پارتیشن بندی مقالات روز کامپیوتر نمایندگی اچ پی واحد تعمیرات و فروش محصولات اچ پی

این برنامه کاربردی هم مثل رفقایش امکاناتی مانند ساخت پارتیشن، تغییر و تحول اندازه درایوها، حذف، فرمت و جابه‌جا

توسط EMROOZTAFAHOM در 1 مهر 1401
این برنامه کاربردی هم مثل رفقایش امکاناتی مانند ساخت پارتیشن، تغییر و تحول اندازه درایوها، حذف، فرمت و جابه‌جایی درایوهای هارد را مهیا می‌آورد. علاوه بر این‌ها، به شما قابلیت توسعه و گسترش پارتیشن را هم می‌دهد. امروزه ابزارهای متفاوت رئیس HDD در بازار وجود داراست که می‌تواند به ایجاد، قالب‌بندی یا این که حذف پارتیشن‌های سیستم جهت سلامت نگه داشتن آن کمک کند. ابزارهای مدیریت دیسک خیر تنها به رئیس دیسک دشوار رایانه شما کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند گونه های پارتیشن هارد اکسترنال را نیز مدیر کنند. در همین مقاله از پلازا اساسی معرفی برترین برنامه های پارتیشن بندی هارد، یار شما خواهیم بود. همواره تعیین بهترین نرم افزار پارتیشن بندی از دغدغه‌های بخش اعظمی از اعضا بوده و ادله همین امر نیز آلرژی داده‌های سیستمی برای کاربران است. توصیه می کنیم که از کل حجم هارد خویش به کارگیری کنید و کل آن را پارتیشن بندی هارد دیسک کنید. درحال حاضر پارتیشنی که می خواهید در آن سیستم عامل را کارگزاشتن کنید، گزینش کرده و مورد Format را بزنید. که این عمل بوسیله نرم افزارهای پارتیشن بندی هارد دیسک قابل انجام است. پارتیشن بندی هارد دیسک یک عدد از مهمترین و اصلی ترین اقداماتی میباشد که بعد از خرید یک سیستم تازه بایستی انجام داد. پارتیشن بندی هارد مربوط به قطعه هارد در کامپیوتر یا این که لپ تاپ است. بعد از معلوم نمودن فرمت پارتیشن بندی، باید در قاب مشکی پارتیشن کلیک راست کرده و از فی مابین گزینه ها، New Simple Volume را تعیین نمایید. حال گنجایش درایوها را بر اساس مگابایت انتخاب کرده و درایوهای تولید شده را اسم گذاری کنید. آنگاه از انتخاب اسم اهمیت زدن مورد FINISH، پروسه پارتیشن بندی درایوهای لپ تاپ دل دارای ابزارهای ویندوز به نقطه نهایی می رسد. پارتیشن بندی درایو اکسترنال ( هارد اکسترنال یا درایو اس اس دی اکسترنال) به شما اذن می دهد تا پوشه ها و مستندات خویش را به رخ تروتمیز تر و در دسترس تری ذخیره سازی کنید. برای انجام این کار هم می‌توانید از قابلیت و امکان های خود ویندوز به کار گیری کنید و نیز از قابل انعطاف افزار پارتیشن بندی هارد اکسترنال استفاده کنید. در همین نوشته ما به آموزش پارتیشن بندی درایو اکسترنال از طریق ویندوز و بدون نیاز به کارگزاشتن قابل انعطاف افزار اضافه می پردازیم. عمومی در صورت اندک دقتی کاربر داشتن یکسری پارتیشن ممکن هست باعث از دربین رفتن اطلاعات او شود. عضو توانا خواهد بود دیتا ها و دیتاها خود را در مسیرهای متفاوت ذخیره کند. نام، پست الکرونیکی و وب وبسایت من را به جهت ارسال نظر در آینده در همین مرورگر ذخیره کن. پارتیشن امداد می نماید که هنگامی که ما فقط یک درایو فیزیکی داریم، درایو ها را انقطاع نماییم و به جهت هر پارتیشن یک drive letter اختصاصی داشته باشیم.

پارتیشن بندی هارد اکسترنال با ابزارهای رایگان ویندوز

راه سوم برای این عمل این است که دو کلید Windows key و R را همزمان بزنید و امر diskmgmt.msc را در پنجره Run تایپ و اینتر نمایید تا پنجره Disk Management باز شود. سیستم ادله ویندوز دارای نسخه های متعددی می باشد که هر کدام خصوصیت های مختص خویش را دارند و از فرمت های گوناگون پشتیبانی می کنند . فرمت FAT32 مناسب سیستم دلیل های ویندوز 98 ، 2000 و ویندوز XP می باشد . به جهت ویندوز 7 ، 8 ، 8.1 و ویندوز 10 نیاز به فرمت اهمیت شتاب بالاتر و قابلیت و امکان های بیشتری می باشد ، براین اساس از فرمت NTFS پشتیبانی می نمایند. سلام خسته نباشید.من هرکاری می کنم یه فضای خالی به رنگ سبز است نمیتونم پارتیشن بندیش کنم به نظرتون مشکل از کجاست.فضای زیادی هم هست چیزی حدود ۲۵۰ گیگ. در اخیر پیشنهاد می کنیم تدریس ایجاد درایو مجازی در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و ۷ فارغ از قابل انعطاف افزار و حیاتی نرم افزار را مطالعه بفرمایید. توجه داشته باشید در صورتی که مهارت حتمی و کافی را به جهت پارتیشن بندی هارد لپ تاپ در اختیار ندارید به جهت همین کار مطلقا به واحدتعمیرات لپ تاپ سونی مراجعه کرده و از خدمت های ارائه شده در آن استعمال کنید. یک عدد از مهم ترین و با ترین نصیب های هر لپ تاپ هارد همین دستگاه می باشد. هارد ها فضاهایی میباشند که قابلیت ذخیره اطلاعات عضو بر بر روی دستگاه را قابلیت پذیر می کنند. به طور کلی هارد ها به مراد استفاده ی خوبتر و بهینه سازی فضای سیستم به پارتیشن بندی نیاز دارند. پارتیشن بندی هارد لپ تاب سونی به شما امداد می نماید تا بتوانید به طور نیز زمان هر دو ویندوز 9 و 10 را در سیستم خویش داشته باشید و از آن ها استعمال کنید.
  • به هر حال، اساسی وجود قابلیت و امکان بسط حجم پارتیشن حتی پس از کارگزاری سیستم عامل، خوب تر میباشد بر همین اساس برنامه ریزی کنید و حجم مناسب پارتیشن را در زمان روند معین کنید.
  • ولی درعوض یک عدد از بهترین ابزارهایی می باشد که می‌توانید ملازم خود داشته باشید و بر روی هر کامپیوتر اهمیت هر سیستم‌عاملی، سوای نیاز به‌نصب، از آن به کار گیری کنید.
  • مرحله بعدی مرتبط اهمیت مشخص کردن جزئیات پارتیشن تازه خواهد بود.
  • قبلا در گزینه شیوه فرمت درایو C و بقیه درایو های ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ از روش Boot ، CMD و..
برایپارتیشنبندی نمودن هاردها در این شیوه بایستی هارد به کامپیوتر وصل شده و با استعمال از بخش دستوری ویندوز یا این که Command Prompt مبادرت به پارتیشن بندی آن کرد. نخست عضو بایستی با انتخاب کلیدهای ترکیبی Window + R به منو Run وارد شود و بعد از آن عبارت CMD را تایپ کند. در همین مرحله پنجره سیاه رنگی به جهت او به اکران در خواهد آمد. در این پنجره می بایست عبارت diskpart را تایپ کند و حساس فشار دادن کلید Enter بخش Windows diskpart باز خواهد شد. در تراز بعدی باید در فضای Command Prompt امرها را به ترتیب پایین وارد نماید.

کارت حافظه

در همین نرم‌افزار مدیر هارد دیسک قابلیت جالبی به جهت مراقبت از هارد شما زمان انجام هرگونه ویرایش در پارتیشن‌ها وجود داراست که همین وضعیت محافظت از داده‌ها یا Data Protection Mode نامیده شده است. نرم افزار تغییر‌و تحول پارتیشن بندی MiniTool Partition Wizard از گونه های رایج دیسک سخت، از جمله SATA و SCSI و IDE و هارد اکسترنال و همچنین USB پشتیبانی می‌کند. همچنین همین نرم‌افزار یک دیسک را از MBR به GPT و بالعکس فارغ از از دست دادن دیتا تبدیل می‌کند. هاردی که می خواهید پارتیشن بندی کنید را از لیست هاردهای موجود تعیین کنید. در صورتی که شما روی هارد خویش پوشه و یا این که حتی سیستم عامل کارگزاشتن شده دارید باید قبل از پارتیشن بندی یک فضای غیراختصاص داده شده ساخت کنید. روی هارد خود کلیک راست نمایید و از منوی پیش رو Shrink Volume را تعیین کنید. چگونه صدا های سیستمی را در ویندوز 11 و 10 تغییر دهیم؟ در همین نوشته قصد داریم شیوه عوض کردن صدای کلیک کردن، آلارم ها، بستن برنامه و... حال در کاغذ گشوده شده می توانید اسم درایو را تعیین کنید، کافی می باشد نام موردنظر خود را در قاب Volume label وارد کنید. در نصیب Unallocated Space می توانید فضای پارتیشن بندی نشده را تماشا کنید. به جهت تغییر و تحول حجم درایو ها، باید Windows 11 را در کامپیوتر خود کارگزاشتن کرده باشید، یا این که در صورتی که ندارید، بایستی کلیدی استفاده از سی دی ویندوز یا این که فلش، آن را بوت کنید. درصورتیکه به دنبال راهی به جهت تغییر حجم درایو ها در ویندوز 11 هستید، می توانید از طرز های پایین استعمال کنید. شیوه های متمایز به جهت پارتیشن بندی Windows 11 وجود دارد، ما بی آلایش ترین رویکرد ها به جهت این کار را به صورت تصویری به شما تدریس خوا هیم داد. مسلما مشکلی ساخت نخواهد شد؛ چرا که، این پارتیشن این الان ساخته شده و خالی میباشد. در صورتی که هارد شما پارتیشن نشده باشد عمده همین فضا به نام درایو C شناخته می شود. بر بر روی استورج Storage در فضای میانی دو کلیک بزنید و بعد بر بر روی رئیس دیسک Disk Management دو کلیک بزنید.

به منظور کارگزاشتن ویندوز لینوکس در کنار ویندوز؛ بهتره از چه نوع فرمت پارتیشن بندی به کارگیری کنیم؟

نرم افزار EaseUS Partition Master بخش اعظم به همین ادله که بدون‌پول می باشد مورد توجه قرار گرفته، همچنین می‌تواند هاردهای کوچک را به هاردهای تبارک مشابه سازی کند. در همین بخش به معرفی قابل انعطاف افزارهای پارتیشن بندی می‌پردازیم. در صورتی که بخواهیم انواع پارتیشن‌ ها در هارد دیسک را بشناسیم، به طور کلی سه مدل پارتیشن بندی وجود دارااست که در هاردهای SSD نیز به همین صورت هستند. بر روی خالی هارد اکسترنال راست کلیک کرده و “” New Simple Volume را گزینش کنید. هارد اکسترنال را به کامپیوتر ویندوز 8 کامپیوتر وصل کنید، کلیدهای Windows + R را فشار دهید. در همین سرویسف کارشناسان ما خویش در محل حضور یافته و خدمات گزینه نیاز را به شما ارائه می‌دارند. پارتیشن بندی یک گونه پروسه به جهت تقسیم بندی فضای هارد سیستم شما می باشد که هر یک از بخش های هارد را به یک درایو تبدیل می نماید. اصلی همین کار می توان یک هارد دیسک را به تعدادی پارتیشن یا به عبارتی درایو تقسیم بندی نمایید. پارتیشن بندی حیاتی دو گونه می باشد که در این نوشته عملکرد داریم شما را حیاتی این دو دسته پارتیشن بندی یعنی MBR و GPT آشنا و تفاوت ها آن ها را به جهت شما ابلاغ کنیم.

راهنمای پارتیشن بندی (تقسیم نمودن ساختارهاردیسک)

به دسته ای که بتوان هر بخش را به شکل قطع و بدون تغییر و تحول در دیگر پارتیشن ها مدیر کرد از کارهای رئیس بر روی هارد دیسک هم می اقتدار از پاک نمودن هارد ، نصب ویندوز بر روی بخشی از هارد و … نام برد. پی اهمیت ما همراه باشید برای یادگیری هارد اکسترنال آرمور a85 صرفا به یاری خویش ویندوز. در سیستم عامل های ویندوزی غالبا به پارتیشن لقب Drive (درایو) هم می‌دهند به عنوان مثال درایو C ، درایو D و ... پس از خرید کردن لپ تاپ استوک یا این که جدید او‌لین گام به جهت راه و روش اندازی سیستم، پارتیشن بندی هارد است. به همین مفهوم که هارد دیسک لپ تاپ می بایست به جهت ذخیره دیتاها آماده سازی و بخش بندی شود. لازم هست پس از خرید لپ تاپ استوک لنوو و بقیه برندها پیش از نصب ویندوز مبادرت به پارتیشن بندی کنید تا فضا به جهت کارگزاشتن سیستم دلیل مهیا شود. پارتیشن بندی هارد شما را به یکسری واحد منطقی تقسیم می کنند. کاربران اکثر زمان ها پارتیشن بندی هارد را انجام نمی دهند البته خوب میباشد بدانید که پارتیشن بندی مزایای متعددی دارد از پاراگراف سازماندهی اطلاعات و قطع کردن همین اطلاعات از سیستم برهان و در سرانجام کاهش از دست رفتن دیتاها را به دنبال دارد. امروز در انزل وب تدریس تمام پارتیشن بندی هارد درایو خام یا این که حاوی اطلاعات در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ سوای قابل انعطاف افزار و اهمیت قابل انعطاف افزار در زمان کارگزاشتن ویندوز یا پس از نصب آن را تهیه کردیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم به جهت پارتیشن بندی هارد اکسترنال شما دو خط مش پیش روی دارید یک عدد استفاده از قابلیت‌های ویندوز و خط مش دوم به کارگیری از قابل انعطاف افزار پارتیشن بندی هارد اکسترنال است. پارتیشن بندی هارد اکسترنال این امکان را به شما می دهد که بتوانید داده ها باطن هارد را آراسته سازی نمایید و دسترسی و مدیر آنان سریع خیس و خوبتر انجام شود.

مراحل پارتیشن بندی هارد در کارگزاری Windows

برای دریافت اطلاعات اکثر تماس بگیرید و جزئیات را جویا شوید. هارد دیسک های امروزی ظرفیت زیاد بالایی دارند، البته رئیس این فضاها غالبا مشکل دار است. یک برنامه پارتیشن بندی‌ هارد اکسترنال مجانی میباشد که به شما قابلیت میدهد درایو، دستگاه ذخیره سازی و پارتیشن را رئیس کنید. برنامه Active Partition Manager اهمیت خاموش نمودن سیستم به شما در ایجاد، حذف، قالب بندی و نامگذاری پارتیشن یاری می‌کند. هاردهای اکسترنال انواع متفاوتی دارا هستند که شما می‌توانید استعلام بها هارد اکسترنال را به راحتی از سایت بروزکالا گرفته و خریدی هوشمندانه داشته باشید. باید توجه داشت که این شرایط فقط از هارد دیسک های پایین 2 ترابایتی پشتیبانی می نماید. علاوه بر موارد ذکر شده این برنامه کار کشته به انتقال سیستم استدلال به یک هارد دیگر و همینطور بازیابی پاریشن های از دست رفته یا حذف شده می باشد. ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا و XP سیستم برهان های پشتیبانی شده هستند. آن گاه مهم مقایسه آن مهم کالا مشابه در سایر برند ها به جهت خرید کردن مبادرت کنید. واحد راهنمای پارتیشن بندی هارد دیسک در کنار مزایایی که شرکت توشیبا مستقیما برای عضو قرار دیتا است، امکانات و تسهیلاتی دیگر هم در لحاظ گرفته میباشد که در نهایت تامین کننده کلیه نیازهای کاربران خواهد بود. باید هارد دوم را نیز تبدیل به gpt کنم؟ جور هارد وسترن ٢ ترا میباشد و به جهت 10 سال پیش به هیچ عنوان این هارد gpt می‌گردد یا خیر؟ دیتاها هارد را نیز نمیخوام از دست بدهم راهنمایی بفرمایید. بر بر روی فضای خالی هارد اکسترنال خود راست کلیک کرده و “”New Simple Volume … را گزینش کنید. بر روی “” Execute Operation در بالای منو کلیک کرده و آنگاه “” Apply را بزنید تا پارتیشن بندی HDD / SSD جدید هارد اکسترنال آخرین شود. پارتیشن بندی هارد باعث افزایش سرعت و کارایی و کاهش minimum sector size می‌شود.

چرا از مس در ساخت سیم و کابل های برق به کار گیری میشود؟

در مرحله بعدی باید فرمت پارتیشن بندی هارد لپ تاپ را دربین گزینه های MBR و GPT گزینش کنید. مدل MBR فقط به جهت حالتی مطلوب میباشد که حافظه ذخیره سازی در دسترس شما کاهش از 2 ترابایت باشد. به جهت ظرفیت های بالای دو ترابایت بایستی از فرمت GPT استعمال کنید. یکی دیگر از ابزار های کارا در رئیس هارد دیسک، Disk Management خویش ویندوز است که سوای تردید یکی از توانا ترین ابزارهای مدیر دیسک می باشد، هر چند ممکن می باشد کمتر کاربری از خصوصیت های آن باخبر باشد. فعالیت با Disk management از پاراگراف مباحثی است که در عصر MCITP در Configuring Windows 7 در زمینه مدیریت دیسک ها در کلاینت و در Application Infrastructure در راستا رئیس دیسک ها در سرور مفصلا دعوا می شود. برای داشتن درکی خوب تر از شیوه سایت منبع، خوبتر هست در آغاز کلیدی خود هارد دیسک به رخ مبنا ای آشنا شوید. در ادامه به باز‌نگری پارتیشن بندی تمام در کارگزاشتن ویندوز می پردازیم. چگونه می قدرت یک هارد اکسترنال را در ویندوز 7، 8 و 10 پارتیشن بندی کرد؟ همین مقاله را مطالعه نمایید تا بتوانید شیوه پارتیشن بندی هارد اکسترنال را یاد بگیرید و از آن برای ذخیره پرسرعت پوشه ها استعمال کنید. سه راه برای انجام این فعالیت وجود دارد؛ ولی چرا شما باید یک هارد اکسترنال را پارتیشن بندی کنید؟ ملازم چیکاو باشید. یک عدد دیگر از بهترین قابل انعطاف افزار های پارتیشن بندی، IM-Magic Partition Resizer است. حساس این برنامه شما توانا به انتقال پارتیشن‌ها، تغییر‌و تحول سایز، کپی، حذف و فرمت و همینطور تبدیل فرمت و نهفته نمودن آن ها هستید. کل همین گزینه‌ها نیز به‌راحتی در دسترس قرار می‌گیرند و شما فقط کافی می باشد بر روی هارد مدنظرتان راست کلیک کنید تا به آن‌ها دست پیدا کنید. این گزینه وقتی به عمل می‌آید که فضای هارد دیسک شما مالامال شده باشد و بخواهید از هارد دیسک جدیدی ]در کنار قبلی[ استعمال نمایید. منتها به جای اینکه از آن دیسک به تیتر یک پارتیشن تماما جدا استعمال کنید؛ آن دیسک (یا چکیده از آن) منتخب از پارتیشنی خواهد شد که روی دیسک اولیه قرار گرفته است. در نهایت و پس از انجام تنظیمات بالا، می‌توانید بر روی Apply کلیک کنید تا مراحل پارتیشن بندی هارد اکسترنال شروع شود. به جهت تولید پارتیشن بعدی، بایستی روند بالا را مجدد تکرار کنید. چنانچه مدتی از یک هارد اکسترنال استفاده کرده اید و نیاز دارید مجددا آن را پارتیشن کنید، می‌توانید تدریس ذیل را برای تولید پارتیشن بر روی آن دنبال کنید. برای انجام چنین کاری دو طرز وجود دارد که هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. کار پارتیشن بندی در این مرحله به اتمام می‌رسد البته بهتر کیفیت هارد اکسترنال adata می باشد قبل از ذخیره هر پوشه در پارتیشن نو در آغاز یک توشه آن را فرمت کنید. در ادامه بایستی ظرفیتی را که قصد درید به پارتیشن جدید اختصاص دهید را تعین کنید.

چگونه فایل های از دست رفته اکسل را بازیابی کنیم؟

در در آغاز هارد اکسترنال خود را از نحوه کابل USB به کامپیوتر وصل نمایید در صورتی که هارد شما تندرست باشد سیستم شما به شکل خوکار هارد را شناسایی می‌کند. این درایوها گرچه مانند درایوهای فیزیکی به نظر می‌رسند البته کارکرد آنان را ندارند. این پارتیشن‌ها به شکل درایوهای مستقل اکران داده میگردند البته کماکان بر روی یک قطعه سخت‌افزاری منفرد قرار دارند. به کار گیری از پارتیشن‌های جدا از هم مزیت‌هایی که به کارگیری از درایوهای فیزیکی مستقل از نیز دارااست را ارائه نمی‌کند. O&O BlueCon تمام برنامه ها را مستقیما از طرز یک رسانه قابل بوت (CD / DVD یا USB stick) روش اندازی می نماید و به این ترتیب می تواند خطر از دست رفتن دیتا ها از نحوه رونویسی داده ها بر روی کامپیوتر را در دست گرفتن کند. کافیست این قابل انعطاف افزار را بر بر روی یک سی دی، دی وی دی یا پیکان ذخیره کرده و در مواقع مورد نیاز از آن استعمال کنید. ۱- روی درایو D که فضای خالی به اندازه دارد راست کلیک نمایید و گزینه Allocate Space را بزنید تا همین فضا به درایوی که در سطح دوم گزینش می‌کنید اختصاص یابد. اکنون دیگر هارد درایوتان پارتیشن جدیدی دارااست و می‌توانید داده ها آن را در ورقه Disk Management ببینید. غالبا NTFS گزینش میگردد اما اگر روی نشانه گر USB و دیگر دستگاه‌های پورتابل در حال ایجاد پارتیشن می‌باشید می‌توانید FAST32 یا ExFAT را گزینش کنید. ۳- کامپیوترتان میزان فضایی که می‌توانید به پارتیشن تازه اختصاص دهید را ارزیابی می‌کند.
آخرین مطالب