طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ بدون شک رایج ترین غذا در مهمانی های زرشک پلو با مرغ ادامه مطلب ایرانی است. راز تهیه زرشک زعفرا

توسط EMROOZTAFAHOM در 4 شهریور 1399
زرشک پلو با مرغ بدون شک رایج ترین غذا در مهمانی های زرشک پلو با مرغ ادامه مطلب ایرانی است. راز تهیه زرشک زعفران خوشمزه و آبدار و رنگارنگ در مقدار زیادی پیاز داغ و زعفران است. البته بسیاری از شما دوستان در تهیه زرشک زرشک با مرغ ماهر هستید و نیازی به این توضیحات ندارید. با این حال ، برای تکمیل لیست دستور العمل ها ، تصمیم گرفته ایم تا روش تهیه مرغ و همچنین زرشک پلو را به طور کامل و با جزئیات بیان کنیم.

طرز تهیه زرشک و زعفران روی برنج

برای تهیه مرغ دو روش وجود دارد. زرشک پلو با مرغ در برخی دستور العمل ها دیده می شود که مرغ ابتدا در آب با پیاز و ادویه جات پخته می شود و سپس سرخ می شود. اما در روش دیگر ، که در اینجا نیز مورد استفاده زرشک پلو با مرغ قرار می گیرد ، ابتدا مرغ را در مقداری روغن سرخ می کنیم و تا حدی سرخ می کنیم ، سپس با پیاز داغ و سایر مواد تشکیل زرشک پلو با مرغ دهنده سس پخته می شود. البته برای مرغ خانگی سس باید خیلی کم و غلیظ باشد. در ادامه نحوه تهیه پلو زرشک با مرغ را به صورت مرحله به مرحله با یک عکس مشاهده خواهید کرد.   طرز تهیه زرشک pilaf با مرغ مرحله اول: مقداری نمک را به قطعات مرغ اضافه کنید ، زرشک پلو با مرغ سپس در روغن سرخ کنید تا طلایی شود.

طرز تهیه برنج زعفرانی برای تزیین

مرحله دوم: مرغ را درون یک قابلمه بریزید. پیاز را خرد کرده زرشک پلو با مرغ و در روغن سرخ کنید تا نرم شود. سپس رب گوجه فرنگی ، آب لیمو ، نمک و فلفل را اضافه کرده و چند دقیقه بپزید. این مواد را به همراه 2 فنجان آب روی مرغ ها بریزید و درون یک قابلمه بگذارید و بگذارید مرغ ها با حرارت ملایم حدود 2 ساعت بپزد و سس غلیظ شود. 10 دقیقه زرشک پلو با مرغ قبل از خارج کردن مرغ از روی حرارت ، چند قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و مرغ را روی آن بریزید.   زرشک پلو سطح سوم: 30 دقیقه برنج را در آب و مقداری زرشک پلو با مرغ نمک خیس کنید. برنج ها را بشویید و چند لیوان آب و مقداری نمک را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید زرشک پلو با مرغ تا جوش بیاید. سپس بشویید (وقتی برنج را بین دو انگشت فشار دادید ، وقتی که برنج کمی خام و نرم در اطراف آن بود ، برنج را بشویید).
آخرین مطالب