نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی خودرو

بعد از خرید خودرو، یکی از مراحل اداری و قانونی برای انتقال سند به خریدار، تعویض پلاک خودرو است. یکی از بزرگ&zw

توسط EMROOZTAFAHOM در 19 اسفند 1399

بعد از خرید خودرو، یکی از مراحل اداری و قانونی برای انتقال سند به خریدار، تعویض پلاک خودرو است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در مراکز تعویض پلاک وجود دارد، دریافت نوبت و ترافیک جمعیت در این مراکز است.

علاوه بر آن با بروز بیماری کرونا تقریبا تمامی فعالیت‌های اداری  و خدماتی به سمت اینترنتی شدن حرکت کردند. این اتفاق درباره نوبت دهی تعویض پلاک خودرو نیز رخ داده است. به عبارت دیگر با این روش اینترنتی دیگر نیازی به حضور کامل و تمام وقت در مراکز تعویض پلاک نیست. به راحتی می‌توانید قبل رفتن به این مراکز، روز و ساعت حضور خودتان را در سامانه مشخص کنید  و بعد در ساعت مقرر در مرکز تعویض پلاک حاضر شوید. در نتیجه با این روش درگیر ازدحام جمعیت در این مراکز نمی‌شوید و از انتقال و درگیری با ویروس کرونا جلوگیر می‌کنید.

از سوی دیگر و بدون در نظر گرفتن بیماری کرونا، استفاده از این سامانه و روش اینترنتی نوبت دهی، باعث ساماندهی بیشتر به خدمات رسانی در این مراکز می‌شود  و به یکباره جمعیت زیادی در مراکز تعویض پلاک در ترافیک کاری قرار نمی‌گیرند. در این مقاله سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خودرو را معرفی و بررسی می‌کنید. همراه ما بمانید.

سایت تعویض پلاک اینترنتی

تعویض پلاک خودرو تا پیش از شهریور سال 99 روندی کاملا حضوری داشت. این احتمال نیز وجود داشت که افراد بیشتر در معرض بیمار  ویروس کرونا قرار بگیرند . اما بعد از شهریور ماه 99، سایتی برای سامان دهی بیشتر به روند نوبت دهی در این مراکز در نظر گرفته شد. در نتیجه با استفاده از این سامانه و نوبت دهی اینترنتی افراد کمتری در معرض بیماری قرار می‌گیرند و ترافیک این مراکز کاهش محسوسی پیدا می‌کند. این سامانه به نشانی  https://nobatdehi.epolice.ir  مسیری ساده و  اینترنتی برای ثبت نام و اخذ نوبت در مراکز تعویض پلاک است.

روش استفاده از سایت نوبت‌دهی تعویض پلاک اینترنتی

برای استفاده از این سامانه کافی است مسیر  زیر را پیش بروید:

1)    ابتدا وارد سایت نوبت دهی تعویض پلاک به نشانی  https://nobatdehi.epolice.ir  شوید.

2)    نام استان و شهری که مایل به تعویض پلاک در آن محل هستید را وارد کنید.

3)     نوع خدمت و خودروی مورد نظر خود را وارد کنید و کلید جستجو را فشار دهید.

4)     نزدیک‌ترین مراکزی که امکان تعویض پلاک در آن‌ها برای شما وجود دارد روی سایت نشان می‌شود.

5)    یکی از این مراکز را انتخاب کنید.

6)      نوع خدمت را انتخاب کرده و یکی از تاریخ‌های نشان داده شده را انتخاب کنید.

7)     در نظر داشته باشید که شما فقط مجاز به انتخاب یکی از روزهایی هستید که با رنگ سبز های‌ُلایت شده‌ باشد.

8)     ساعت مراجعه موردنظر خود را انتخاب کنید.

9)     با توجه به طولانی بودن فرآیند تعویض پلاک و امکان نقص در مدارک بهتر است در ساعات اولیه  مراجعه کنید.

10)  پلاک فعلی خودرو را ثبت کنید

11)   مدارک مورد نیاز برای مراجعه به مرکز به شما نشان داده می‌شود. با در دست داشتن مدارک، در روز و ساعت انتخاب شده به مرکز تعویض پلاک انتخابی بروید.

چند توصیه مهم و کاربردی هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک

ü    به یا داشته باشید که منظور از تعویض پلاک اینترنتی، دریافت نوبت برای مراجعه به مرکز تعویض پلاک است. به عبارت دیگر انتظار نداشته باشید که پلاک خودرو را بتوان به ‌صورت اینترنتی تعویض کرد.

ü    با توجه به ارائه نوبت به ‌صورت اینترنتی، قبل از مراجعه به مراکز به سایت نوبت‌دهی تعویض پلاک مراجعه و نوبت بگیرید.

ü     به همراه فروشنده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید؛ زیرا در قسمتی از فرایند تعویض پلاک، حضور فروشنده خودرو الزامی است.

ü    در صورت عدم حضور فرونده می‌توانید یه دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و وکالت تعویض پلاک از فروشنده بگیرید. در این صورت نیازی به حضور فروشنده نیست.

ü    قبل از مراجعه به این مراکز، مدارک مورد نیاز که در زمان دریافت نوبت اینترنتی به شما گفته می‌شود، همراه داشته باشید.

ü      در این مراکز پول نقدی دریافت نمی‌شود پس کارت بانکی با موجودی کافی همراه داشته باشید.

ü    ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده همراه داشته باشید.

کلام پایانی

تعویض پلاک اینترنتی در تمامی مراکز فک پلاک تهران از شهریور 99، به منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شده است. از این رو برای دریافت نوبت دهی تعویض پلاک با مراجعه به سامانه مربوطه و ثبت نام فک پلاک اینترنتی، اقدام به رزرو نوبت کنید. توجه داشته باشید در صورت حضور در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت فرمایید تا از ازدحام افراد جلوگیری شود.

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک خودرو روشی مطمئن برای سرعت بخشیدن به روند تعویض پلاک خودرو است. علاوه بر آن با استفاده از این روش تا حدود زیادی می‌تواند از انتقال ویروس و حضور در صف‌های طولانی جلوگیری کرد. البته این در صورتی است که افراد در ساعت مقرری که در هنگام نوبت دهی مشخص شده، در مرکز حضور پیدا کنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن