلینکن: مهمترین چیز برای روسیه این است که بفهمد اقدامات عواقبی دارد.

[ad_1] تجمع نیروهای نظامی مسکو در نزدیکی مرز با اوکراین به تنش بین ناتو، اتحادیه اروپا و روسیه دامن زده است.

توسط EMROOZTAFAHOM در 12 آذر 1400
[ad_1]

تجمع نیروهای نظامی مسکو در نزدیکی مرز با اوکراین به تنش بین ناتو، اتحادیه اروپا و روسیه دامن زده است. بین دیپلماسی و تهدید تحریم های شدیدتر، نشست وزرای خارجه سوئد به دنبال پرهیز از هرگونه رویارویی با کرملین است.

افی کوتزوکوستا از یورونیوز پس از گفتگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفتگو کرد.

افی کوتزوکوستا:

«شما گفتید شواهدی از برنامه های روسیه برای حمله به اوکراین وجود دارد. پس چقدر به یک رویارویی نظامی نزدیک هستیم؟

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

«خب، ما از نیت رئیس جمهور پوتین اطلاعی نداریم. ما نمی دانیم که آیا او تصمیم گرفته است که اقدام تهاجمی و جدیدی علیه اوکراین انجام دهد یا خیر، اما آنچه می دانیم این است که او در حال ایجاد ظرفیت برای انجام این کار و انجام این کار در کوتاه مدت است - و این بسیار بسیار نگران کننده است. و نه فقط برای ما این در مورد بسیاری از شرکا در سراسر اروپا صدق می کند. من قبل از آمدنم به سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشست ناتو بودم و این نگرانی گسترده است. بنابراین، برای من و ما بسیار مهم بود که اشتباهی را که می‌توان به تجاوز مجدد علیه اوکراین انجام داد، به وضوح به روسیه منتقل کنیم، پیامدهای جدی که منجر به این باور ما می‌شود که هر اختلافی که وجود دارد به بهترین وجه از طریق دیپلماسی حل می‌شود. به ویژه از طریق اجرای توافقات مینسک که هرگز اجرایی نشده است.

افی کوتزوکوستا:

"اما شما به تازگی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ملاقات داشتید. آیا در حال حاضر نشانه ای از نیات او دارید؟ حال و هوا چگونه بود؟ و آیا پیامی دارید مبنی بر اینکه تنش زدایی قریب الوقوع است؟"

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

ما یک گفتگوی بسیار مستقیم و صریح داشتیم، همانطور که معمولاً انجام می دهیم. بدون مناقشه خیلی خیلی حرفه ای خیلی صریح. و من با او در میان گذاشتم زیرا مهم است که بتوانیم مستقیماً این موضوع را به اشتراک بگذاریم، ارتباط مستقیم، نه فقط در تلویزیون یا مطبوعات، بلکه برای صحبت رو در رو، زیرا می‌خواستم او نگرانی‌های ما را درک کند، پیامدهای آن اگر نگرانی‌های ما با تجاوز روسیه به رسمیت شناخته شود، اما همچنین معتقدیم بهترین راه رو به جلو دیپلماسی است، روسیه تنش‌زدایی، خروج نیروهایش و تعهد معنادار به اجرای توافق مینسک است.»

افی کوتزوکوستا:

"آیا می توانید بگویید که اکنون به یک پیشرفت یا کاهش تنش نزدیک تر شده اید؟"

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

«آنچه می توانم بگویم این است که آقای لاوروف به رئیس جمهور پوتین گزارش خواهد داد. البته من با پرزیدنت بایدن هم همین کار را می کنم. من انتظار دارم که روسای جمهور در آینده نزدیک صحبت کنند و به راه خود ادامه دهند. اما اولین و مهمترین چیز این است که خیلی واضح و مستقیم در مورد اینکه چگونه این موضوع را می بینیم، نگرانی هایمان چیست، چه خواهیم کرد و چه چیزی را ترجیح خواهیم داد، صحبت کنیم. انجام شود که عبارت است از از سرگیری دیپلماسی و در نهایت حل و فصل اشغال این مناطق در اوکراین."

افی کوتزوکوستا:

بنابراین، آیا برنامه خاصی برای دیدار بین دو رئیس جمهور وجود دارد؟

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

انتظار من این است که در آینده نزدیک صحبت کنند.

افی کوتزوکوستا"

«شما نسبت به عواقب جدی در صورت حمله نهایی روسیه به اوکراین هشدار داده اید. منظورت از اون چیه؟ و چقدر برای رفتن آماده هستید؟ آیا آماده فراتر از تحریم های اقتصادی هستید؟

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

«پیامدهای اقتصادی تأثیر قوی خواهد داشت. من فکر می کنم جهان این پیامدها برای مسکو به خوبی شناخته شده است و امیدوارم رئیس جمهور پوتین این را در محاسبات خود لحاظ کند. در عین حال، ایالات متحده و سایر کشورها در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که اوکراین ابزاری برای دفاع از خود دارد. و البته، اگر تهدیدی برای اتحاد ناتو وجود داشته باشد، ما مطمئن خواهیم شد که به تقویت توان دفاعی خود ادامه خواهیم داد. اما روی کلمه تدافعی هم تاکید دارم. ناتو یک اتحاد دفاعی است، نه یک اتحاد تهاجمی. ما برای محافظت و امنیت اعضای خود اینجا هستیم، اما همچنین برای کمک به شرکای مانند اوکراین در صورت خطر تجاوز، از خود دفاع کنند. بنابراین ما روی آن تمرکز کرده ایم. اما من فکر می کنم مهم ترین چیزی که روسیه باید درک کند این است که اقدام عواقبی دارد. این عواقب واقعی است. آنها به نفع روسیه نیستند و درگیری به نفع کسی نیست. فقط این را اضافه کنم. EurLex-2 en پرزیدنت بایدن، که چند ماه پیش با رئیس جمهور پوتین در ژنو صحبت کرد، گفت که ترجیح قوی ما در ایالات متحده داشتن یک رابطه باثبات و قابل پیش بینی با روسیه است. روسیه که بار دیگر به شدت علیه اوکراین حرکت می کند، دقیقاً در جهت مخالف، باثبات و قابل پیش بینی حرکت می کند. من فکر نمی‌کنم این برای هیچ یک از ما خوب باشد، اما رئیس‌جمهور به همین صراحت گفت. اگر روسیه تصمیم بگیرد بی‌ملاحظه عمل کند، ما پاسخ خواهیم داد.»

افی کوتزوکوستا:

فقط به تحریم ها اشاره می کنید؟ و من به شما خواهم گفت که شما، اتحادیه اروپا و ایالات متحده قبلاً تحریم هایی را اعمال کرده اید. بنابراین چه چیزی باعث می‌شود که فکر کنید این بار تحریم‌ها جواب می‌دهند زیرا به نظر نمی‌رسد پوتین در حال تغییر مسیر است؟

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

"بسیاری از چیزهایی که ما به آنها نگاه می کنیم، فکر می کنم، تاثیر بسیار قوی خواهند داشت، و آنها کارهایی هستند که ما در گذشته انجام نداده ایم و از انجام آنها خودداری کرده ایم، و روسیه به خوبی از جهان هستی آگاه است. وقتی نوبت به آن می رسد امکان پذیر است.

افی کوتزوکوستا"

«نمی‌خواهید در مورد کاری که قصد انجام آن را دارید دقیق‌تر بگویید؟»

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

- نه، در ملاء عام نیست.

افی کوتزوکوستا:

اما روسیه نسبت به پیوستن اوکراین به ناتو محتاط است. پس آیا ایالات متحده از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت خواهد کرد؟

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

این به تأسیس ناتو و معاهده واشنگتن برمی گردد، که به وضوح نشان می دهد که درهای ائتلاف به روی کسانی که می خواهند بپیوندند باز خواهد بود و می توانند دوباره معیارها را برآورده کنند. بنابراین ما در آخرین نشست ناتو بر آن تاکید کردیم. درهای ناتو باز است اما این خطری برای روسیه ایجاد نمی کند، زیرا دوباره تاکید می کنم که اتحادیه ما یک اتحادیه دفاعی است. این یک اتحادیه شفاف است. هدف آن روسیه نیست. تهدیدی برای روسیه نیست. و در واقع، متأسفانه، تنها اقدامات تهاجمی که در سال های اخیر در منطقه یورو آتلانتیک دیده ایم، تجاوز روسیه به گرجستان و سپس علیه اوکراین بوده است. و ما نیازی به تکرار آن در اوکراین نداریم."

افی کوتزوکوستا:

ما همچنین شاهد تنش های فزاینده در امتداد مرزهای اروپا، به ویژه با بلاروس بوده ایم، و آنچه اتحادیه اروپا می گوید یک حمله ترکیبی با هزاران مهاجر است که مجبور به ورود به لهستان، لتونی و لیتوانی شده اند. پس آیا به نظر شما روسیه واقعاً بزرگترین است؟ تهدیدی برای اروپا و غرب؟

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا:

«خب، با اقداماتش، از جمله برخی از اقداماتی که در گذشته انجام داده است، و همچنین تهدید اقداماتی که در اوکراین می بینیم، یک مشکل واقعی است و ضروری نیست و نباید اینطور باشد. ما همچنین در زمینه هایی که منافع ما تداخل دارد، با هم کار می کنیم، به عنوان مثال، در گفتگوی امروز من با لاوروف، وزیر امور خارجه، در مورد ایران و منافع متقابل خود برای اینکه ببینیم ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد، صحبت کردیم. در واقع، ما با شرکای اروپایی خود و همچنین با چین در مذاکرات وین همکاری خوبی داریم. ما همچنین در قفقاز با هم کار می کنیم، جایی که هر دو در آذربایجان و ارمنستان علاقه مندیم و اختلافات پیرامون قره باغ کوهستانی و همچنین روابط گسترده تر آنها را به شیوه ای پایدار و پایدار حل می کنیم. بنابراین فکر می‌کنم ما باید بتوانیم روی چیزهایی با هم کار کنیم که به نفع دوجانبه است، اما چیزهایی مانند تجاوز مجدد به اوکراین این کار را بسیار بسیار دشوار می‌کند.»


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب