واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

به این ترتیب پباده سازی و ساخت هدرز یک روند زمان بر و پر هزینه به حساب آورده می شود. توربو در ابتدای مکش ، هوا را از مسیر خنک کننده یا اینتر کولر عبور داده و با افت حدود 10 درجه ای هوا را چگال تر کرده و نیز باعث خنکی مجموعه ی توربو که حرارت بسیار بالائی دارد می شود و هوا بعد از رسیدن به حلزونی با فشاری که متناسب طراحی آن توربو و موتورست متراکم شده و در زمان باز شدن سوپاپ آن را در محفظه احتراق می فشارد . دمپ ولو یا وست گیت : جهت حفظ تعادل در فشار بار مسیر توربو و عدم تراکم در زمان افت دور. اینتر کولر : یک رادیاتور برای خنک کردن هوا که دو دلیل مهم دارد 1 – جلوگیری از پیش اشتعالی سوخت به علت حرارت زیاد و تراکم بالای هوا 2 – خنک کردن سیستم توربو ، فضای اتاق احتراق و خروجی ها . واشر سرسیلندر فاصلهی بین بلوک موتور (بخش تحتانی موتور) و سرسیلندر (بخش فوقانی موتور) را پر میکند.وظیفهی واشر سرسیلندر حفظ نسبت تراکم (کمپرس) سیلندرها و جلوگیری از ورود مایع خنککننده و روغنموتور به محفظهی احتراق است.

جواب کوتاه این است که نسبت به سابق بسیار بهتر شده است. اگر خودروی توربو را در حال دور گیری دیده باشید صدای باز و بسته شدن آن را در دورهای بالا شنیده اید که بسیار جذابست . شما ممکن است نفت را شنیده باشید که به عنوان “منبع خون موتور شما” شناخته شده است. داغ کردن و جوش آوردن هم مثل ایرادهایی دیگری که از خودروی شما سر میزند، در صورت تشخیص زودهنگام و عیبیابی؛ با صرف هزینهی کمتر و آسیب ناچیزتری قابلحل شدن است. به دلیل شکل جعبهای شکل و کاپوت عریض و کشیده، در هنگام بالارفتن از شیبهای تند با کمی مشکل دید مواجه بودیم که البته با مدتی رانندگی با این خودرو، قلق آن دستتان خواهد آمد. توربو برای چرخش پره های خود نیاز به گاز خروجی موتور دارد و زمانی این چرخش باعث بوست شدن هوا در سمت دیگر توربو می شود که دور موتور بالاتر از 3000 دور باشد ! الف- آسنکرون با راه انداز غير خازني (کلاجي ) درون اين موتور بـه غير از سيم پيچي هاي اصلي يک سري سيم پيچ کمکي نيز قرار دارد کـه ميدان مغناطيسي ديگري با فاصله زماني با ميدان مغناطيسي اصلي بوجود مي آورد.که باعث چرخش پرقدرت تر موتور مي گردد.

اگر در طراحی و ساخت خودروی شما از قطعهی هدرز استفاده شود، گازهایی که به سمت اگزوز میروند، با سرعت و عملکرد بهتری از خودرو خارج میشود؛ از طرفی خودرویی که از این قطعه برخوردار است، گشتاور بیشتری دارد. ولی با نصب یک کیت مکش اسپرت، سوخت با اکسیژن متراکم (خنک) ترکیب شده و احتراقهای بهتری رقم میزنند – که در نهایت شتاب شما را بالا میبرد. انژکتور وظیفه پاشش سوخت در پشت سوپاپ گاز و در نتیجه ترکیب با هوا را بر عهده دارد که بر اساس فرمان ECU فعال می شود. هدرز علاوهبر انجام وظیفه منیفولد (ترکیب و هدایت دود به لولههای اگزوز)، با ایجاد فضای اختصاصی بیشتر به هر سیلندر، مانع ازدحام دود در خروجی هدرز میشود (برخلاف منیفولد) و بدین ترتیب خروج دود را تسهیل مینماید. سپس با برداشتن در رادیاتور، در صورت کافی نبودن مایع؛ بهاندازهی کافی ترکیب استانداردی از آب و ضدیخ را به آن اضافه نمایید.

به این ترتیب هدرز در واقع یک قطعه بازبینی شده است که به جای منیفولد خروجی چدنی خودروها نصب میشود. با تکمیل این مثلث عیش یک عشق سرعت تکمیل میشود و میتواند با نهایت قدرت به سوی دستیابی به نهایت سرعت قدم بردارد. بهمنظور تکمیل سیکل احتراق در پیشرانههای احتراق داخلی، باید دود حاصل از احتراق بهطورکامل از سیلندر خودرو خارج شود تا با ورود هوای تازه، عمل احتراق مجدد انجام شود. شیشههای خودرو نیز کاملاً تیره هستند اما زمانی که در را باز کنید شاهد صندلیهای چرم با الگوی نارنجی، نشاندهندههایی از نوع فولادی ضدزنگ، پدالهای مسابقهای و عناصر ویژهی روی داشبورد، فرمان و پانل دربها خرید هدرز پراید خواهید بود. فورد طی این همکاری بلندمدت بیش از ۷۰ میلیون دلار به موسسه خیریه مذکور یاری رسانده است و در مجموع برای ۳۵ سال، فورد از تلاشهای موسسه خیریه برای یافتن درمان بیماری دیابت یک حمایت و به زندگی بهتر میلیونها کودک کمک کرده است. در داخل کویل دو بل دو هسته مجزا در کنار هم وجود دارد که برق تحریک آن توسط ECU داده می شود.

دانلود کتاب پزشکی

ایندکسر